playstation 4 vägrar gå in i safe mode?

Permalänk

playstation 4 vägrar gå in i safe mode?

hej sweclockers! jag vart just " scammad" av en person som sålde mig ett ps4 slim fast det de skulle vara ett pro men för komma till frågan. Jag har fått den till visa bild en gång i safe mode men efter det inget. När jag försöker komma in i safemode igen så startar den upp med ett bip sen går det några sekunder ett bip till då stänger den av sig istället för gå in i safemode. skulle gärna vilja få tips och tricks så jag inte känner mig lika dum....

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Tästa att dra ut strömmen och försök sedan igen. Vad jag kan läsa så gör du rätt.
Konsollen måste ha varit helt avstängd, annars vill den inte. Fast det värkar ju din okså vara.
Du släpper direkt på andra pipet?

Lite tips från Sony om man har problem med att komma åt safe mode.
https://www.playstation.com/en-us/support/hardware/cannot-sta...

Hadde skälv samma med min orginal ps4 för inte så längesedan, men till slut lyckades jag kommer dock inte ihåg om jag gjorde något anorlunda 🤔

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Tästa att dra ut strömmen och försök sedan igen. Vad jag kan läsa så gör du rätt.
Konsollen måste ha varit helt avstängd, annars vill den inte. Fast det värkar ju din okså vara.
Du släpper direkt på andra pipet?

Lite tips från Sony om man har problem med att komma åt safe mode.
https://www.playstation.com/en-us/support/hardware/cannot-sta...

Hadde skälv samma med min orginal ps4 för inte så längesedan, men till slut lyckades jag kommer dock inte ihåg om jag gjorde något anorlunda 🤔

Ja den gör et pip jag fortsätter hålla i knappen och när andra pipet kommer hör man konsollen stänga av sig och sluta spinna. Alla andra ps4or jag sett funkar på de sättet du beskrev. Jag har skapat en reperations ticket till playstation så får jag se vad dom säger

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i