Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

sälja nuvarande grafikkort och uppgradera till bättre

Permalänk
Medlem

sälja nuvarande grafikkort och uppgradera till bättre

Hejsan!

Har sätt att marknaden för grafikkort har ändrats väldigt mycket sedan jag köpte mitt. I november köpte jag ett sapphire radeon rx5700 xt pulse för strax under 4000kr från NetOnNet och min flickvän köpte ett rx5700 XT Nitro+ för 4600kr.
Från vad jag har sett nu så går dessa korten för närmare 7000-8000kr, min tanke var därför att jag kanske skulle sälja korten och se om jag kunde få tag i något bättre/lika bra för samma pris eller billigare.
Tror ni detta är möjligt?
Och i så fall, vad är korten värda och vilka kort borde jag satsa på istället?

Rubrik förtydligad /Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av hipzip:

Från vad jag har sett nu så går dessa korten för närmare 7000-8000kr, min tanke var därför att jag kanske skulle sälja korten och se om jag kunde få tag i något bättre/lika bra för samma pris eller billigare.

Det är inte bara priserna på RX 5700 XT som gått upp, utan det gäller hela marknaden p.g.a. den akuta bristen på grafikkort. Så du kan sälja dina kort dyrt just nu, men vill du ersätta dem så måste du sen också köpa dyrt eller vänta tills priserna går ner igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det är inte bara priserna på RX 5700 XT som gått upp, utan det gäller hela marknaden p.g.a. den akuta bristen på grafikkort. Så du kan sälja dina kort dyrt just nu, men vill du ersätta dem så måste du sen också köpa dyrt eller vänta tills priserna går ner igen.

Helt omöjligt att få tag i ett av de nya korten? Priserna på de ligger jo runt 8-10k

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipzip:

Hejsan!

Har sätt att marknaden för grafikkort har ändrats väldigt mycket sedan jag köpte mitt. I november köpte jag ett sapphire radeon rx5700 xt pulse för strax under 4000kr från NetOnNet och min flickvän köpte ett rx5700 XT Nitro+ för 4600kr.
Från vad jag har sett nu så går dessa korten för närmare 7000-8000kr, min tanke var därför att jag kanske skulle sälja korten och se om jag kunde få tag i något bättre/lika bra för samma pris eller billigare.
Tror ni detta är möjligt?
Och i så fall, vad är korten värda och vilka kort borde jag satsa på istället?

Svaret är nej!
Det råder brist på GPU:er och det kommer vara hela året ut och inpå 2022!

Det är därför som priser på alla typer av GPU stigit.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Behåll och njut av hur prisvärda de visade sig vara!