Hur man ändrar recording source i Windows

Permalänk
Medlem

Heyy jag vill också höra låten... lägg upp den igen

Permalänk
Medlem

men varför på engelska?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem

Men kan ni snälla sluta hijacka min tråd

Permalänk
Medlem

Detta funkar inte för mig men tack ändå för en snygg och genomgående FAQ

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
säg inte att folk är så tröga att dom inte vet hur man ändrar detta...

Håller med

Permalänk
Hedersmedlem

Nu blir jag lite trött här och bilderna är nere. Såhär har jag ställt in och det vill sig inte.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

japp länkarna är döda.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag letar förtvivlat efter ett stabilt ställe att ladda upp den här sortens bilder på... Har någon ett bra tips?

Permalänk
Medlem

Hahahha, jag garvar ihjäl mig

Jätte bra guide, verkligen, men liksom, detta har man vetat sedan Windows 95
Bygga datorer och modda går bra, men för att byta inspelningskälla behövs det guide till, dessutom är den klistrad

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Troxy
Hahahha, jag garvar ihjäl mig

Jätte bra guide, verkligen, men liksom, detta har man vetat sedan Windows 95
Bygga datorer och modda går bra, men för att byta inspelningskälla behövs det guide till, dessutom är den klistrad

Kan ju vara eftersom den här frågan brukade dyka upp ett par gånger i veckan fram tills att jag skrev guiden. Now stop trolling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Jag letar förtvivlat efter ett stabilt ställe att ladda upp den här sortens bilder på... Har någon ett bra tips?

Jag kan hosta bilderna åt dig, om det nu fortfarande skulle vara aktuellt.

PM:a mig i sådana fall.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Jag kan hosta bilderna åt dig, om det nu fortfarande skulle vara aktuellt.

PM:a mig i sådana fall.

och det skrevs 3 månader sen

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
och det skrevs 3 månader sen

Ja, varför tror du jag skrev "om det fortfarande skulle vara aktuellt" ?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Hedersmedlem

Det är lugnt, slängde dem på teewars.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Ja, varför tror du jag skrev "om det fortfarande skulle vara aktuellt" ?

Ja men det skrevs fortfarande för 3 månader sen, plus att bilderna funkar

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ja men det skrevs fortfarande för 3 månader sen, plus att bilderna funkar

Funkar just nu ja, jag kan väl inte veta om de har legat på samma URL hela tiden eller flyttats?

Iom. att det är en bra guide så tänkte jag i all välmening om jag kunde hjälpa till att hålla den levande och fungerande, oavsett förfluten tid sedan skapandet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

killen i början med syrran: ladda upp låten igen, vi vill höra

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Speedad

tjo, jag har ett litet problem!

har precis instalerat om XP och alla drivrutiner till allting men nu är mitt ljud förvrängt, lixom uppspeedad, och det är inte bara musiken utan allt ljud, det är aningen jobbit!

Hjälp uppskattas verkligen!

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Jag ser inga bilder :S Det är svårt då... Och sen har jag föresten ingen box där man kan välja "place volume icon in taskbar" eller något sådant. Var finns den??

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Inte lyckats fixa mitt problem än, inte fått svar på min tråd heller, lol, hehe... Anyway. Jag kan inte gå in på "Avancerat" när jag ska ändra för min mick etc.. Undrar om någon skulle kunna hjälpa mig

http://i145.photobucket.com/albums/r204/Jimmy_2882/hmmmljud.j...

Så ser det ut, och mitt problem är att mina vänner hör mig väldigt svagt och hör precis vad jag gör på datorn om jag te.x när jag spelar upp musik, så hör dom det exakt lika bra som jag gör. Någon som vet vad problemet är? Tacksam för snabba svar.

Permalänk
Medlem

Samma problem!

Råkade just ut för samma problem, vännerna på Ventrilo skrev att det bara brusade när jag försökte prata. Efter en omstart av datorn kunde dom dessutom höra ljuden som jag hörde i mina lurar. Testade enligt råd att mutea "Stereo Mix", men då uppfattade inte Ljudinspelaren något alls när man försöker spela in, alltså varken min röst eller ljudkällor från datorn. Uppspelning (Realtek HD Audio output) fungerar dock som det ska under tiden.

Alla inställningarna verkar dock korrekta; som standardenheten för inspelning står Realtek HD Audio input, vilket helt enkelt är motsvarigheten till en vanlig mikrofon när man är fast med Realteks inbyggda skräp till ljudkort och drivrutiner. Jag är ganska säker på att det inte är hårdvaran som det är fel på. Finns det något annat konkret man kan testa, eller är det bara att ominstallera allt vad ljud/inspelning heter och hoppas på det bästa?

Permalänk
Medlem

Bump... Fortfarande problem..