Dator
Tjena,
Dags för mig att sälja datorn då jag ska köpa elgitarr och nöjer mig med min laptop. Jag byggde datorn i Februari i år och har kvitto på allt förutom grafikkortet, processorkylaren och chassit. Resten är inköpt från Inet och det finns det kvitto till.
Datorn har grymma specifikationer och jag säljer den för detta ganska låga pris för att datorn inte är ihopsatt på något mästerligt vis, kabeldragningen är väl inte speciellt bra. Har bara stoppat in IO-kabeln så man kan starta datorn, har bara kopplat in fläktarna till CPU-kylaren, inte RGB-belysningen, osv... Tänker att den som köper denna är någon som då kan fixa till sådana här smådetaljer så att den blir lite finare kanske. Den kommer med Windows installerat men koden jag köpte via Kinguin verkar ha varit använd så det står att man behöver aktivera. Antar väl att du får köpa en ny kod, ca 300kr.
På grund av dessa småsaker har jag dragit ner priset rejält. Jag ser gärna att du som köper datorn är kunnig så du kan fixa till det här till dig själv och inte kommer tillbaka dagen efter och klagar på att RGB:n i processorkylningen inte funkar…
Pris: 13500kr, jag tar BARA Swish, helst upphämtning i Kristianstad men jag kan även skicka datorn på köparens ansvar och bekostnad.
Nu till det roliga
SSD: 480GB Corsair Force MP510 (extremt snabb M.2 SSD)
RAM: Corsair 2x8gb 2400mhz Vengeance LPX - gamla hederliga RAM-stickor, ingen rgb eller annat trams.
Processor: Intel Core i7 9700k - aldrig överklockad
Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
PSU: 750W Corsair RM750X v2.
Grafikkort: KFA2/Galax RTX 2080 - aldrig överklockat
Chassi: Cooler Master Master någonting…. (se bild)
CPU-kylare: Cooler Master (kan inte modellnumret, tänk 2-3 steg ovanför Hyper 212 EVO i klass)
Har bytt ut samtliga chassifläkter till Noctua.