Jag och hundratals andra (tusentals) har de senaste veckorna fått erfara hur usla Telenor är som ISP när det väl börjar strula.
Jag bor på Eriksberg/Hisingen/Göteborg och vi har de senaste tre fyra veckorna haft en milt sagt usel tjänst från Telenor. Når det funkar är det lysande men va fasen, ska man behöva leva med 12-timmars avbrott varje vecka? Nu när jag skriver detta så ligger nätet nere (klockan är 22:55 torsdag 24/9 och nätet dog vid fyratiden i morse, kanske kommer igång 10:00 imorgon). Det har varit snack om avgrävd fiberkabel i det senaste fallet men det ger noll förklaring för de tre tidigare avbrotten.
Vi snackar inte lite hack i verksamheten utan de senaste blackouterna har varit tolv timmar eller mer. Hade jag haft ett personligt avtal med Telenor så hade jag avbrutit det direkt men nu är det så att hela vår bostadsrättsförening har ett avtal med skiten Telenor och jag antar att det är svårt att slita sig från detta. Har mailat föreningen men de är av någon outgrundlig anledning inte i samma universum, allt är bra... Till saken hör att all TV vi ser på är via bredbandet så jag antar att fler än jag är upprörda. Typiskt en styrelse som vill låta det hela glida förbi...
Yes, jag vet att jag är extra engagerad i ärendet men va fasen, kan man kalla sig ISP om man inte kan upprätthålla sin tjänst mot en av Göteborgs mer befolkade områden. Fel efter fel den senaste tiden, va fasiken sysslar de med?
Har Ni några liknande erfarenheter av Telenor, dela med er av detta i denna tråd.
Nu ska jag försöka få detta över till Sweclockers via min mobil som hotspot som tur är inte använder Telenor.
/Bascule 666