Permalänk
Medlem

Havit KB496L Ultra Compact Gaming

Hej,

någon som vet något om detta tangentbord:

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/kb496l-ultra-comp...

Hemsidan enligt den extremt bristfälliga manualen ska vara

www.havit.hk

På den sidan finns inte detta tangentbord. Hittar ingen information om det öht någonstans, vilket får mig att fundera att detta är någon form av noname tangentbord i grunden, sålt speciellt till maxgaming (och cdon.com, där vi köpte det).

Vi har problem med att ändra mellan USB läge och Bluetooth läge, bland annat.

Finns det någon som har info - posta här, tack!

Edit: har kommit på nu - man ska ha tangentbordet på "off", då går det via usb.

Moderator kan ta bort denna tråd, eller lämna den kvar för andra som funderat på samma sak!

Permalänk
Medlem

Hej är du nöjd annars med tangentbordet, blev lite sugen på ett tangentbord till jobbdatorn.

Permalänk
Medlem

Är precis inne på att klicka hem ett själv, är ni nöjda med det efter en tids användning?

Permalänk
Medlem

Har någon av er köpt den trådlösa versionen och om så, hur länge räcker batteriet innan man måste ladda den?

Permalänk
Medlem

Någon annan som köpte det?

Permalänk
Medlem

Uppar denna, undrar jag med. Reviews?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHead:

Hej,

någon som vet något om detta tangentbord:

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/kb496l-ultra-comp...

Hemsidan enligt den extremt bristfälliga manualen ska vara

www.havit.hk

På den sidan finns inte detta tangentbord. Hittar ingen information om det öht någonstans, vilket får mig att fundera att detta är någon form av noname tangentbord i grunden, sålt speciellt till maxgaming (och cdon.com, där vi köpte det).

Vi har problem med att ändra mellan USB läge och Bluetooth läge, bland annat.

Finns det någon som har info - posta här, tack!

Edit: har kommit på nu - man ska ha tangentbordet på "off", då går det via usb.

Moderator kan ta bort denna tråd, eller lämna den kvar för andra som funderat på samma sak!

Skrivet av phlopydisk:

Hej är du nöjd annars med tangentbordet, blev lite sugen på ett tangentbord till jobbdatorn.

Skrivet av edvinnn:

Är precis inne på att klicka hem ett själv, är ni nöjda med det efter en tids användning?

Skrivet av Bewise:

Har någon av er köpt den trådlösa versionen och om så, hur länge räcker batteriet innan man måste ladda den?

Skrivet av DiiM:

Någon annan som köpte det?

Skrivet av turbotomte:

Uppar denna, undrar jag med. Reviews?

Nu vet jag att jag är ett par månader sen men har precis köpt detta tangentbord och är än så länge nöjd. Jag kommer behöva införskaffa en handledsstöd samt ska montera o-ringar på det.

Permalänk
Medlem

Nackdelen med detta är att det är ABS keycaps och säkerligen ABS case också så räkna med shine med tiden. För detta priset skulle jag ALLA dagar i veckan hoppa på en RK61 eller Anne Pro 2. Billigare med bättre kvalite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Nackdelen med detta är att det är ABS keycaps och säkerligen ABS case också så räkna med shine med tiden. För detta priset skulle jag ALLA dagar i veckan hoppa på en RK61 eller Anne Pro 2. Billigare med bättre kvalite

En nackdel är att de sitter fast fruktansvärt hårt. Verktygen som följde med gick ex inte att använda.

RK61 fanns ej med nordisk layout? Man kan ju såklart köpa lösa caps men..
Anne Pro 2 kostar 130 USD vad jag kunde se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

En nackdel är att de sitter fast fruktansvärt hårt. Verktygen som följde med gick ex inte att använda.

RK61 fanns ej med nordisk layout? Man kan ju såklart köpa lösa caps men..
Anne Pro 2 kostar 130 USD vad jag kunde se?

Vad sitter hårt? Keycapsen?
Nope de bägge är ANSI, om man skriver(vilket jag rekommenderar) 10 finger typing så spelar inte nordisk layout någon roll givet att man flyttar om symbolerna. Har kört "nordisk"(ISO) i över 20 år och började med ANSI för ett halvår sedan. Absolut inga problem, att ta första steget var dock jobbigt och en liten learning curve men äh lite utmaning i livet ska man ha

Jag kör Swerty där det är amerikanska symboler fast med ÖÄÅ där de ligger som ISO

HOLY! Tack vare Taekeyboards så minns jag att de gick från 500 till 800-900.
Man kan söka en beg för 400kr här på forumet, ifall man inte vill spendera alldeles för mycket och bara testa. Så kan man sälja den för lika mycket annars skulle jag satsa på en RK61.

Permalänk
Medlem

Vad är det för bluetooth i detta tangentbord? 5.0, 5.1?