Permalänk
Medlem

Hämta brev utan avin?

Så det är såhär, jag har precis flyttat hit, beställde ett paket men glömde skriva A på adressen. "8A". Så det blev bara 8.
Jag bad säljaren skicka så man bara behöver använda sms, hon sa att det inte borde vara problem utan oftast bara behövs sms som skickas.
Men nu står de på postnord app att hon skickat rek brev, sen på postnords hemsida står det att man ska ha underskrivet och leg.
Så jag har kollinummer och leg, kommer jag kunna hämta paketet med bara det, och skriva något hos dem? Eller är det helt kört...?
Vet ju inte om postgubben levererar avin rätt osv... Så segt.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Du borde få AVI:n digitalt i postnords app också

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Du borde få AVI:n digitalt i postnords app också

Tänker det med, men avskräcker mig när det står på deras sida att man ska ha pappersunderskrift för att hämta ut...

Permalänk
Medlem

@Ankan57: Det går bra!

1. Du går dit: säger kollinummer/kod/visar digital avi/whatever.

2. De hämtar ditt paket.

3. De scannar in det med ditt leg

4. En lapp skrivs ut som du måste skriva under

5. ???

6. klart!

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

Det går också hämta ut med PostNord appen om man registrerar sig med bankid. I appen

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankan57:

Tänker det med, men avskräcker mig när det står på deras sida att man ska ha pappersunderskrift för att hämta ut...

Dem skriver ut ett papper när du hämtar ut paketet som ska skrivas på.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankan57:

Bara ett tips i all välmening: sätt en lapp/märkremsa/skylt med ditt namn på brevlådan. Förmodligen hittar brevbäraren din låda ändå men det underlättar för dem, speciellt när man är nyinflyttad.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

@Ankan57: Det går bra!

1. Du går dit: säger kollinummer/kod/visar digital avi/whatever.

2. De hämtar ditt paket.

3. De scannar in det med ditt leg

4. En lapp skrivs ut som du måste skriva under

5. ???

6. klart!

Aaah, perfekt! Tack, höll på att få frispel ahah

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ankan57:

Så det är såhär, jag har precis flyttat hit, beställde ett paket men glömde skriva A på adressen. "8A". Så det blev bara 8.
Jag bad säljaren skicka så man bara behöver använda sms, hon sa att det inte borde vara problem utan oftast bara behövs sms som skickas.
Men nu står de på postnord app att hon skickat rek brev, sen på postnords hemsida står det att man ska ha underskrivet och leg.
Så jag har kollinummer och leg, kommer jag kunna hämta paketet med bara det, och skriva något hos dem? Eller är det helt kört...?

Alltså i avin från postnord innehåller väl bara referensnummret som man ska uppge när när man ska hämta ut paketet. Detta nummer är samma som fyra sista siffrorna i ditt kollinummer så bara att uppge dom och visa lägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon75480:

Alltså i avin från postnord innehåller väl bara referensnummret som man ska uppge när när man ska hämta ut paketet. Detta nummer är samma som fyra sista siffrorna i ditt kollinummer så bara att uppge dom och visa lägg.

Har sett att det finns en rad man ska skriva under på rek avis ibland.. Men verkar ju enligt ovan att man kan skriva på how ombudet på nytt papper så då är det ju löst haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Bara ett tips i all välmening: sätt en lapp/märkremsa/skylt med ditt namn på brevlådan. Förmodligen hittar brevbäraren din låda ändå men det underlättar för dem, speciellt när man är nyinflyttad.

Jo det ska jag, men glömde skriva lägenhets bokstav, alltså det finns A, B, C, D här. Jag har A, men skrev ingen bokstav så blir nog rätt svårt för posten att lägga rätt då nu när mitt namn inte heller står på ännu..

Permalänk
Medlem

@Ankan57: Gå ditt, ge dom kollinummer, ditt leg och förklara situationen. Hittar dom den så går det nog bra.

Om brevbäraren hittar beror nog på hur många brevlådor det är på varje bokstav mm. Är det bara 1 brevlåda på varje så är det lätt att hitta och utesluta dom andra.

Edit:
Köp tejp, skriv ditt namn på ett papper som du sätter upp. Alternativt klipp ut ditt namn från ett brev och sätt upp den. Finns ingen namn så kan du glömma att brevbäraren hittar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

@Ankan57: Gå ditt, ge dom kollinummer, ditt leg och förklara situationen. Hittar dom den så går det nog bra.

Om brevbäraren hittar beror nog på hur många brevlådor det är på varje bokstav mm. Är det bara 1 brevlåda på varje så är det lätt att hitta och utesluta dom andra.

Det är en till varje lägenhet, min är den det inte står något på... Så han kanske utesluter och lägger i den, men man vet ju aldrig heller.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ankan57:

Det är en till varje lägenhet, min är den det inte står något på... Så han kanske utesluter och lägger i den, men man vet ju aldrig heller.

Det hade varit direkt felaktigt av honom tycker jag, sätt dit en lapp med ditt namn bara?