Microsoft Office nyckel billigt

Permalänk
Medlem

Microsoft Office nyckel billigt

Hej,

Finns det billiga licenser till Office (Excel, Word, etc)?
En engångkod för livstid och inte Office 365 som är per år.
Använder inte office så ofta och har använt Oppenoffice och LibreOffice förut, men skulle vilja ha microsofts.

Tack på förhand

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Det finns OEM-nycklar för Office 2019 på eBay som egentligen är till för att säljas paketerade med datorer, men precis som med windowsnycklar så bryter det mot Microsofts T&C. I teorin kan de därför dra in nyckeln efter att du köpt den. Jag har dock aldrig hört talas om att det hänt någon.

Så länge nyckeln inte är stulen ska det dock inte vara några problem ur ett legalt perspektiv.

Permalänk
Medlem

Tack, ska kolla.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Nu var det inte exakt detta du frågade om, men tipsar ändå.

Om man håller lite utkik så kan man få en Office365 home licens för 5 användare för ca 400kr per år när det är rea. Jag fyllde på med 4 år på en gång. https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1639969
Då ingår 1TB utrymme (per användare, så 5TB totalt) och jag använder det som backup. Om man har nytta av online-lagringen tycker jag det är ganska bra deal. Dropbox, icloud m.m. kostar betydligt mer, typ 1000 per år.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Om du är villig att köra via internet/webbläsaren så har Microsoft gratis online version av office om du skapat ett gratis mail konto. Om jag minns rätt är det samma konto dator föreslår att man skapar/använder när man installerar Windows 8/10.

www.hotmail.com eller www.outlook.com

När du loggat in så finns det längst upp till vänster en fyrkant med 9 prickar där du hittar office.

Edit:
Menar att det går använda samma konto om man vill. Skapar man konto på hemsidan så kan man logga in i Windows 8/10 och tvärt om.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaren

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Sötast

Office 2016
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3332081

(Är i övrigt i stort sett samma mjukvara som Office365 men utan prenumeration)

Själv använder jag Office2007.......Resultatet är det samma, filerna är kompitabla...

Permalänk
Medlem

https://pixelcodes.com/product/microsoft-office-pro-plus-2019...

Jag har köpt härifrån många många gånger. Allt från Office till Windows 10 licenser.

Office hade gått upp med ca 100% dock och kostade 13 euro nu. Köpte till farsan för 5-6 euro för ett år sen och fungerar perfekt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"