Spela in Video via Telefon direkt till Dator

Permalänk
Medlem

Spela in Video via Telefon direkt till Dator

Hej!

Behöver hjälp med att hitta program för att använda telefon kopplad till dator för att spela in video.
1st Laptop med USB anslutning
1st Android Telefon, Huawai P20 Pro

Vill använda telefon kopplad till datorn via sladd. Och sedan spela in video från telefonens kamera.

Någon som gjort detta och vet några bra program som kan hjälpa? Kvalitén måste vara så bra som möjligt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Kanske någon funktion i nya uppdateringen av win 10 kan hjälpa dig då jag fick känslan av att hopkopplingen med dator och telefon skulle vara mycke enklare.
Någon som kollat djupare på nya funktionerna vet säkert mer, jag är inte så intresserad av dessa då jag använder telefon och dator för sig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

https://www.dev47apps.com/

Droidcam är en lösning men bildkvaliteten kommer att vara begränsad.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Inaktiv

Min Honor 9 och Iphone (glömt version) funkar med appen epocCam och OBS via wifi med bra bild.