S20, Iphone 11 eller Note 10+?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoftArrow:

Hej

Jag börjar bli galen! jag kan verkligen inte bestämma mig. Har läst recensioner och alla säger olika. Så jag skulle vilja veta vilken av Samsung galaxy s20 4g, Iphone 11 eller Samsung note 10+ ni hade valt. Skriv gärna varför också.

Tyvärr är dom flesta recensioner helt värdelösa.
Alla säger samma sak "min dagliga driver" fingertryck magneter" "batteri räcker hela dagen".
Samsung s10 (inte plus) exynos har usel batteri tid. Dessutom är samsungs enga chip mycket sämre än snappgradon både i prestanda och batteritid.
Plus modelen är bättre men inte bra (batteritid).
Om du får tag på en snappdragon skulle jag säga köp en s10 plus.
Exynos drar mycket batteri även då du inte använder den. Dessutom går den mycket varmare än snappdragon vilket gör att den trottlar i spel.

Note 10 plus har jag själv. Med stort batteri = bra batteritid? Nej inte direkt.
Ok en stor skärm tänker man ju. Men det roliga är att även när du kör bakgrundsuppgifter så drar den mycket batteri. Vilket jag misstänker är igen Exynos som inte levererar.

Skulle aldrig köpa en Samsung galaxy s20 Exynos. Där kan du faktist hitta någon test där Exynos blir förnedrade av snappdragon i allt.
https://m.youtube.com/watch?v=6CUSe8kgIE8&feature=youtu.be
Detta gäller även s10 serien..

Iphone 11 pro max en bra mobil med utmärkt batteritid.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Jag kollar också på ny lur och min nuvarande lur är en Galaxy S8 Plus som jag inhandlade från Comviq bundlat med deras 195 kr/mån abonnemang på Blackfriday 2017. Och jag kan klart säga att det var ett väldigt bra köp! Har inte haft något problem alls med Comviq som operatör, det går att låsa upp telefonen, så den är alltså inte permanent operatörslåst och jag fick den för 190 kr/mån, 4560 kr totalt när den annars gick för 6590 kr! Så jag tycker definitivt att du bör surfa in på deras, eller någon annan operatörs hemsida och se vilka bundels de har.

Sedan var det ju det här med vilket telefon. Jag själv är ju riktigt sugen på att köpa en iPhone, men deras nuvarande utbud känns väldigt svagt. iPhone 11 med en LCD skärm, 4 GB ram (vilket egentligen inte gör så mycket då iOS är väldigt bra optimiserat), stor notch, och inte ens en 1080p skärm känns ju inte värt 9000 kr. Det är vad man brukar hitta på telefoner i 4-5k klassen, om inte billigare. Kameran ska ju vara väldigt bra, men jag känner inte att den kompenserar för det andra. Så jag anser att det står mellan S20 och Note 10+, där jag personligen skulle valt S20

Sedan snackas det också väldigt mycket om Oneplus 8, kanske kan vara något att hålla ögonen på?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av robalm:

Tyvärr är dom flesta recensioner helt värdelösa.
Alla säger samma sak "min dagliga driver" fingertryck magneter" "batteri räcker hela dagen".
Samsung s10 (inte plus) exynos har usel batteri tid. Dessutom är samsungs enga chip mycket sämre än snappgradon både i prestanda och batteritid.
Plus modelen är bättre men inte bra (batteritid).
Om du får tag på en snappdragon skulle jag säga köp en s10 plus.
Exynos drar mycket batteri även då du inte använder den. Dessutom går den mycket varmare än snappdragon vilket gör att den trottlar i spel.

Note 10 plus har jag själv. Med stort batteri = bra batteritid? Nej inte direkt.
Ok en stor skärm tänker man ju. Men det roliga är att även när du kör bakgrundsuppgifter så drar den mycket batteri. Vilket jag misstänker är igen Exynos som inte levererar.

