Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Fruktansvärt tragisk utveckling måste jag säga. Alla filmer görs av Disney och alla spel av MS. Allt blir stöpt i samma form. 👎🏻

Det lär ju fortfarande vara dom individuella studiorna som gör spelen utan någon speciell inblandning av MS, precis som dom hanterat bethesda med flera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Finns i lager på Örebro Megastore just nu enligt lagersaldot. Du måste åka dit och fråga i affären, inte alls säkert att de ligger framme.

Tack. Är dock om minst en månad tills köpet ska ske, 2 eventuellt. Ska nog inte vara så svårt om man ligger i lite.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av xc:

Det lär ju fortfarande vara dom individuella studiorna som gör spelen utan någon speciell inblandning av MS, precis som dom hanterat bethesda med flera.

Om du äger ett jättestort företag och köper ett stort företag i samma branch, kommer du då inte ”ha nån speciell inblandning” då? Klart att MS kommer ställa krav mm på dessa att det ska levereras och även se över så dom sköts enligt resterande företagens regler och mallar.
Sen som jag nämt innan kostar det enorma summor att bygga spelmotorer och assets i spel. Varför ska varje utvecklare som numera tillhör samma organisation utveckla sina egna? Man tar av varandras för att skapa tid och pengar vilket gör att det hämnar utvecklingen och allt stöps i samma form.
Räcker att 70% av alla spel görs med Unreal Engine idag..

Detta är endast mina farhågor såklart men jag ser många fler nackdelar än fördelar att det finns färre bolag.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Om du äger ett jättestort företag och köper ett stort företag i samma branch, kommer du då inte ”ha nån speciell inblandning” då? Klart att MS kommer ställa krav mm på dessa att det ska levereras och även se över så dom sköts enligt resterande företagens regler och mallar.
Sen som jag nämt innan kostar det enorma summor att bygga spelmotorer och assets i spel. Varför ska varje utvecklare som numera tillhör samma organisation utveckla sina egna? Man tar av varandras för att skapa tid och pengar vilket gör att det hämnar utvecklingen och allt stöps i samma form.
Räcker att 70% av alla spel görs med Unreal Engine idag..

Detta är endast mina farhågor såklart men jag ser många fler nackdelar än fördelar att det finns färre bolag.

Så kan det givetvis bli men redan innan så körde ju The Coalition med Unreal, medans Turn10/Playground och 343 haft sina egna lösningar. Och vem vet, de kanske lärde sig lite av EA med deras Frostbite debacle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Microsoft är värt cirka 2,5 biljoner USD och Sony "ynka" 0,15 biljoner USD.

Finns inte en chans att det är BILJONER! Tror du blandar ihopa engelskans billion (miljard på svenska) med svenskans biljon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhyr:

Finns inte en chans att det är BILJONER! Tror du blandar ihopa engelskans billion (miljard på svenska) med svenskans biljon.

Det är klart att det är 2 biljoner (2000 miljarder) om det bara var 2 miljarder, så hade det inte varit nån jättestor företag.
https://pdf2docxfree.com/microsoft-nar-ett-marknadsvarde-pa-2...

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Testade Doom Eternals på PCn igen och det är så jävla snyggt och ändå sjuka fps. Om vi nu ska vara positiva med att samma bolag äger många speltillverkare och använder samma motor så hoppas jag vi får se fler spel med denna! Makalöst vackert och RT-effekterna är helt sjuka på vissa ställen.
Även konsolerna ser det fantastiskt ut i 4k/60

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Det är klart att det är 2 biljoner (2000 miljarder) om det bara var 2 miljarder, så hade det inte varit nån jättestor företag.
https://pdf2docxfree.com/microsoft-nar-ett-marknadsvarde-pa-2...

