Macro eller liknande för inställningar i Windows 10

Permalänk
Medlem

Macro eller liknande för inställningar i Windows 10

Hej!

Jag har ett något udda problem, som så här i Corona-tider inte känns särskillt viktigt, men det är verkligen irriterande... Till min jobbdator har jag en 3Dconnexion-mus för vänsterhänta. Den är trevlig men korkad. Bara för att det är en vänsterhänt mus tänker de att man vill vänsterklicka med höger osv. Det vill inte jag och det går inte att ändra i mjukvaran. Jag hittade en lösning genom att ändra i musinställningarna i Windows 10. Det funkar jättebra förutom när jag ska använda knapparna på trackpaden, då har höger och vänster bytat plats... Så då måste jag klicka på Windows, skriva "mouse" och ändra "Select your primary button".

Här kommer frågan. I en perfekt värld hade jag velat ha en knapp i toolbaren som jag klickar på för att toggla mellan höger/vänster-inställningen i W10. Har någon lösningen?

Tack och hej leverpastej

Permalänk

@John22:
En icke lösning kan vara att ha den som en genväg på skrivbordet.
1. Lägg till en ny mapp och döp den till "GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}".
2. I den nyskapade menyn så högerklicka på "Change mouse click settings" (har OS på Engelska .red anm) och skapa genväg.
Nu kan du direkt komma till inställningen utan att gå via kontrollpanelen. Inte ett smidigt macro, men bättre än ingenting.

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk
Medlem

Tack! Dock hamnar jag på sista fliken, som är för trackpaden. Så måste ändå klicka vidare mig till Buttons-fliken. Men ett steg närmare i alla fall