Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tja de som inte ens köpt vr headset har hyllat det till skyarna. Det får bafta enbart genom förväntningar

Vr för mig är mer av en upplevelse, som att åka till Liseberg kanske och där är Alyx en sju h*lvetes upplevelse även om det inte är som gamla FPS HL så får du valuta för pengarna 100%. Jag har inte sett något i VR som ser bättre ut och heller inte tekniskt bättre.
Alyx tog ett stort kliv fram i VR djungeln vilket behövdes för att visa vad man kan göra med VR, så mycket att interagera med och upptäcka gör det mer till ett thriller/äventyrs spel mer än FPS.
De som har VR och inte har testat ännu, gör det!

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Vr för mig är mer av en upplevelse, som att åka till Liseberg kanske och där är Alyx en sju h*lvetes upplevelse även om det inte är som gamla FPS HL så får du valuta för pengarna 100%. Jag har inte sett något i VR som ser bättre ut och heller inte tekniskt bättre.
Alyx tog ett stort kliv fram i VR djungeln vilket behövdes för att visa vad man kan göra med VR, så mycket att interagera med och upptäcka gör det mer till ett thriller/äventyrs spel mer än FPS.
De som har VR och inte har testat ännu, gör det!

Tycker inte de ligger i framkanten direkt. Det skulle ha släppts för några år sen jag såg inget direkt nytt i Alyx och tar bara steg framåt gällande grafik. Tiden har de nyttjat till att putsa till alla kanter men känns som de kanske putsa bort lite väl mycket gameplay samtidigt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tycker inte de ligger i framkanten direkt. Det skulle ha släppts för några år sen jag såg inget direkt nytt i Alyx och tar bara steg framåt gällande grafik. Tiden har de nyttjat till att putsa till alla kanter men känns som de kanske putsa bort lite väl mycket gameplay samtidigt.

Alyx ligger i framkant för att dom får in mycket som är bra med VR i samma spel.
Det jag kan sakna i spelet som gör sig bra i VR är melee Combat, 2hands vapen och stora/kluriga bossar.

Men det sätter stämning, utforskande och nyfikenhet för spelaren att plocka upp och leta saker.
Sen så klart är det enda användbara man hittar förutom ammo och hälsa är resin. Men man uppmuntras endå att ta tid på sig och inte rusha.

Det finns spel som gör saker bättre än alyx men då är det oftast bara en eller några delar.
Jag spelade the Walking dead Saints and sinners direkt efter alyx.
Det spelet är ok men det känns "oputtsat" på nå sätt, däremot är det melee Combat som alyx saknar.
Jag hade nog tyckt att Saints and sinners var ett bättre spel om jag inte spelat alyx just före.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ingen som kör Onward? Jag har haft det ett tag men inte provat online ännu. AI botarna är fruktansvärda på allt över nybörjarnivå.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Nu är Alyx på rea för 30 euro! Var värt väntan då jag ändå knappt haft tid att lira

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Nu är Alyx på rea för 30 euro! Var värt väntan då jag ändå knappt haft tid att lira

du får uppdatera när du lirat några timmar

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW