Förslag på bluetooth högtalare till hemkontoret

Permalänk
Medlem

Förslag på bluetooth högtalare till hemkontoret

Hej!

Jag är på jakt efter en bluetooth/trådlös högtalare till hemkontoret baserat på följande:
- Rummet är 2 x 4 m
- Fokus på välljud istället för att spela högt.
- Inkopplingsmöjligheter är främst bluetooth eller annan trådlös teknik.
- Behöver inte ha möjlighet att integrera med andra högtalare.
- Behöver inte vara portabel utan den kommer stå på samma plats.
- Max pris omkring 5 000 SEK.

En tilläggsfråga. Om man använder trådlös uppkoppling för ljud från en laptop till exempel kommer man då uppleva ett tydligt fördröjning? Jag funderar om jag även borde välja en högtalare som har någon form av trådad AUX ingång.

Mvh
Anders

Permalänk
Medlem

https://www.hifiklubben.se/bluesound-pulse-mini-2i-traadlos-h...
https://www.hifiklubben.se/bluesound-pulse-flex-2i-traadlos-h...

Jag är väldigt nöjd med dessa.
Har den lilla i sovrummet och den större i badrummet, den lilla räcker långt, särskilt om rummet bara är 2x4.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Rekordmedlem

Med den budgeten kan du köpa bra prylar och en lös blåtandsmottagare i stället, sedan om du har aktiva högtalare eller passiva och separat elektronik eller letar beg spelar ingen roll om budgeten är 5000 kr för det räcker, räkna bort 1000 kr för en mottagare (de är billigare än så men du behöver kablage också) så har du 4000kr kvar till själva ljudsystemet.

Ser du till att sändare och mottagare stödjer apt x low latency så borde de3t funka bra att synka ljudet mot en bildvisare. typ https://www.dustinhome.se/product/5011122768/bluetooth-sandar...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Eller om du bara vill att det bara ska fungera och inte bryr dig om att du kanske låser in dig i ett system finns alltid Sonos.

Antingen kör du på Sonos One (helt klart tillräckligt för ett sånt litet rum) eller kör på stort med en Sonos Five

Jag är sjukt nöjd med mitt Sonossystem och kommer att utöka det nu när jag flyttar till större lägenhet så jag har en One i arbetsrummet och en One i sovrummet.

Beroende på vad du menar som ska bli fördröjt som ljud beror ju på vad du spelar upp. Kör du tex apple music eller spotify kommer det spelas från själva högtalaren och inte castas till högtalaren.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersL:

Hej!

Jag är på jakt efter en bluetooth/trådlös högtalare till hemkontoret baserat på följande:
- Rummet är 2 x 4 m
- Fokus på välljud istället för att spela högt.
- Inkopplingsmöjligheter är främst bluetooth eller annan trådlös teknik.
- Behöver inte ha möjlighet att integrera med andra högtalare.
- Behöver inte vara portabel utan den kommer stå på samma plats.
- Max pris omkring 5 000 SEK.

En tilläggsfråga. Om man använder trådlös uppkoppling för ljud från en laptop till exempel kommer man då uppleva ett tydligt fördröjning? Jag funderar om jag även borde välja en högtalare som har någon form av trådad AUX ingång.

Mvh
Anders

köp den högtalare du vill ha, köp till en alexa input och koppla mot 3.5mm porten på högtalaren för den trådlösa delen.
när det gäller högtalarna köpte vi dessa till klubben, mycket bra ljud i litet format. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3219327&gclid=CjwKCAiAp...

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SunQ:

Eller om du bara vill att det bara ska fungera och inte bryr dig om att du kanske låser in dig i ett system finns alltid Sonos.

Antingen kör du på Sonos One (helt klart tillräckligt för ett sånt litet rum) eller kör på stort med en Sonos Five

Jag är sjukt nöjd med mitt Sonossystem och kommer att utöka det nu när jag flyttar till större lägenhet så jag har en One i arbetsrummet och en One i sovrummet.

Beroende på vad du menar som ska bli fördröjt som ljud beror ju på vad du spelar upp. Kör du tex apple music eller spotify kommer det spelas från själva högtalaren och inte castas till högtalaren.

Spelar man bara musik är latens inget verkligt problem om den inte blir otroligt hög, det är om man vill ha ljudet synkat mot bild tex för att se en film eller kanske spela som det blir jobbigt om det är hög latens.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla tips. Nu har jag fått en del att fundera på :-). Jag tror jag väljer en någon relativt kompakt lösning som typ Heco varianten. Annars föredrar jag och bygga själv när det får ta mer plats.

Mvh
Anders