Permalänk
Medlem
Skrivet av mryang:

Nja, du missförstår.

Nej då, jag missförstår inte.

Skrivet av mryang:

Jobbar du hemma eller på ett kontor? Om du jobbar på ett "kontor", njuter du av resan dit?

Vad spelar det för roll var jag jobbar?

Jag är inte i konstant behov av den yttre stimulansen för att mitt liv ska vara bra. Jag kan använda den tiden, oavsett om det är 10 minuter eller 1,5 timma, till att jobba, lösa problem, tänka, eller lyssna på en podd, eller bara göra ingenting.

Skrivet av mryang:

- Träffa människor

Skrivet av mryang:

ALLA skulle teleportera sig till jobbet om de kunde, därför att man gjort resan 1000 gånger och njuter inte av den.

Jag vet inte varför du ständigt kommer tillbaka till "teleportera", det känns barnsligt, eftersom det aldrig kommer hända.

Jag tror också man ska vara försiktig med att använda ord som "alla" och göra sig till talesperson för alla människor.

Uppenbarligen har du fel eftersom det redan idag finns människor som cyklar och vandrar runt hela världen trots att man kan flyga.

Men din oförmåga att leva i nuet är också rätt typiskt för den typen av techno religion vi ser idag, där frontfigurer som Elon Musk och Sam Altman lovar ett nirvana "imorgon", i nästa liv...