Nintendo switch, laddning

Permalänk

Nintendo switch, laddning

Tjena!

Är det någon fara att ladda mitt switch med en vanlig mobilladdare?

Permalänk
Medlem

Nej, har laddat med batteri pack flera gånger. Vanlig mobilladdare (med usb C) går bra det med.

Permalänk
Medlem

Värt att ha i åtanke är ju att det tar olika tid att ladda beroende på vilken laddare du använder.
Du kan ladda den i vilken laddare som helst så länge du har en USB-C-kabel, men många gånger är det bara att glömma att spela samtidigt som du laddar - då laddar den ur ändå, om än något långsammare.
Kraftigare Apple-laddare (10W+) är ett bra alternativ om du har en sådan liggandes

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Värt att ha i åtanke är ju att det tar olika tid att ladda beroende på vilken laddare du använder.
Du kan ladda den i vilken laddare som helst så länge du har en USB-C-kabel, men många gånger är det bara att glömma att spela samtidigt som du laddar - då laddar den ur ändå, om än något långsammare.
Kraftigare Apple-laddare (10W+) är ett bra alternativ om du har en sådan liggandes

Eller Samsung Det finns upp till 45w.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Av egen erfarenhet så har det aldrig fungerat med vanlig mobilladdare. Den enda powerbank som fungerat är Ankers USB-C-variant.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Av egen erfarenhet så har det aldrig fungerat med vanlig mobilladdare. Den enda powerbank som fungerat är Ankers USB-C-variant.

Alltså inte alls...?
Eller menar du "fungerar dåligt"?
Jag har laddat min Switch lite överallt, och jag har faktiskt aldrig upplevt att det inte fungerat alls. Sämst har det fungerat i bilens USB-uttag, där stod det att den laddade men även om jag hade den i sleep mode så stod batteriprocenten i princip helt still - Men annars har det alltid fungerat i alla fall.

Skrivet av KingCobra:

Eller Samsung Det finns upp till 45w.

Absolut, jag kör min Switch i laddaren jag fick till min S20+, har för mig att det är 25W 3A på den, och det fungerar fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stevengerrard08:

Tjena!

Är det någon fara att ladda mitt switch med en vanlig mobilladdare?

Skrivet av Sarato:

Det kräver en laddare med stöd för USB-C PD, så alla USB-C fungerar ej. T.ex. fungerar inte Huaweis standardladdare men Samsungs verkar göra. Samt åtminstone en vanlig billig eftermarknadsladdare jag testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Alltså inte alls...?
Eller menar du "fungerar dåligt"?
Jag har laddat min Switch lite överallt, och jag har faktiskt aldrig upplevt att det inte fungerat alls. Sämst har det fungerat i bilens USB-uttag, där stod det att den laddade men även om jag hade den i sleep mode så stod batteriprocenten i princip helt still - Men annars har det alltid fungerat i alla fall.

Absolut, jag kör min Switch i laddaren jag fick till min S20+, har för mig att det är 25W 3A på den, och det fungerar fint

Jag fick bara ett meddelande om att batteriet inte ens ville ladda.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

En liten notis i detta ämnet är att switchens laddning/laddare inte kör 100% efter usb pd. Huruvida det är ett problem lr inte vid laddning låter jag vara osagt men det var orsaken att vissa brickade sina switchar vid uppdatering när de satt kopplade i vissa icke-nintendo dockor.

Visa signatur

Errare human est