PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Någon mer som har där man kan betala med Klarna?
Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonobe:

Tack! La en beställning.

Gick segt som attan med vanlig leverans..efter 2 dagar utan uppdatering av leveransstatus så avbeställde jag, skaffade prime och la en ny order. 24 h senare så hade jag konsolen. Uppackad ich installerar nu. Inga problem. Något billigare från amazon än i butik dessutom.

Permalänk
Medlem

Webhallen har Horizon Forbidden West-bundle i lager: https://www.webhallen.com/se/product/350463-Playstation-5-Kon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subsack:

Webhallen har Horizon Forbidden West-bundle i lager: https://www.webhallen.com/se/product/350463-Playstation-5-Kon...

1000 kr extra för ett ynka spel. Spelet kostar separat cirka 400 kr.
Damn webhallen scalpar?

Permalänk
Medlem

Riktigt fult av Webhallen. Egentligen är det ju bara konsollen man vill ha. Men lägga på 1000kr för ett spel!?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

1000 kr extra för ett ynka spel. Spelet kostar separat cirka 400 kr.
Damn webhallen scalpar?

199 kr till och med för PS4 versionen som har fri uppgradering

Permalänk
Medlem

Webhallen ägs väl av komplett nu och komplett har väl kommenterat på detta forumet att orsaken till höjningen för att följa riktlinjer/inflation eller något sånt?

Komplett kanske får köpa in ps5 för högre pris än precis alla andra återförsäljare? Ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solen303:

Riktigt fult av Webhallen. Egentligen är det ju bara konsollen man vill ha. Men lägga på 1000kr för ett spel!?!?

Vill minnas att Komplett skrev tidigare i somras:

"Ja det var ett tag sedan vi hade PS5 i lager. Men nu har vi äntligen möjlighet att öppna upp till försäljning.
"MSRP" som sattes för ~3 år sedan har inte riktigt hängt med utvecklingen i världen och nu har våra inköpspriser justerats så att vi måste göra en mindre höjning för att inte gå med förlust."
#19638379

"Vi kan inte svara för vad andra återförsäljare har för inköpspriser eller kick-back / stöttning från leverantören, som gör att de kan hålla ett lägre pris. Olika återförsäljare kan erbjudas olika inköpspriser som kan baseras på allt ifrån deras storlek, målgrupper, utlovad marknadsföring, relation eller andra faktorer. Vi är inte ute efter att skinna spelsugna gamers genom att ta ut 500kr "extra", vi följer bara prisutvecklingen."
#19638759

Att kalla detta "fult" tycker jag är att ta i och överdriva. Detta är ett bundle och kan oftast inte heller ta hänsyn tillfälliga prissänkningar på spelet i fråga eller alternativa versioner (PS4).

Att jämföra Webhallen/Komplett/Andra svenska ÅF med Amazon faller också på sin egna orimlighet.

Kom ihåg, ingen tvingar er att köpa en PS5:a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Vill minnas att Komplett skrev tidigare i somras:

"Ja det var ett tag sedan vi hade PS5 i lager. Men nu har vi äntligen möjlighet att öppna upp till försäljning.
"MSRP" som sattes för ~3 år sedan har inte riktigt hängt med utvecklingen i världen och nu har våra inköpspriser justerats så att vi måste göra en mindre höjning för att inte gå med förlust."
#19638379

"Vi kan inte svara för vad andra återförsäljare har för inköpspriser eller kick-back / stöttning från leverantören, som gör att de kan hålla ett lägre pris. Olika återförsäljare kan erbjudas olika inköpspriser som kan baseras på allt ifrån deras storlek, målgrupper, utlovad marknadsföring, relation eller andra faktorer. Vi är inte ute efter att skinna spelsugna gamers genom att ta ut 500kr "extra", vi följer bara prisutvecklingen."
#19638759

Att kalla detta "fult" tycker jag är att ta i och överdriva. Detta är ett bundle och kan oftast inte heller ta hänsyn tillfälliga prissänkningar på spelet i fråga eller alternativa versioner (PS4).

Att jämföra Webhallen/Komplett/Andra svenska ÅF med Amazon faller också på sin egna orimlighet.

Kom ihåg, ingen tvingar er att köpa en PS5:a...

Webhallen tog 6590kr för disc och 5590kr för digital när de sålde i butik.

Samma sak med Inet.

Elgiganten och Mediamarkt har tagit 6990kr

Kanske webhallen kände att de tog för lite? 😃

Permalänk
Legendary RiceClocker

Vet inte om detta är intressant för någon längre men beställde från webhallen igår och kan hämta ut idag. Beställde med klarna på faktura.

Det finns fortfarande massor kvar, är det inte så högt tryck på att köpa längre eller är det just att folk inte tycker det är värt med bundeln?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

Vet inte om detta är intressant för någon längre men beställde från webhallen igår och kan hämta ut idag. Beställde med klarna på faktura.

Det finns fortfarande massor kvar, är det inte så högt tryck på att köpa längre eller är det just att folk inte tycker det är värt med bundeln?

Just 6990 från Webhallen är ju svår att motivera men vill man ha en konsol är det ju bättre att köpa därifrån och Amazon trots högre pris än Blocket/Tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

Vet inte om detta är intressant för någon längre men beställde från webhallen igår och kan hämta ut idag. Beställde med klarna på faktura.

Det finns fortfarande massor kvar, är det inte så högt tryck på att köpa längre eller är det just att folk inte tycker det är värt med bundeln?

Folk är nog less på Horizon Forbidden West bundle nu (jag är). Vill ha något nytt. Känns som att dom överproducerat denna variant.
Samtidigt är det ett smart drag då fler kan få en konsol via butik och inte på Tradera/Blocket då denna bundle är inget du kan köpa för att tjäna pengar på. Många ute på Tradera/Blocket som ej säljs nu till överpris.

tillägg
Permalänk
Medlem

Skrev till Webhallen angående det höjda priset och fick detta svar idag:

På grund av ökade inköpskostnader så är vi tyvärr tvungna att följa prisutvecklingen.
Återkom om du har fler frågor eller funderingar.
Trevlig dag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Markus O

Webhallens kundtjänst

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Runqen:

Webhallen ägs väl av komplett nu och komplett har väl kommenterat på detta forumet att orsaken till höjningen för att följa riktlinjer/inflation eller något sånt?

Komplett kanske får köpa in ps5 för högre pris än precis alla andra återförsäljare? Ha.

Det stämmer att vårt moderbolag Komplett Services AS äger både Komplett.se och Webhallen. Men vi är fortfarande två olika bolag med separata butiker, lager, inköp, kundservice osv. Webhallen får själva svara för varför deras priser är vad de är

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det stämmer att vårt moderbolag Komplett Services AS äger både Komplett.se och Webhallen. Men vi är fortfarande två olika bolag med separata butiker, lager, inköp, kundservice osv. Webhallen får själva svara för varför deras priser är vad de är

//Erik

Plus att ni äger Netonnet.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Solen303:

Plus att ni äger Netonnet.

Det stämmer fint. Netonnet är den senaste medlemmen i familjen Du ser alla bolag i koncernen här: https://www.komplettgroup.com/

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Jonobe:

Tack! La en beställning.

Lade precis en beställning på vad jag tror var sista exemplaret från Amazon. Körde vanlig leverans. Hur lång tid tog det för dig att få den levererad?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalesdator:

Lade precis en beställning på vad jag tror var sista exemplaret från Amazon. Körde vanlig leverans. Hur lång tid tog det för dig att få den levererad?:)

Tog först vanlig leverans men efter 2 dygn utan uppdatering så avbeställde jag och tog hemleverans via prime istället - kom då till dörren dagen därpå.

Permalänk
Medlem

Fanns ett bra gäng PS5:or på Mediamarkt - Kalmar igår när jag var inom. Både Digital edition och vanliga i 2 olika bundles med någon handkontroll extra. Tror att alla kom med Horizon 2.

Permalänk
Medlem

Köp de billigare om ni kan! Kommer en officiell prishöjning.

https://www.theverge.com/2022/8/25/23321301/sony-ps5-price-in...

Permalänk
Medlem

Hej! Någon som vet ifall det finns något ps5 att köpa i/runt Malmö? Har velat ha ett länge nu men lyckas fan inte få tag i ett. Eller ifall det finns något att beställa just nu? Hittar inget någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eden123:

Hej! Någon som vet ifall det finns något ps5 att köpa i/runt Malmö? Har velat ha ett länge nu men lyckas fan inte få tag i ett. Eller ifall det finns något att beställa just nu? Hittar inget någonstans.

Nu är jag osäker på Malmö, men har funnits att beställa ett tag på alla möjliga ställen tycker jag och senast jag var inne i en mediamarkt så hade dom i butik(!) flera konsoler. Så börja där är mitt tips! 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Nu är jag osäker på Malmö, men har funnits att beställa ett tag på alla möjliga ställen tycker jag och senast jag var inne i en mediamarkt så hade dom i butik(!) flera konsoler. Så börja där är mitt tips! 🥳

Tack för tipset. Får åka in till Malmös mediamarkt och kolla där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eden123:

Tack för tipset. Får åka in till Malmös mediamarkt och kolla där!

Yes skulle dom inte ha i butik så fråga, då kan man ofta boka och få så fort dom får in 👍🏼

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eden123:

Hej! Någon som vet ifall det finns något ps5 att köpa i/runt Malmö? Har velat ha ett länge nu men lyckas fan inte få tag i ett. Eller ifall det finns något att beställa just nu? Hittar inget någonstans.

Skrivet av Normgivaren:

Produkt: PS5 Horizon Forbidden West bundle
Länk: https://www.amazon.se/-/en/dp/B0B2S72D5G/ref=sr_1_5?crid=IPOP...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5113846
Pris: 6799kr

Sett till de fruktansvärda priserna på Prisjakt, och den begränsade tillgången, antar jag att detta får ses som ett fynd...

FYI

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Tack för tipset, lite drygt att betala så mycket extra för det spelet bara

Permalänk

Någon som vet om det går att få tag på en konsol online nånstans eller i Göteborg? Letar som tusan men hittar inget… kliar i fingrarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playstatione:

Någon som vet om det går att få tag på en konsol online nånstans eller i Göteborg? Letar som tusan men hittar inget… kliar i fingrarna!

Ja, om du kollar två inlägg upp och klickar in på Amazon så har de fortfarande i lager!

Permalänk
Skrivet av edson:

Ja, om du kollar två inlägg upp och klickar in på Amazon så har de fortfarande i lager!

Är det 100% säkert att köpa därifrån? Har hört att det inte är helt riskfritt? I form av att få det man beställt och problem med att kunna skicka tillbaka osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playstatione:

Är det 100% säkert att köpa därifrån? Har hört att det inte är helt riskfritt? I form av att få det man beställt och problem med att kunna skicka tillbaka osv.

Så länge produkten både säljs och skickas direkt av Amazon vilket gäller i detta fall så ska det inte vara några problem alls.
Tycka vad man vill om Amazon som företag men de har en välfungerade logistik och skulle problem uppstå, en bra support!

Jag skulle inte oroa mig.