Oj. Så blir där när man tänker helt fel 🤦‍♂️
Ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Har börjat hämta Hitman, har aldrig spelat någon version av det. Nu hämtar jag Hitman 3, men är ettan och tvåan inbakade i det, eller hur väljer man dom? Vill ju gärna börja på ettan.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Det är klart att det är 2 biljoner (2000 miljarder) om det bara var 2 miljarder, så hade det inte varit nån jättestor företag.
https://pdf2docxfree.com/microsoft-nar-ett-marknadsvarde-pa-2...

Helt rätt. Och snart 3 biljoner
https://www.barrons.com/amp/articles/microsoft-3-trillion-mar...

Ofantligt stort

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Har börjat hämta Hitman, har aldrig spelat någon version av det. Nu hämtar jag Hitman 3, men är ettan och tvåan inbakade i det, eller hur väljer man dom? Vill ju gärna börja på ettan.

Verkar som om trilogin är gjord så att ettan och tvåan är inbakade på något sätt det trean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Har börjat hämta Hitman, har aldrig spelat någon version av det. Nu hämtar jag Hitman 3, men är ettan och tvåan inbakade i det, eller hur väljer man dom? Vill ju gärna börja på ettan.

På Xbox eller? För inte upp det för gamepass för grabben…

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av iKenn1i:

På Xbox eller? För inte upp det för gamepass för grabben…

Ja, på xbox Game pass.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Stämmer det att det finns en hel del Xbox Series X nu i butikerna, trots att lagersaldot på t.ex. Elgiganten säger motsatsen? Inser att jag bara kan köra och kolla, men ja...

Permalänk
Skrivet av freud360:

Stämmer det att det finns en hel del Xbox Series X nu i butikerna, trots att lagersaldot på t.ex. Elgiganten säger motsatsen? Inser att jag bara kan köra och kolla, men ja...

Finns i 84 varuhus just nu. Bara och kolla vilket i din närhet som har den hemma i listan.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av freud360:

Stämmer det att det finns en hel del Xbox Series X nu i butikerna, trots att lagersaldot på t.ex. Elgiganten säger motsatsen? Inser att jag bara kan köra och kolla, men ja...

Lagersaldot på elgiganten stämmer, och det finns i de flesta elgiganten-butiker, kolla om det finns i din. Du kan inte boka i förväg, så misstolka inte informationen på deras hemsida, det är många som gör det.

Permalänk

Provade precis en subscription på Ubi plus. Ska bli intressant att se hur dom löser detta på Xboxen.
Det finns en uppsjö av gamla och nya spel inc all dlc så jag måste säga att jag tycker det är väldigt prisvärt. Jag har precis fått 100 nya spel på min PC. Kostar det "bara" runt 150 spänn för att få det både på Xbox och PC kommer jag helt klart att ha detta hela tiden. Älskar AC, Settlers, Far Cry, Division mm. Plus en hel del gamla spel jag gärna kör nån kväll då och då.

Sålänge det finns CrossSave och Play kommer jag växla mellan soffan nere och Ultragrafik uppe vid datorn.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Hämtade hem Nobody saves the World och Death's Door. Har inte hunnit prova Death's Door än men Nobody är riktigt kul. Trodde det skulle vara något halvdant litet spel som jag skulle tröttna på inom en timme men jag har svårt att slita mig. Ska bli kul att testa Death's Door med, hört mycket bra om det.

Permalänk
Medlem

Oj vad nice! Rainbow Six Siege och Extraction fås via Gamepass!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Detta kanske alla känner till, men jag har saknat det otroligt mycket: att kunna dimma ner kontrollens led lampa. Hittade en inställning idag på xboxen. Går att dimma ner eller stänga också. Skönt att kunna göra det i ett mörkt rum.
Hittas under ”nattläge” under inställningar.

Permalänk
Medlem

Ska bli oerhört intressant och se utvecklingen på Xbox Game Pass Ultimate nu. Gissar att priserna kommer att höjas, men om spelutbudet ökas på rejält också är det fortfarande sjukt värt. Får hoppas på många bra day 1 spel nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Ska bli oerhört intressant och se utvecklingen på Xbox Game Pass Ultimate nu. Gissar att priserna kommer att höjas, men om spelutbudet ökas på rejält också är det fortfarande sjukt värt. Får hoppas på många bra day 1 spel nu då.

