Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

hjälp bota speltorka

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

hjälp bota speltorka

jag har extrem speltorka just nu, känns som att man bara spelar igenom spel man redan har klarat ut och kan inte hitta nya spel då jag inte vet om titlarna.
så tips på alla möjliga spel sökes. de större mer kända titlarna som tex GTA, farcry, assassins creed etc, behövs ej då jag redan vet om dem, men typ spel som kanske inte så många pratar om men som ändå är bra, gamla som nya, små som stora, alla genrer, ös på, så kan jag välja de som låter intressant. fighting och racing, de kan ni också utelämna.

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Ori and the blind forest kanske, atmosfärisk plattformare, rekommenderas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
båstad
Registrerad
Dec 2011

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Jag har samma problem... Har åtkomst till många spel iom GamePass Ultimate och även ett väldigt stort bibliotek på Steam 🙄

Men hittar ändå "inget att spela".

Så jag följer denna tråden!

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Beror speltorkan på att ps5 och Xbox series x är på G?

Vad tror ni?

Är sjuk avundsjuk på alla som har en "backlog" att lira.

XripperX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av mangemani:

jag har extrem speltorka just nu, känns som att man bara spelar igenom spel man redan har klarat ut och kan inte hitta nya spel då jag inte vet om titlarna.
så tips på alla möjliga spel sökes. de större mer kända titlarna som tex GTA, farcry, assassins creed etc, behövs ej då jag redan vet om dem, men typ spel som kanske inte så många pratar om men som ändå är bra, gamla som nya, små som stora, alla genrer, ös på, så kan jag välja de som låter intressant. fighting och racing, de kan ni också utelämna.

Finns hur mycket som helst om du kollar på singleplayer spel.

A hat in time
Alan Wake
Aquaria
Blasphemous
Bloodstained Ritual of the Night
Broken Sword serien
Dust An Elysian Tale
Darksiders
Hollow Knight
Max Payne Serien
Ori and the Blind forest
Shadowrun Returns, Dragonfall, Hong Kong
Shank 1, 2
To the Moon
Vampire the Masquerade Bloodline

Citera för svar

Asus Prime X370-Pro | AMD Ryzen 7 1800X | G.Skill Flare X AMD Series 16GB 3200MHz DDR4 | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2019

På med lurarna och spela Hellblade.

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Lirat WoW Classic all min vakna tid sen slutet av Augusti, kanske skulle varit något för dig att testa? blir man fast får man ingen speltorka

CPU: Ryzen 7 3700x + Be Quiet! Dark Rock Pro 4 Moderkort: Asus TUF Gaming X570 Plus (Wi-Fi) Minnen: Corsair Vengeance LPX AMD 2x8gb 3200mhz GPU: Asus RX 5700 XT Strix OC SSD: Samsung 970 Evo Plus 1TB Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bjärred
Registrerad
Sep 2016

Mordhau

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Dec 2005

När jag hamnar i samma situation så känner jag att det kan hjälpa att mixtra med genres som jag normalt inte lägger så mycket tid på eller testa spel som jag annars kanske inte hade tänkt så mycket på. Här kommer ett axplock från senast spelade på mitt Steam-konto utav väldigt skilda genres:

Celeste
Cities: Skylines
Dark Souls-serien
Euro Truck Simulator 2
Europa Universalis IV
Life is Strange 2
The Long Dark
Shadowrun: Dragonfall
Plague Inc: Evolved

PRIME X370-PRO | R7 2700X | NH-D15 | 32GiB DDR4-2400 CL14 | 500GiB 850 EVO | 3TiB WD Red | 500GiB HDD | Nitro R9 Fury | SuperNOVA 750 G2 | Define S | MG279Q | HD650 | Ducky Secret | Ducky One 2 | Debian Sid

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

The witness, supaplex, roller coaster tycoon 2, openttd, the incredible mashine, chips challenge, cities skyline, kerbal space program, factorio, minecraft, grim fandango, monkey island (första tre iaf), psychonauts,

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Sep 2011

Dra ihop 4 kompisar och spela Counter-Strike tillsammans. Lika kul idag som för 20 år sedan. 😉

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017

@mangemani: Kanske inte alls är din typ av spel men Astroneer kan vara värt att titta till. Och sen TheHunter call of the wild som jag spelar lite till och från.

Regnbågsriddaren: Asus RTX 2070 SUPER ROG Strix OC | Ryzen 5 2600X | Corsair Vengeance RGB 2x8GB 2666MHz | Asus X470-F ROG Strix | Corsair iCUE 465X White | Corsair H100i Platinum SE | 4x LL120-fläktar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

XCOM2

Serenity now!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid skogskanten
Registrerad
Mar 2015

Subnautica - Mysigt men också bitvis lite läskigt survival/basbyggar spel. Riktigt bra story. Gillar du det kommer uppföljaren om ett par månader.
Mass effect andromeda: Detta spelet fick mycket kritik när det kom ut men är faktiskt ganska nice. Spelar om det just nu.
Dragon age Origins och Inqusition. - Nice RPG spel med djup story, hoppa över 2:an då den inte alls är lika bra.
Ark Survival Evolved - Spela ett singel player playthrough, eller med ett par kompisar på en privat server. Multiplayer med randoms är ganska shit.

