Diablo II med Jacob, Bamse och Hasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Alltså, var verkligen diablo 2 så bra som alla hyllar det att vara?
Spelade det mycket men kändes ändå lite jaha efter diablo 1 med hellfire, som givetvis spelades på svenska. Var det en ny generation som kom in och det var första upplevelsen?
https://www.youtube.com/watch?v=lWUGqy61iqE&t=85s

Viktigt att skilja på Diablo 2 och expansionen Diablo 2: LOD
Och ja, D2:LOD är så bra som det sägs.
Spelet har både djup och bredd när det kommer till hur mycket man kan nörda ner sig.
Sen så kanske det finns en gräns för hur mycket man kan spela ett AARPG.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AMD-FX:

Blir avdrag på lön detta. Klockan är redan över 16:00 och ingen video har startat

Jag åt glass till lunch, okej?! Hoppades hinna äta klart till 16:00, men när klockan blev 15:58 blev det att hetsäta.

Skrivet av UndaC:

Med tanke på att Jacob är på semester så är det svårt att dra något just nu

Hear! Hear!

Skrivet av Dinoman:

Återbetalningsskyldig.

Skrivet av UndaC:

🤔
Thinking outside the box. Jag gillart

Skrivet av emilakered:

På min tid var det @Kenneths lön som rök. Alltid. Just sayin'.

Skrivet av Dinoman:

Detta låter helt rimligt

+1

Skrivet av orig_rejser:

Alltså, var verkligen diablo 2 så bra som alla hyllar det att vara?
Spelade det mycket men kändes ändå lite jaha efter diablo 1 med hellfire, som givetvis spelades på svenska. Var det en ny generation som kom in och det var första upplevelsen?
https://www.youtube.com/watch?v=lWUGqy61iqE&t=85s

Ja.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tack för ikväll allesammans! Vi blev inte lika många som förra gången, men kul att se ett gäng trogna följare som också är några av våra mest aktiva i forumet.

Kort summering – vi började i Act II Nightmare, kom till Hell och dödade efter mycket om och men Countess (jag var rätt seg i skallen mot slutet). Därtill gick jag från Level 50 till 66. Är glad att jag ändå pressade mig själv mot slutet för det resulterade i Trang-Oul's armor! En skärmdump av kvällens nämnvärda skörd.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Vart hittar man sin kod på Blizzard igen? Jag har min sparad på den sidan. Tycker menyerna är lite röriga 😕

Edit:
Nevermind. Hade skrivit upp nycklarna lokalt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Jacob:

Tack för ikväll allesammans! Vi blev inte lika många som förra gången, men kul att se ett gäng trogna följare som också är några av våra mest aktiva i forumet.

Kort summering – vi började i Act II Nightmare, kom till Hell och dödade efter mycket om och men Countess (jag var rätt seg i skallen mot slutet). Därtill gick jag från Level 50 till 66. Är glad att jag ändå pressade mig själv mot slutet för det resulterade i Trang-Oul's armor! En skärmdump av kvällens nämnvärda skörd.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/fil/92140?key=34a644f7cb78814a5a3d944e1c15557e

Håll i håll ut!

Tack för igår, jag var tvungen att lajva förälder delar av kvällen så jag hoppade in och ut, kvalitétsstream som vanligt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AMD-FX:

Vart hittar man sin kod på Blizzard igen? Jag har min sparad på den sidan. Tycker menyerna är lite röriga 😕

Edit:
Nevermind. Hade skrivit upp nycklarna lokalt

Svarar ändå då det kanske är till hjälp för någon annan som läser. Jag tycker inte heller det var supertydligt när jag ville åt mina nycklar (som jag inte hade sparat lokalt). Det finns i alla fall under "Account Settings" och "Games & Substriction".

Skrivet av Dinoman:

Håll i håll ut!

Tack för igår, jag var tvungen att lajva förälder delar av kvällen så jag hoppade in och ut, kvalitétsstream som vanligt.

Tack detsamma! Att lajva förälder är ändå roligare än att följa en stream.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Missade detta, även jag lajvade förälder och fick stryk av sonen (8 år) i Carcassonne. Somnade tidigt, skakande av gråt och självförakt.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av ingenjören:

Missade detta, även jag lajvade förälder och fick stryk av sonen (8 år) i Carcassonne. Somnade tidigt, skakande av gråt och självförakt.

Hahaha.

Sömn är det stadie som inträffar när kofffeinintaget når kritisk gräns.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tack för ikväll allesammans! Vi blev inte lika många som förra gången, men kul att se ett gäng trogna följare som också är några av våra mest aktiva i forumet.