Skulle aldrig köpa en Samsung galaxy s20 Exynos. Där kan du faktist hitta någon test där Exynos blir förnedrade av snappdragon i allt.
https://m.youtube.com/watch?v=6CUSe8kgIE8&feature=youtu.be
Detta gäller även s10 serien..

Iphone 11 pro max en bra mobil med utmärkt batteritid.

Samsung med Exynos verkar ju vara skräp. Så blir nog att jag väntar tills Oneplus eller Xiaomi släpper sina nya telefoner. För Iphone 11 pro max ligger lite över budgeten tyvärr.

Permalänk
Viking
Skrivet av Cenorida:

Beror ju på vilken Android-telefon du jämför med. Jämför du med Galaxy S10/S20?
Bättre vattendålighet? Njae
Bättre mobilglas? Njae
Droptest? Stämmer
Premiumkänsla (för materialet)? Samma (båda är ju av glas)
Bättre processor? Stämmer

Jag jämför med farsans s10:a när det gäller premiumkänslan, känns som att jag skulle kunna bryta av den på mitten.
Men alla påståenden stämmer med 11 Pro, kanske inte vanliga 11:an dock.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jag jämför med farsans s10:a när det gäller premiumkänslan, känns som att jag skulle kunna bryta av den på mitten.
Men alla påståenden stämmer med 11 Pro, kanske inte vanliga 11:an dock.

Då lär du vara jävligt stark

https://youtu.be/QD_IlFkqSnA?t=337

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Viking
Skrivet av Zippeer:

Då lär du vara jävligt stark

https://youtu.be/QD_IlFkqSnA?t=337

Därför jag skrev att det "känns" som att jag kan, men menade det inte bokstavligt.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jag jämför med farsans s10:a när det gäller premiumkänslan, känns som att jag skulle kunna bryta av den på mitten.
Men alla påståenden stämmer med 11 Pro, kanske inte vanliga 11:an dock.

Finns en äldre iPhone där du faktiskt kan göra det
Men då materialvalet är samma mellan båda telefonerna är skillnaden i kvalité högst subjektiv.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Viking
Skrivet av Cenorida:

Finns en äldre iPhone där du faktiskt kan göra det
Men då materialvalet är samma mellan båda telefonerna är skillnaden i kvalité högst subjektiv.

Ja, en äldre

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Ja, en äldre

I så fall kan man ju argumentera för att S10 är äldre också

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Viking
Skrivet av Cenorida:

I så fall kan man ju argumentera för att S10 är äldre också

Ett halvår äldre än iPhone 11... Nja

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

jag kör på s20 ultra som är riktigt trevlig särskilt kameran, stor skillnad mot s10 plus
nu vet jag inte vad andra gör med sina telefoner som upplever cpu problem, jag har det dock inte.
jag spelar, sysslar med fjärrstyrning och streamar kameror mm, jag filmar mycket och fotar, jag har aldrig märkt av att den skulle ha problem med något, men visst, det är störande att man inte får samma prestanda som tex usa versionen har, frågan är dock om man skulle märka någon direkt skillnad i dagliga livet?

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qmobss:

Edit: Sedan tycker jag att de som säger att iPhone 11 har "så mycket bättre kvalitet" är fåniga. Vad i Samsungs flaggskepp skriker inte bra kvalitet?

Dom idiotiska rundade kanterna och det förbannade Edge-tramset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

jag kör på s20 ultra som är riktigt trevlig särskilt kameran, stor skillnad mot s10 plus
nu vet jag inte vad andra gör med sina telefoner som upplever cpu problem, jag har det dock inte.
jag spelar, sysslar med fjärrstyrning och streamar kameror mm, jag filmar mycket och fotar, jag har aldrig märkt av att den skulle ha problem med något, men visst, det är störande att man inte får samma prestanda som tex usa versionen har, frågan är dock om man skulle märka någon direkt skillnad i dagliga livet?

