Kan inte duplicera min dator skärm och TV

Permalänk

Kan inte duplicera min dator skärm och TV

Tjena!

Jag tänkte att jag skulle testa idag att duplicera min skärm och TV. Så att det blir samma bild på båda. Detta har jag inte lyckats lösa.

Jag har en DP kabel från min skärm till mitt GPU, och en HDMI kabel från min TV till min GPU. När jag försöker välja alternativet ''Duplicera dessa skärmar'' så får jag ett rött meddelande, där det står ''Det gick inte att spara bildskärmsinställningarna. Försök med en annan kombination av upplösning''.

Min skärm har: 2560 x 1440
Min TV har: 3840 x 2160

Jag har försökt att matcha TVns och skärmens upplösning till varandra men får det ändå inte att funka. Detta funkade för cirka 2 månader sedan, då jag testade det senast.

Jag har testat att:
- Ominstallera drivrutiner
- Uppdatera windows
- Dra ut och sätta in alla skärm samt TV kablar
- Klona båda skärmarna

Jag blir inte klok på vad problemet kan vara, då det fungerat felfritt innan.

Någon som har några tips?
Mvh Snusmakaren

Permalänk
Medlem

Verkar som att detta problem kan orsakas av flera saker. Läs igenom svaren i denna tråd: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-...

Visa signatur

---

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan inte duplicera olika upplösningar och tvn tar kanske inte emot 1440 för det är ju ingen tv upplösning, kolla vilka format tvn accepterar på ingångarna.
Fungerar det om du väljer utvidga för då kan skärmarna ha olika egenskaper ?
fungerar skär och tv var för sig ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Tack för svar,

Detta har fungerat felfritt väldigt länge tills nu helt plötsligt oavsett olika upplösningar. Det fungerar om jag väljer utvidga, men duplicera är i smaken jag vill ha. Skumt för det har fungerat så bra, har dock inte varit vid datorn på väldigt länge, och nu fungerar det plötsligt inte.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Snusmakaren:

Tack för svar,

Detta har fungerat felfritt väldigt länge tills nu helt plötsligt oavsett olika upplösningar. Det fungerar om jag väljer utvidga, men duplicera är i smaken jag vill ha. Skumt för det har fungerat så bra, har dock inte varit vid datorn på väldigt länge, och nu fungerar det plötsligt inte.

Kolla i så fall uppdateringshistoriken om det finns nått som hänt där som kan förklara det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Testade mig fram,

Löste det genom att återställa datorn till en viss tidpunkt. Väldigt konstigt, kanske kommit någon korrupt fil i vägen som har påverkat detta. Men så löste jag problemet.
Tack för era svar!