Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Söker en billig och bra klocka som man kan betala med i affären

Permalänk
Inaktiv

Söker en billig och bra klocka som man kan betala med i affären

Hej. Jag söker en klocka som man kan rikta mot kortläsaren så betalar man med den. Sett folk göra det i affären och skulle vara bra att ha en sån nu i corona tider, men vet inte vad de heter eller vad de kostar.

Permalänk
Inaktiv

Vad tycker du är en billig klocka? Om du söker på smartwatch nfc payment kommer det upp en hel drös med alternativ på google

Permalänk

@anon321431:
Bara en undran, vad är skillnad mot att blippa med telefonen eller kortet i sig?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon168673:

Vad tycker du är en billig klocka? Om du söker på smartwatch nfc payment kommer det upp en hel drös med alternativ på google

1000 till 1500 kr.

Skrivet av orig_rejser:

@Crazytoe:
Bara en undran, vad är skillnad mot att blippa med telefonen eller kortet i sig?

Min mobil har ej NFC. Behöver klocka på jobbet då vi har mobilförbud.

Permalänk
Inaktiv

@anon321431: Om jag vore du hade jag letat efter en beggad Galaxy Watch på blocket. Har en sån själv och kunde inte varit mer nöjd.

Permalänk
Inaktiv

@anon168673: Fitbit, kan man koppla kortet till den?

Edit: Får bli den här https://www.elgiganten.se/product/wearables-och-traning/smart...

Den har NFC så det blir asbra. Jag tränar också så den passar in på detta ämnet.

Permalänk
Medlem

@anon321431: Mobilförbud men tillåtet med smartwatch?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CymbalCrasher:

@Crazytoe: Mobilförbud men tillåtet med smartwatch?

Kanske lite svårare att sitta och kolla YouTube och spela spel på en klocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

@MrLindgren: Fitbit, kan man koppla kortet till den?

Edit: Får bli den här https://www.elgiganten.se/product/wearables-och-traning/smart...

Den har NFC så det blir asbra. Jag tränar också så den passar in på detta ämnet.

För att du ska kunna betala med NFC via klockan så måste den nog allt vara ansluten via BT till din mobil ändå, så mobilen kommer du behöva hur som helst...? Eller är det något jag har missuppfattat under flera års tid själv?

Jag köpte precis Huawei Watch GT2 själv och den är otroligt trevlig, mycket mer funktionell än jag trodde. Dock är det just att den saknar NFC, det är i princip det enda minuset med den. Hade den haft det så hade det varit en stark rekommendation från min sida! Som tur är har jag NFC i mobilen iaf. Otroligt snygg och stilren smartklocka imo, som liknar en vanlig klocka så mycket det går (varianten med läderarmband då ofc).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

@jawik: Utgick från att det handlade om InfoSec.

Permalänk
Inaktiv

@jawik: Chefen vill inte se oss stå med mobiler eller ens ha mobil på jobbet. Men en klocka går inte att knappa på så det är tillåtet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

För att du ska kunna betala med NFC via klockan så måste den nog allt vara ansluten via BT till din mobil ändå, så mobilen kommer du behöva hur som helst...? Eller är det något jag har missuppfattat under flera års tid själv?

Ja, det är något du missuppfattat🤷‍♂️

Permalänk
Medlem

Kolla att din bank stödjer det och vilka som funkar, handelsbanken suger och stödjer bara apple. Jag har en Garmin och måste byta bank om jag vill ha Garmin pay aktiverat på klockan

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Ja, det är något du missuppfattat🤷‍♂️

Man lär sig något nytt var dag, tack!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon321431:

@MrLindgren: Fitbit, kan man koppla kortet till den?

Edit: Får bli den här https://www.elgiganten.se/product/wearables-och-traning/smart...

Den har NFC så det blir asbra. Jag tränar också så den passar in på detta ämnet.

Tror inte den stöder betalningar, men jag är inte helt hundra. Kolla: https://www.fitbit.com/us/technology/fitbit-pay

Bara för att något har NFC betyder inte det att man kan betala med det. Däremot brukar väl klockor med Android och NFC kunna användas till det, och förstås Apple Watch. Fitbit Versa 2 m.fl. också. Vill du ha mycket funktionalitet så kan det vara värt att kolla på Samsungs klockor med simkort, då har du ju en telefon med dig i klockan liksom.

Edit: Om det stämmer att den har NFC så ska det fungera vad jag kan se, men lita inte helt på Elgigantens beskrivning då de inte sällan är lite felaktiga.