Rösta fram t-shirt till communityt!

Inget internet via wifi - D-Link DIR-878

Permalänk
Mattecoach

Inget internet via wifi - D-Link DIR-878

Hej,

Jag har en D-Link router som jag har använt ett bra tag nu, inga större problem. Sen någon dag får jag inte längre någon internetuppkoppling via wifi. Det är inga som helst problem för enheter som är anslutna via tråd. Jag har uppdaterat firmware och startat om routern.
Enheter kan ansluta till wifi, men det står "No internet" som status. Samma för mobiltelefoner och datorer. Enligt routern är det inga problem, den ser alla enheter anslutna som vanligt och har kontakt med internet.

Någon som har någon idé om vad som kan vara fel?

Mvh
Daniel

Permalänk
Rekordmedlem

Kan du logga in i routern via wifi eller är det bara möjligt att upprätta en länk ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av mrqaffe:

Kan du logga in i routern via wifi eller är det bara möjligt att upprätta en länk ?

Jag kan logga in. Allt funkar som det ska lokalt via wifi...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av PuMaH:

Jag kan logga in. Allt funkar som det ska lokalt via wifi...

Då är det ju uppenbarligen nått i routern som dödar trafiken så kolla om du har nån filterlista , qos, gästnätverk eller liknade där som kan påverka, prova annars reset av den och låt strömmen vara av nån minut i samband med det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av mrqaffe:

Då är det ju uppenbarligen nått i routern som dödar trafiken så kolla om du har nån filterlista , qos, gästnätverk eller liknade där som kan påverka, prova annars reset av den och låt strömmen vara av nån minut i samband med det.

Gjorde en reset, nu funkar allt igen...
I inställningarna ser det precis likadant ut efter som före. En gåta.

Tack!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av PuMaH:

Gjorde en reset, nu funkar allt igen...
I inställningarna ser det precis likadant ut efter som före. En gåta.

Tack!

Det kan ha att göra med att du uppdaterade den, man bör alltid göra en reset i samband med uppdateringar och börja om med inställningarna men bra att det löst sig, surf lugnt.

Visa signatur