Enligt de flesta tester så skulle man inte göra det. Exynos 990 är endast några enstaka procent sämre än Snapdragon 865 och det är endast vid långa "gaming perioder" där Exynos processorn blir varm och thermal throttlar både CPU och GPU som man kan se en märkbar skillnad. Detta är nog inget som de flesta gör så jag skulle tro att de flesta inte märker av någon skillnad alls!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Ett halvår äldre än iPhone 11... Nja

Stämmer, men min poäng är att man bör jämföra med den nyaste telefonen, vilket är S20

Skrivet av improwise:

Dom idiotiska rundade kanterna och det förbannade Edge-tramset.

Tycker personligen att Edge gör telefonen extremt lyxig även om det är mindre praktiskt. Åtminstone om man vill reparera en trasig skärm.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Viking
Skrivet av Cenorida:

Stämmer, men min poäng är att man bör jämföra med den nyaste telefonen, vilket är S20

Alright, har aldrig hållit en S20 så kan inte säga nåt

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Tycker personligen att Edge gör telefonen extremt lyxig även om det är mindre praktiskt. Åtminstone om man vill reparera en trasig skärm.

Eller försöka använda den som en telefon. Vilket väl även Samsung verkar insett i senaste generationen som jag förstått det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Eller försöka använda den som en telefon. Vilket väl även Samsung verkar insett i senaste generationen som jag förstått det.

Har inte riktigt förstått vad det är med Edge som gör den obrukbar. Har själv en S8 som man är nöjd med

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Har inte riktigt förstått vad det är med Edge som gör den att bruka. Har själv en S8 som man är nöjd med

Det beror nog mycket på hur man håller telefonen när man använder den.
Jag gillar att hålla den (S10) i en hand och huden mellan tummen och långfingret kommer ofta åt sidorna.
När jag tittar på film och håller den i landskapsläge händer det ännu oftare.
För min del är det bättre utan rundade kanter men jag tycker samtidigt det är snyggt.
Och smidigt med sidopanelen som man så enkelt tar fram.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Det beror nog mycket på hur man håller telefonen när man använder den.
Jag gillar att hålla den (S10) i en hand och huden mellan tummen och långfingret kommer ofta åt sidorna.
När jag tittar på film och håller den i landskapsläge händer det ännu oftare.
För min del är det bättre utan rundade kanter men jag tycker samtidigt det är snyggt.
Och smidigt med sidopanelen som man så enkelt tar fram.

Som sagts ovan är det snyggt, jag håller med. Där upphör fördelarna och ersätts av, enligt mig, idel nackdelar. Det hela påminner mycket om fiaskot kring kruvade TV-skärmar, som också var Samsungs idé (i senaste vågen). I båda fallen verkar Samsung själva ha insett att detta var en dålig ide och backat från det helt eller delvis. Eller ja, det har man nog iof vetat hela tiden, detta lär har bestämts på marknadsavdelningen och uppenbarligen har det fungerat i den aspekten. Att Samsung dessutom lyckats lura i många att manmåste ha deras Edge-skärmar för att kunna få en sidopanel är rätt imponerande

(Menar inte just @Mr Steed då utan i största allmänhet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Som sagts ovan är det snyggt, jag håller med. Där upphör fördelarna och ersätts av, enligt mig, idel nackdelar. Det hela påminner mycket om fiaskot kring kruvade TV-skärmar, som också var Samsungs idé (i senaste vågen). I båda fallen verkar Samsung själva ha insett att detta var en dålig ide och backat från det helt eller delvis. Eller ja, det har man nog iof vetat hela tiden, detta lär har bestämts på marknadsavdelningen och uppenbarligen har det fungerat i den aspekten. Att Samsung dessutom lyckats lura i många att manmåste ha deras Edge-skärmar för att kunna få en sidopanel är rätt imponerande

(Menar inte just @Mr Steed då utan i största allmänhet)