Kort summering – vi började i Act II Nightmare, kom till Hell och dödade efter mycket om och men Countess (jag var rätt seg i skallen mot slutet). Därtill gick jag från Level 50 till 66. Är glad att jag ändå pressade mig själv mot slutet för det resulterade i Trang-Oul's armor! En skärmdump av kvällens nämnvärda skörd.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/fil/92140?key=34a644f7cb78814a5a3d944e1c15557e

Nog för att jag gillade diablo 2 en gång i tiden och fortfarande har stor respekt och tänker nog börja en sväng till jag med, men jag får känslan av att du gillar det lite mer på en helt annan skala.
Imponerande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Svarar ändå då det kanske är till hjälp för någon annan som läser. Jag tycker inte heller det var supertydligt när jag ville åt mina nycklar (som jag inte hade sparat lokalt). Det finns i alla fall under "Account Settings" och "Games & Substriction".
https://cdn.sweclockers.com/artikel/fil/92141?key=7a50f11398608c2b19512202adcfcdea

Tack detsamma! Att lajva förälder är ändå roligare än att följa en stream.

Tackar 👍. En fråga till bara Vilken patch använder du? 1.14D som ska funka med PlugY?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Hahaha.

Sömn är det stadie som inträffar när kofffeinintaget når kritisk gräns.

Jo men det är då man går på alkoholen, så att sömnens ljuva glömska kommer snabbt. Iaf ikväll (Fredag) om man inte heter Jacob som kör tisdagar istället. Eller kanske också?

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Jag kan beräfta att Diablo II + LOD 1.14D funkar med PlugY 1.14
Fick inte skiten att funka först av någon anledning. En sak som är irriterande för mig att spelet fryser 1 sek ibland. Vet inte om det är Windows 10 som är orsaken. Har aldrig haft det problemet med Windows 7

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag själv börjar nu på andra akten. Jag kör normal just nu och Hardcore. Hittade bara ett Rixot's Keen (Unikt svärd)
En sida med alla vapen m.m. med bilder http://www.d2tomb.com/

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AMD-FX:

Jag kan beräfta att Diablo II + LOD 1.14D funkar med PlugY 1.14
Fick inte skiten att funka först av någon anledning. En sak som är irriterande för mig att spelet fryser 1 sek ibland. Vet inte om det är Windows 10 som är orsaken. Har aldrig haft det problemet med Windows 7

Ja, precis, funkar med 1.14d! Det vill säga senaste versionen av Diablo II: Lord of Destruction.

Skrivet av Triton242:

Nog för att jag gillade diablo 2 en gång i tiden och fortfarande har stor respekt och tänker nog börja en sväng till jag med, men jag får känslan av att du gillar det lite mer på en helt annan skala.
Imponerande

Det går i vågor, men just nu är jag sjukt pepp på Resurrected! Risken är att man bränner ut sig innan det är dags för den faktiska remastern.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Håller på att dra igenom Nightmare med min Sorceress och stötte på den här fina saken! Den får gå till Bamse om jag inte hinner hitta en Monarch att göra en Spirit i innan dess.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Jacob:

Håller på att dra igenom Nightmare med min Sorceress och stötte på den här fina saken! Den får gå till Bamse om jag inte hinner hitta en Monarch att göra en Spirit i innan dess.
https://cdn.sweclockers.com/artikel/fil/92209?key=d5c9c199103afd76b8a0cc114ff2d09c

Mmm. The looooot.

Förtjänar Bamse detta?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dinoman:

Mmm. The looooot.

Förtjänar Bamse detta?

Om han gör!

Under dagen har jag tagit min Sorceress till Hell och klarat av Act I. Men innan det hittade jag en Alibaba och Ist Rune i Act V. Hittade också en hyfsad Necro sköld, så Sorcen får behålla Lidless tillsvidare. Har i nuläget 326% Magic Find och försöker hitta en Lem Rune så jag kan skapa en Wealth Armor!

Nu farmar jag The Countess och Andariel för fullt! Den sista svängen till Andy gav mig en Gheed's Fortune.

Får se när nästa stream blir av. Känner att jag behöver pimpa Bamse ytterligare lite till innan jag ger mig på Hell tillsammans med er. Vore kul att spela utan att dö och svära konstant.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Mitt och Bamses äventyr är för närvarande on hold, men jag lovar återuppta det inom närmsta veckorna! Blev lite väl mycket och långa streams ett tag.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator, Testpilot

Slut på pausandet, nu kör vi!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Som trogen tittare och mentor så måste jag se hur min lärjunge sköter sin fina summoner 😉

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Nyhet:

Senaste gången Jacob spelade på tok för många timmar fick han den fullt berättigade frågan om han har ett liv, men just idag har han faktiskt just det.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Mera dunderhonung!!

Permalänk
Medlem

NEEEJ jag missade. Nåja kunde vart värre, nu kan folk inbilla såg att jag har ett liv förutom swec...ingen behöver veta att jag somnade.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Missade också. Sonen skulle limma ihop tre sugrör med smältlim och två ballonger. Ett utmärkt tillfälle att utbilda om tryckfall, k-värden i böjar och T-stycken mm 😁. Stackars barn...
Hoppas att det gick väl för Jacob iaf, nu är man lite taggad på att testa Resurrected!

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Blir det något mer eller har han tröttnat? eller är jag i fel tråd igen?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.