Bara Xbox Live prepaid-hacket fortsätter funka så

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Bara Xbox Live prepaid-hacket fortsätter funka så

Ja det får man verkligen hoppas, mest prisvärda tjänsten nu ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Ja det får man verkligen hoppas, mest prisvärda tjänsten nu ju.

Hoppas man hinner fixa 36 månader så är man safe ett tag, kan tidigast göra det i mars.

Ni som har elite controller, skulle ni säga att det är värt pengarna ? Är ju ändå typ 2000 kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Bara Xbox Live prepaid-hacket fortsätter funka så

Det är egentligen inget hack, utan Microsoft själva har gått ut med detta.

Permalänk
Skrivet av adde1337:

Hoppas man hinner fixa 36 månader så är man safe ett tag, kan tidigast göra det i mars.

Ni som har elite controller, skulle ni säga att det är värt pengarna ? Är ju ändå typ 2000 kr...

Nej endast om du kör pvp mot andra som du har nyttan av paddlarna. Jag använder knappt min då jag mest kör sp och då är dom mest ivägen. Finns vissa spel man kan ha nyttan av dom men inte för priset.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Hoppas man hinner fixa 36 månader så är man safe ett tag, kan tidigast göra det i mars.

Ni som har elite controller, skulle ni säga att det är värt pengarna ? Är ju ändå typ 2000 kr...

Skrivet av megaman01:

Nej endast om du kör pvp mot andra som du har nyttan av paddlarna. Jag använder knappt min då jag mest kör sp och då är dom mest ivägen. Finns vissa spel man kan ha nyttan av dom men inte för priset.

Personligen är det paddlarna jag tycker är bra på elite. Jag satt och spelade AC: Valhalla och var så fruktansvärt irriterad på att man använd RS och LS så mycket i det spelet. När man väl fått tag i elite controllern så var det bara att binda om dessa till paddlar och vips så hade man en lösning som var betydligt mer ergonomisk imho.

Jag tycker dock inte att elite controllern är lika skön att hålla i som "standard" controllern. Jag upplever att paddlarna gör att jag behöver justera mitt grepp något, vilket till en början kändes väldigt konstigt. Efter ett par veckor har jag dock vant mig, men de första dagarna fick jag ta små pauser då jag blev trött i händerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Det är egentligen inget hack, utan Microsoft själva har gått ut med detta.

Fick för mig att de försöker fasa ut prepaid-korten helt och hållet?

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adde1337:

Ni som har elite controller, skulle ni säga att det är värt pengarna ? Är ju ändå typ 2000 kr...

Jag tyckte min var värd, spelar ändå inte så mycket. Men har bara padel för A-knapp kvar under.
Men överlag tycker jag den var så mycket skönare än original, men nya kontrollerna känns dock lite bättre än last gen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av iDEOT:

Personligen är det paddlarna jag tycker är bra på elite. Jag satt och spelade AC: Valhalla och var så fruktansvärt irriterad på att man använd RS och LS så mycket i det spelet. När man väl fått tag i elite controllern så var det bara att binda om dessa till paddlar och vips så hade man en lösning som var betydligt mer ergonomisk imho.

Jag tycker dock inte att elite controllern är lika skön att hålla i som "standard" controllern. Jag upplever att paddlarna gör att jag behöver justera mitt grepp något, vilket till en början kändes väldigt konstigt. Efter ett par veckor har jag dock vant mig, men de första dagarna fick jag ta små pauser då jag blev trött i händerna.

Ja den är halare. Sitter man som jag gör ibland lite halvt liggandes så är eliten kass får då får man anstränga sig får att hålla kvar den i handen och det blir jobbigt.

Så nej jag tycker inte den är värd pengarna alls, trots att jag är övertygad det är den bästa kontrollen på marknaden just nu. Men den är bara ”10%” bättre än originalen för min del.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb