Blizzard bryter löftet – fimpar stöd för TCP/IP med Diablo II: Resurrected

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av downup:

Hur stort var originalet?...

3 CDs, så typ 1.8 GB (eller mindre). Men det går ju knappast att jämföra med tanke på hur större alla texturer är nu. Sannolikt högre kvalitet på allt ljud också, plus att moderna spelmotorer i sig tar plats.
Edit: 1 till CD om man räknar med Lord of Destruction.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hur stort var originalet?...

Strax under 2GB vad jag vill minnas.
4K texturer, nya cinematics(osäker på upplösningen på dessa), uppdaterade ljudfiler i högre bitrate, m.m. Det är självklart att det kommer vara mycket större än originalet

Spelet/koden i sig utgör en väldigt liten del av storleken, utan det är texturer, ljudfiler och framförallt diverse videoklipp som drar upp den rejält. Tänk på att du måste ladda ner texturer och massa annat trams även fast du kanske inte kommer använda hög upplösning

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drenmi:

Oklart vad du menar, men om du menar det woke-pöbeln kallar "gate keeping" så har du rätt. Om jag fick välja skulle jag vilja diskutera med folk som spelat D2, eller åtminstone folk som har avsikt att spela det, utan att diskussionen behöver drunkna i "drive by"-åsikter som folk tvångsmässigt känner att de behöver få ur sig.

Högst orimligt, av ett antal anledningar:

1) Blizzard har redan kört D2 online i över 20 år. Om de behöver data tittar de troligtvis på exakt det spel de kommer släppa snarare än ett helt annat spel från en annan utvecklare.

2) Problemet med T2 har att göra med online-spelande, alltså motsvarigheten till Battle.net, och inte något TCP/IP-läge.

3) Hackare har redan kontrollen över D2 ladder (genom körandet av bottar) men det är en vinst-affär för Blizzard. (De bannar folk med jämna mellanrum, så att det är värt att köra bottar, men de som gör det lär köpa nya nycklar ett par gånger per år.)

1) Detta argument hör jag dagligen: "Men det har ju fungerat i flera år...?!". Förutsättningar och sanningar föråldras så det är inget argument i sig..

2) Jag kanske missuppfattade denna bit men antog att det skulle tillåta egna servar över internet och genom att Blizzard då tappar kontroll kan hackare via eventuella exploits få fotfäste samtidigt som Blizzards får ta skit.

3) Tänkte närmare på detta.

Vill bara förtydliga vad jag lutar mig på i mina spekulationer. Allt är inte svart eller vitt och sanningen finns ofta någonstans mittemellan.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net