Haha, nä fullt medveten att det hade gått bra att köra en sidopanel ändå, finns ju på S10e som inte har rundade kanter.
Men det känns bra på något sätt att swipa fram den med minimal rörelse.
Men överlag hade jag hellre haft en platt skärm alla dagar i veckan.
Det, fingeravtrycksläsarens placering och tangentbordet och är det jag inte gillar med S10, annars en grymt bra mobil på alla sätt för mig.
Tangentbordet går ju som tur är att byta ut.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Jag har en Galaxy S9+ och funderar starkt på iphone som nästa mobil. Inte haft en sen iphone 4 men börjar tröttna på att Samsung använder sämre CPU i Europa. Xiomi ocj oneplus tar lika mycket betalt som apple nu. Mycket för Snapdragon 865 är så dyr. Dubbelt sp dyr mot föregångaren enligt Xiaomi. Apple har inte längre så små skärmar som förr. 11 modellerna hör till bland de bästa i batteritid och prestandan verkar slå 865 även fast 865 är nyare chipset. Hörlursutgången som innan var något jag ville ha är inget Android har kvar längre heller annat än på mer budget alternativ. Efter att ha tappat ena hörsnäckan till mina Galaxy ear buds är jag inte så sugen på trådlöst men går väl bra med de som följer med som går in i Lightning porten.

Är lite rädd att byta efter att haft Android sedan 2012 men känns som det är tid att prova iphone nu. Android har börjat envisa med fingeravtryck under skärmen även fast det är långsammare än att ha en avläsare på t.ex. baksidan. Framförallt imponerar batteritiden i 11. Endast ROG2 har bättre enligt Anandtech och då bara om man drar ner till 60hz.

Märkte atr nästan alla mobiler nu är 19:9 eller 20:9. Jag tycker redan min med 18,5:9 är onödigt avlång. Verkar som 16:9 är dött förutom SE2 fast det mesta fortfarande är i 16:9. 18:9 verkar knappt användas heller.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av dagas:

Jag har en Galaxy S9+ och funderar starkt på iphone som nästa mobil. Inte haft en sen iphone 4 men börjar tröttna på att Samsung använder sämre CPU i Europa. Xiomi ocj oneplus tar lika mycket betalt som apple nu. Mycket för Snapdragon 865 är så dyr. Dubbelt sp dyr mot föregångaren enligt Xiaomi. Apple har inte längre så små skärmar som förr. 11 modellerna hör till bland de bästa i batteritid och prestandan verkar slå 865 även fast 865 är nyare chipset. Hörlursutgången som innan var något jag ville ha är inget Android har kvar längre heller annat än på mer budget alternativ. Efter att ha tappat ena hörsnäckan till mina Galaxy ear buds är jag inte så sugen på trådlöst men går väl bra med de som följer med som går in i Lightning porten.

Är lite rädd att byta efter att haft Android sedan 2012 men känns som det är tid att prova iphone nu. Android har börjat envisa med fingeravtryck under skärmen även fast det är långsammare än att ha en avläsare på t.ex. baksidan. Framförallt imponerar batteritiden i 11. Endast ROG2 har bättre enligt Anandtech och då bara om man drar ner till 60hz.

Märkte atr nästan alla mobiler nu är 19:9 eller 20:9. Jag tycker redan min med 18,5:9 är onödigt avlång. Verkar som 16:9 är dött förutom SE2 fast det mesta fortfarande är i 16:9. 18:9 verkar knappt användas heller.

Vad valde du för något? Är också sugen på iPhone 11 efter ha kört android några år..

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Vad valde du för något? Är också sugen på iPhone 11 efter ha kört android några år..

Jag gick från Samsung S8+ till iPhone 11 och skärmen är inget issue så länge du inte jämför sida vid sida
Skärmen i iPhone är ruskigt bra för att vara lcd och upplösningen är inga problem heller tycker jag.

Åk in och kläm på en iPhone 11 och avgör efter det, jag är väldigt nöjd.

Permalänk
Skrivet av muunkie:

Jag gick från Samsung S8+ till iPhone 11 och skärmen är inget issue så länge du inte jämför sida vid sida
Skärmen i iPhone är ruskigt bra för att vara lcd och upplösningen är inga problem heller tycker jag.

Åk in och kläm på en iPhone 11 och avgör efter det, jag är väldigt nöjd.

Kul o höra! Nöjd med kameran?
Jag har en OnePlus 6 idag och kameran är absolut inget att hänga i granen..

Saknar du några särskilda funktioner/finesser i android som du inte kan använda på din iPhone nu?
Jag försöker komma på funktioner jag skulle sakna men jag kommer inte riktigt på vad det skulle vara? Men vill inte byta och sen upptäcka att "fasiken, den här funktionen använde jag ju hela tiden på android, och nu går det inte längre.." 🙂

Några nackdelar so far?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Alla 3 är ju superbra mobiler, så ta en Iphone om du tycker det, annars åker du till en butik och kollar vilken mobil av samsungarna som ligger bäst i handen 🙂

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Kul o höra! Nöjd med kameran?
Jag har en OnePlus 6 idag och kameran är absolut inget att hänga i granen..

Saknar du några särskilda funktioner/finesser i android som du inte kan använda på din iPhone nu?
Jag försöker komma på funktioner jag skulle sakna men jag kommer inte riktigt på vad det skulle vara? Men vill inte byta och sen upptäcka att "fasiken, den här funktionen använde jag ju hela tiden på android, och nu går det inte längre.." 🙂

Några nackdelar som far?

Det var mycket pga kameran jag bytte till iOS och jag är supernöjd.

Det enda jag saknade i början var Samsung Pay men iom att swedbank kom till Apple Pay ganska snabbt efter bytet så finns inga nackdelar i dagsläget för min del.

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Alla 3 är ju superbra mobiler, så ta en Iphone om du tycker det, annars åker du till en butik och kollar vilken mobil av samsungarna som ligger bäst i handen 🙂

Ja egentligen kan jag tycka att Samsung S20 verkar va en bättre telefon för mig, men med tanke på att det är Exynos i europeiska modellen som har visat sig prestera undermåligt vad gäller både CPU/gpu prestanda, överhettning/throttla3 och framförallt dålig batteritid vet jag att jag inte skulle bli nöjd 😥

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Jag har en S20 och gick ifrån Iphone 8+, och ångrar det inte en sekund. Den högre upplösningen + 120hz skärm och en riktigt fin kamera gör all skillnad i världen. 20 plus och 20 Ultra har väl bättre kameror men har för mig att hårdvaran är rätt så lik

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Jag har en S20 och gick ifrån Iphone 8+, och ångrar det inte en sekund. Den högre upplösningen + 120hz skärm och en riktigt fin kamera gör all skillnad i världen. 20 plus och 20 Ultra har väl bättre kameror men har för mig att hårdvaran är rätt så lik

Ok! Europeisk modell/Exynos? Hur upplever du batteritiden? Har många timmar screen in time får du på en laddning osv?
Blir den varm när du använder lite mer krävande grejer?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Ok! Europeisk modell/Exynos? Hur upplever du batteritiden? Har många timmar screen in time får du på en laddning osv?
Blir den varm när du använder lite mer krävande grejer?

Jag har inte räknat batteritiden, och eftersom jag kör på 2400x1440 @ 120hz så drar det ju mer. Däremot så har jag stängt av bakgrundsprocesser för alla appar utom epost och några väldigt få selekta appar som jag vill ska kunna hämta information och meddela när något nytt har hänt. Men en laddning räcker hela dagen, även med en god portion youtubaned. Netflix och den sortens streaming använder jag inte alls på mobil, så kan inte uttala mig om det drar mer batteri. Snabbladdning (trådlös) fungerar utmärkt och kör inga tunga spel heller. Mest sudoku, wordfeud, ruzzle och lite annat smått och gott.

Den enda nackdelen jag direkt kan känna är känslan av byggkvalité. Baksidan är plastig men hållbar. Där känns en iphone direkt mycket stabilare. Men annars så skulle jag absolut kunna rekommendera en S20. Är du i närheten av en Telia/Tele2/whatever butik så passa på och känn. Det är det bästa inför potentiellt köp

Edit: Att det har expanderbart minne är också ett riktigt stort plus

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova