Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Windows 10 pro nyckel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

Windows 10 pro nyckel

Hej! Jag har tänkt att köpa en riktig windows 10 pro nyckel då jag nu har en gratisversion. Jag undrar om jag kan köpa den på denna sida
https://gamekeys.se/produkt/windows-10-professional-retail/
eller om jag måste köpa det för 2500 kr på Microsoft hemsida?
Det hade varit snällt om nån kunde hjälpa mig.
Tack!

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

@Vice_2486: *tråd flyttad*

Jag tror den trivs bättre här

Till din fråga så kan du såklart köpa en licens därigenom. Dock kan det vara bra att vara medveten om att nyckeln med all säkerhet är en s.k ”grånyckel”, dvs en nyckel som kanske kommer från ett företags volymlicens, studentnyckel eller i värsta fall en nyckel som är köpt via mer bedrägliga former som kredikortsscam etc.

I värsta fall KAN Microsoft avaktivera nyckeln (om man anser att den inte är giltig) men många kan säkert vittna om att detta är sällsynt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

@NordhNet: Tack för hjälpen😊

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2009

Köp en för 30:- på ebay.co.uk , det lär vara exakt samma nycklarmed lika bra garantier som ovan,
men du slipper göda någon skum mellanhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008

Har köpt mina keys på diverse "fulsajter" för 250kr och billigare och har aldrig blivit spärrad. Akta dig för activators och annat bara som innehåller virus. Säkrast kort är produktnycklar som du aktiverar på Microsoft Store.

Det går faktiskt att registrera vissa spärrade/använda nycklar. Appen kommer säga att nyckeln inte fungerar, men startar man om datorn så uppgraderar den i alla fall

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av NordhNet:

@Vice_2486: *tråd flyttad*

Jag tror den trivs bättre här

Till din fråga så kan du såklart köpa en licens därigenom. Dock kan det vara bra att vara medveten om att nyckeln med all säkerhet är en s.k ”grånyckel”, dvs en nyckel som kanske kommer från ett företags volymlicens, studentnyckel eller i värsta fall en nyckel som är köpt via mer bedrägliga former som kredikortsscam etc.

I värsta fall KAN Microsoft avaktivera nyckeln (om man anser att den inte är giltig) men många kan säkert vittna om att detta är sällsynt.

Är väl vid det här laget säkert 20 fulnycklar djupt och har aldrig varit med om avaktivering även om det säkert är möjligt. Brukar köpa på eBay och de få problem jag haft har varit med oseriösa säljare som sålt förbrukade nycklar.

"Past, present, and future are as one to me"