PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fan... nu blev det ett impulsköp. Vill spela Forbidden West... Ops.

Permalänk
Medlem

fick iväg min beställning men glömde o beställa spel samtidigt, haha

Permalänk

Hann beställa ps5 idag runt 10 imorse från webhallen. Tack vare ps5kollen på twitter. Hade kommit in ett par på maxgaming igår med tydligen, och ps5kollen var även snabba där. Så håll ett öga ps5kollen på twitter. Ha de!

Permalänk
Skrivet av Oxies Husse:

Fan... nu blev det ett impulsköp. Vill spela Forbidden West... Ops.

Det är ett jättebra spel!

Permalänk
Medlem

PS5 Disc finns i lager hos netonet.

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Edit: Slut

Visa signatur

CPU: i9 11900K | CPU Kylning: ASUS ROG Ryujin | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XIII HERO Z590
Ram: Corsair 64GB Vengeance PRO (3600MHz ) | GPU: Gigabyte RTX 3090 Aorus Xtreme PSU: Corsair HX1000 1000W
M.2: Samsung 980 Pro 1TB | M.2: WD Blue SN550 1TB | HDD: 39TB
Skärm: Samsung S27A950 | Mus: G900 | Tangentbord: G910 | Headset: G933

Permalänk

Får in ett gäng ps5 bundlat med Forbidden West i Mediamarkt Drottninggatan idag, rätt så säker dom får in lager i fler butiker och webblagret.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Avstängd

En mardröm för alla scalpers

Det lär bli många avbokade ordrar och returer till butiker nu när marknaden är mättad haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av razorclaw:

Det lär bli många avbokade ordrar och returer till butiker nu när marknaden är mättad haha

Är marknaden verkligen mättad när de tar slut på timmar fortfarande och man får vänta månader på släpp ?

Permalänk
Medlem

Men snart har dom som jobbar på PS5 fabriken semester, och sen blir det problem igen!

Permalänk
Medlem

Marknaden är långt ifrån "mättad".
Först när de ligger kvar i lager i minst ett par dagar skulle jag säga man kan börja prata om mättnad.
Anledningen att de idag ligger kvar i flera timmar verkar inte vara på grund av minsta tecken på mättnad utan att de släpper större parti i taget än vad de fick tag på tidigare.
Senast hade tex netonnet flera 100 samtidigt i lager, de gick åt med ca 50-70 i timmen.

Däremot vet jag inte riktigt om de har semester eller hur det fungerar i östvärlden med den biten.
Tror knappast fabriken stänger ner för 4 veckors industrisemester.

Hittade nyss en person som fått tag på minst 10 st PS5or, ser ut som majoriteten via webhallen, man kan ju hoppas att de ej blir sålda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevitar:

Marknaden är långt ifrån "mättad".
Först när de ligger kvar i lager i minst ett par dagar skulle jag säga man kan börja prata om mättnad.
Anledningen att de idag ligger kvar i flera timmar verkar inte vara på grund av minsta tecken på mättnad utan att de släpper större parti i taget än vad de fick tag på tidigare.
Senast hade tex netonnet flera 100 samtidigt i lager, de gick åt med ca 50-70 i timmen.

Däremot vet jag inte riktigt om de har semester eller hur det fungerar i östvärlden med den biten.
Tror knappast fabriken stänger ner för 4 veckors industrisemester.

Hittade nyss en person som fått tag på minst 10 st PS5or, ser ut som majoriteten via webhallen, man kan ju hoppas att de ej blir sålda.

Japp finns en person på Tradera som säljer PS5 varje vecka, jag räknade han har hittills sålt typ 50st.
Måste tjänat minst 50 lakan på att!

https://www.tradera.com/item/1000006/544864662/playstation-5-...

Sjuk business fattar inte...

Permalänk

PS5or finns i lager på Elgiganten i Sickla om någon i närområdet vill köpa. Bara att gå in i butiken och köpa ett.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nevitar:

Hittade nyss en person som fått tag på minst 10 st PS5or, ser ut som majoriteten via webhallen, man kan ju hoppas att de ej blir sålda.

Jag är nog uppe i 7 st Har hjälp både kompisar och en random här på SweC att få tag i konsoller.

Men blandat från olika ÅF.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Permalänk
Medlem

Första gången jag ser på Komplett på väldigt länge. Tråkigt att de tar 500kr över "MSRP" som seriös butik!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edson:

Första gången jag ser på Komplett på väldigt länge. Tråkigt att de tar 500kr över "MSRP" som seriös butik!

Tillgång och efterfrågan är bara OK när tillgången är större än efterfrågan så att alla butiker måste prispressa mot varandra, gud förbjuda att det skulle fungera åt båda hållen när tillgången är liten

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av edson:

Första gången jag ser på Komplett på väldigt länge. Tråkigt att de tar 500kr över "MSRP" som seriös butik!

Ja det var ett tag sedan vi hade PS5 i lager. Men nu har vi äntligen möjlighet att öppna upp till försäljning.
"MSRP" som sattes för ~3 år sedan har inte riktigt hängt med utvecklingen i världen och nu har våra inköpspriser justerats så att vi måste göra en mindre höjning för att inte gå med förlust.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Ja det var ett tag sedan vi hade PS5 i lager. Men nu har vi äntligen möjlighet att öppna upp till försäljning.
"MSRP" som sattes för ~3 år sedan har inte riktigt hängt med utvecklingen i världen och nu har våra inköpspriser justerats så att vi måste göra en mindre höjning för att inte gå med förlust.

//Erik

Förstår! Tack för ett ärligt, transparent och snabbt svar!

Permalänk
Medlem

Jag köpte samtidigt av Mediamarkt förra veckan inkl ett spel för 5700kr.
Maxgaming sålde för 5900kr inkl deras trådlösa headset för två veckor sedan. Så jag undrar om inte marginalerna är bättre än man vill erkänna ibland.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av OC&Burn:

Jag köpte samtidigt av Mediamarkt förra veckan inkl ett spel för 5700kr.
Maxgaming sålde för 5900kr inkl deras trådlösa headset för två veckor sedan. Så jag undrar om inte marginalerna är bättre än man vill erkänna ibland.

Den modell jag tror att du hänvisar till saknar Blu-Ray -spelare och är ca 1000-1500kr billigare än den med skivläsare, vilket är den vi säljer nu. Att man får tag i en bundle med 5700kr är ganska rimligt när konsolen kostar 5000kr.

Vi kan inte svara för vad andra återförsäljare har för inköpspriser eller kick-back / stöttning från leverantören, som gör att de kan hålla ett lägre pris. Olika återförsäljare kan erbjudas olika inköpspriser som kan baseras på allt ifrån deras storlek, målgrupper, utlovad marknadsföring, relation eller andra faktorer. Vi är inte ute efter att skinna spelsugna gamers genom att ta ut 500kr "extra", vi följer bara prisutvecklingen.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

För de som vill ha ett PS5 har amazon fått in horizon bundle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

För de som vill ha ett PS5 har amazon fått in horizon bundle.

Ja, både Standard och Digital med Horizon finns i lager.

https://www.amazon.se/-/sv/dp/B0B2S6HMNZ/?th=1

Permalänk
Medlem

hur oftast kommer ps5 i lager ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasKh:

hur oftast kommer ps5 i lager ?

Finns ingen tydlig trend. Ibland ramlar det på flera dagar i rad, ibland händer ingenting på flera veckor.

Bästa du kan göra är att bevaka denna tråd eller ännu bättre, följ PS5-kollen på Twitter (https://twitter.com/ps5kollen) och aktivera push-notifikationer på just det kontot på din telefon så du kan hugga direkt.

Ibland tar det slut direkt, ibland finns det kvar i flera timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Finns ingen tydlig trend. Ibland ramlar det på flera dagar i rad, ibland händer ingenting på flera veckor.

Bästa du kan göra är att bevaka denna tråd eller ännu bättre, följ PS5-kollen på Twitter (https://twitter.com/ps5kollen) och aktivera push-notifikationer på just det kontot på din telefon så du kan hugga direkt.

Ibland tar det slut direkt, ibland finns det kvar i flera timmar.

Tack för tipset! Hade inte fått reda på det annars. Nu ska jag fan få tag på en PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hxncho76:

Tack för tipset! Hade inte fått reda på det annars. Nu ska jag fan få tag på en PS5

Ps5 går nu att köpa på: https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Permalänk
Medlem

Tog slut direkt om det ens fanns?

Amazon har 1st Horizon Forbidden West bundle (Disk) tillgänglig för köp, 6799:-

Säljs och skickas av Amazon:
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0B2S72D5G/ref=sr_1_5?keywords=...

Edit: Slut!

Permalänk
Medlem

Inet Ringön och Sisjön har PS5 inne för köp i butik. Både digital och disk när jag va där tidigare idag

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk

För bra för att va sant eller digital?

Console Playstation5 https://www.amazon.se/dp/B08H93ZRK9/ref=cm_sw_r_cp_api_i_7TGV...

Känns konstigt att den finns på rea eller är de påriktigt? Vet inte vad man ska tro