Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Xiaomi Mi Vacuum Cleaner Mini - någon som testat?

Permalänk
Medlem

Xiaomi Mi Vacuum Cleaner Mini - någon som testat?

Någon som testat Xiaomis nya mini-handdammsugare?
Tänker att det kan vara ett bra komplement till en robotdammsugare.
Min har precis skickats så jag uppdaterar när jag testat den.

Update

Fick hem dammsugaren idag och den slår mina förväntningar.

+ Bra sug för sin storlek
+ Väldigt liten och behändig
+ Laddas med USB-C
+ Känns som gedigen byggkvalitet

- Batteritiden (men det är väl ett problem för de flesta ”trådlösa” dammsugarna).

Helt perfekt som ett komplement till robotdammsugare.

https://www.mistore.se/sv/smarta-hem/handhallna-dammsugare/mi...

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, Beställde också en. Varit på jakt efter något i denna stil för att ta hörnen som Roborocken inte kommer åt. Tycker Xiaomi gör trevliga saker.
Kul att den laddas med USB C också.

Tog från Inet dock. 100:- dyrare men gratis hemleverans med posten och trevligare kundtjänst ifall det behövs

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Tack för tipset, Beställde också en. Varit på jakt efter något i denna stil för att ta hörnen som Roborocken inte kommer åt. Tycker Xiaomi gör trevliga saker.
Kul att den laddas med USB C också.

Tog från Inet dock. 100:- dyrare men gratis hemleverans med posten och trevligare kundtjänst ifall det behövs

Snyggt. Ja, jag hoppas att den kan vara tillräcklig för det.
Velade mellan denna och en Dreame V10 som komplement till Roborocken, men känns som att det blir lite overkill med en "riktig" dammsugare när roboten ändå tar i princip allt.
Nåväl, det återstår att se hur den står sig 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebag:

Snyggt. Ja, jag hoppas att den kan vara tillräcklig för det.
Velade mellan denna och en Dreame V10 som komplement till Roborocken, men känns som att det blir lite overkill med en "riktig" dammsugare när roboten ändå tar i princip allt.
Nåväl, det återstår att se hur den står sig 😊

Nå jo fick ju den igår. Den gör sitt jobb. Standard sugkraften tycker jag väl inte är så bra, men turboläget är bra. Den blir ganska varm dock.
Lätt är den att tömma också. Suger man upp för stora grejer får man lossa hela behållaren och ta ut filtret men är det bara små smulor man tagit räcker det att öppna locket och knacka lite i skräpkorgen.

Enda dåliga jag tänkt på är väl att det ser ut som en Hitachi Magic Wand, men förutom det så tumme upp!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Har haft min i en vecka nu och den fungerar bra. Perfekt att ha liggandes framme och att dammsuga mindre ytor och utrymmen. Det skulle ha varit trevligt med lite fler munnstycken dock.

Permalänk
Medlem

Beställde mig en sån här också. Känns som att den kan vara smidig när hunden fäller och det hamnar massa hundhår på nattduksbordet, eller att dammsuga skrivbordet med och inte behöva gräva i dammsugarpåsen ifall en tangent råkar följa med.