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 Skylake 6700K @ 4.6 Ghz || Noctua NH-D14 w/ 2x FD Venturi HP-14 Fläktar|| Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|| MSI 1070 Gaming X || NZXT H440 || Supernova G2 850w || W10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

Path of Exile

Server: HPE Gen8 / UNRaid 6.x.x
Nätverk: Unifi USG Pro 4 + Unifi NANO HD x 3 + 24P Switch(D-Link)
i9 9900K 32GB Win 10 Pro Nvidia 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

A short hike

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

Mirror's Edge-serien!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Mar 2006

Divinity: Original sin 2 både kampanjen och GM mode är rätt kul med ett gäng polare i discord finns både på steam och GoG.

ska själv sätta upp en kampanj i GM mode i morgon med några polare.

har inte testat GM mode än mer än lite buggfixande i min kampanj men verkar var typ som en mix mellan klassist penna o papper rpg och spelets mechanics.

om typ dnd eller liknande rollspel är något för dig kan det vara värt att testa med några polare.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, MSI GTX 1070ti gaming oc@ 1909Mhz/8996Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

CoD - Modern Warfare

Ge det en chans, även jag var CoD "hatare" innan den här upplagan av spelet. Enligt mig så är man en väldigt "speciell" människa om man väljer CS över årets upplaga av CoD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Dredd:

CoD - Modern Warfare

Ge det en chans, även jag var CoD "hatare" innan den här upplagan av spelet. Enligt mig så är man en väldigt "speciell" människa om man väljer CS över årets upplaga av CoD.

Jag må vara speciell, men "Buggarna" i nya CoD är ju så sjuka, dock på ett komiskt sätt, men av någon anledning så hamnar man alltid på CS igen.

Main
MOBO: ASUS ROG STRIX B450-I Gaming, CPU: AMD Ryzen 5 3600, RAM: 2x8GB 3000MHz @ 3333MHz, GPU: ASUS GTX1070 Dual OC 8GB, SSD: TOSHIBA TR150 480GB Chassi: CoolerMaster Mastercase 5 PRO, PSU: CoolerMaster V750 80+ Gold, Skärm: AOC G2460PF

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trondheim, Norge
Registrerad
Feb 2005

Gillar du fps battle så kan jag varmt rekommendera Tarkov. VÄLDIGT svårt och avanserat, men jag har inte kunnat lägga det i från mig sedan jag skaffade det.
Finns massor med MMO element i det i tillägg.

Ryzen 1700--GTX 1080--Go XLR--Shure SM7B

9900K@5.2--2X8GB G.Skill Ripjaws 3600 @ 4000 16-16-16-34--Inno3D RTX 2080 Ti AIO--Rog Strix Z390-F--Noctua NH-D15

-----------Twitch-------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009

Blev sugen på Stalker serien nu igen efter typ 10 år och kör Stalker Clear Sky just nu så:

Stalker Shadow of Chernobyl
Stalker Clear Sky
Stalker Call of Pripjat

Det är ju lite speciella spel, speciellt första är mer åt action-roll-skräckspel hållet.

Bärbar: ASUS ROG Strix GL702VS, i7-7700HQ, 32GB, GTX1070, 256GB NVMe SSD, 1TB SATA SSD
Mobil: Samsung Galaxy S6 (ärvd av min sambo)
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Nov 2013

World of Tanks har jag alltid vilja testa men aldrig orkat, det är rätt skönt variera med lugnare spel ibland som Cities Skyline är en klassiker man måste testa om man gillade sim city och gamla snes och nintendo 64 med metroid och zelda.

Sekiro Shadows Die Twice, riktigt skoj om du gillar assasins creed.

Metal Gear, Deus Ex, Mirror's Edge, No mans sky.

Finns en hel del man aldrig spelat och bara läser och tittar lite på i steam osv. svårt komma på titlar man aldrig sparade, men lycka till.

CPU: Amd Ryzen 2600x 4Ghz. Kylare: Noctua DH-15. RAM: 16GB 3200mhz. GPU: Palit GTX 1060 SJ 6GB OC-2100/9000mhz. MB: Asus Rog Strix X470-F Gaming Chassi: Obsidian 550D. Lagring: Samsung ssd840+850 Pro 256GB +PNY 480GB~24TB HDD. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt. Några trådlösa Tangentbord & Möss mm. Corsair K65 RGB +Logitech K400r.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Mount and Blade, spelet må vara gammalt men har extremt hög replayability. Det finns även en uppsjö av mods (LoTR, GoT, verklighetsbaserade antiken/medeltid/vikingatid).

Det går i princip ut på att du är både soldat och härförare. Du levlar din karaktär och rekryterar soldater som även kan uppgraderas. Antingen så slåss du med ett befintligt kungarike eller så startar du ett eget och försöker hävda dig i världen.

|ASUS GTX 780 DCUII | Intel i5 4670k | Intel 520 120 gb | Corsair Vengeance LP 8 gb | bequiet 750w | Asus Z87-A | Fractal Design Define R4 Black | CM Storm Quickfire TK | Qpad OM-75 Pro | Logitech G35 | Samsung SyncMaster SA350 24" | Sony Vaio Pro 13 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Escape from Tarkov är det mest beroendeframkallande spelet jag kört på länge, tänker på det på jobbet konstant

Gillar man Hardcore FPS är det grymt, lite av en acquired taste dock så gäller att inte ge upp förens man landat på LVL 5 iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Super hot, portal 1 och 2, halflife är ju gratis nu, ...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010

Oj, blir nästan avundsjuk på er! Har nästan spelstress pga av alla spel jag vill spela men där tiden inte täcker till för alla titler, kön bara växer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Nov 2005

Slay the Spire, Grim Dawn, Darkest Dungeon, Mutant Zero Road to Eden och Iratus är ett par spel som jag personligen tycker är väldigt trevliga och inte något som pumpas ut varje år.