GTA Vice City Grafikproblem

Permalänk
Medlem

GTA Vice City Grafikproblem

När jag har spelat i ca 4 min så blir grafiken skitskum!
Husen blir som plockepin och allt värkar smälta ihopp och bli knasigt. När det blir så, så kan jag trycka på esc och sedan vänta i någon minut så när jag kommer in i spelet igen så blir allt bra igen, men sedan händer det efter någon minut igen.
Vad kan det vara som är fel?

Har för övrigt: /XP2200+ /256 DDR /GeForce Fx 5200/

Har provat alla inställningar jag hittar i spelet.

Tacksam för hjälp

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Medlem

Inte hört om nåt liknande men det kan väl vara värmeproblem .. med tanke på att det blir bättre efter du väntat i menyn i en minut..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Inte hört om nåt liknande men det kan väl vara värmeproblem .. med tanke på att det blir bättre efter du väntat i menyn i en minut..

Den tanken har jag också haft, flänsarna på kortet är skitvarma!

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Medlem

Är det bara i GTA VC som du har problem med? Om det beror på värme så borde problemet uppstå oavsett vilket program/spel du kör (som pressar grafikkortet lite alltså).

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
Är det bara i GTA VC som du har problem med? Om det beror på värme så borde problemet uppstå oavsett vilket program/spel du kör (som pressar grafikkortet lite alltså).

Mycket riktigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
Är det bara i GTA VC som du har problem med? Om det beror på värme så borde problemet uppstå oavsett vilket program/spel du kör (som pressar grafikkortet lite alltså).

Det är bara i GTA VC som detta problem uppstår. Spelar annars CS, q3 osv så det borde ju inte vara det eller?

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Medlem

lägg in 1.1 patchen

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem

Du har inte stängt av framrate limitern eller hur?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Du har inte stängt av framrate limitern eller hur?

Det har jag gjort.
Har prövat både utan och med.

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lynxen
lägg in 1.1 patchen

Det ska funka om jag har 1.1 patchen inlagd men det kan jag inte för jag har crackat exe filen (har original GTA VC men vill slippa andvända Cdn)

Hur göra?

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bios Hazard
Det ska funka om jag har 1.1 patchen inlagd men det kan jag inte för jag har crackat exe filen (har original GTA VC men vill slippa andvända Cdn)

Hur göra?

ominstallera o strunta i no-cd grejen

Permalänk
Medlem

Du kan inte dra in en dump av hur det ser ut?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Jag skulle ändå tippa på ett värmeproblem. Prova att köra cabbbat på chasit och om du har en bordsfläkt så ståll den brevid. Funkar spelet då vet du vad det beror på.

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem