Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Intel tävlar ut fem Arc-grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Intel tävlar ut fem Arc-grafikkort

Genom att ställa en fråga till grafikchefen Raja Koduri får fem vinnare vad som uppges vara ett av världens första Arc-grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag föreslår att alla på SweC går in och ser till att försöka vinna ett kort så kan SweC göra världens första recension på kortet! 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag föreslår att alla på SweC går in och ser till att försöka vinna ett kort så kan SweC göra världens första recension på kortet!

Ha! Om vinnaren får sitt grafikkort innan lansering skulle jag gissa på att de får en tjock bibba sekretessavtal i knät.

Med det sagt skulle vi väldigt mycket uppskatta uppoffringen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jacob:

Ha! Om vinnaren får sitt grafikkort innan lansering skulle jag gissa på att de får en tjock bibba sekretessavtal i knät.

Med det sagt skulle vi väldigt mycket uppskatta uppoffringen.

Pfft, detaljer!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag vill ha massor av lökiga dekaler. Coolt om jag får en GPU också såklart

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av trattgunnar:

Jag vill ha massor av lökiga dekaler. Coolt om jag får en GPU också såklart

https://www.redbubble.com/shop/onion+stickers

Permalänk
Medlem

Slängde in en fråga även om det är minimal chans! Lite historiskt om man skulle få tag på ett sådant kort tidigare ju

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Skummade igenom avtalet och den här punkten var ju skön:

"Vinsten är beroende av tillgängligheten. Sponsorn förbehåller sig rätten att ersätta en vinst med en alternativ
vinst av lika eller högre värde i det osannolika fallet att originalvinsten som erbjudits inte längre är tillgänglig. "

Worst case kanske man får något helt annat

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Skummade igenom avtalet och den här punkten var ju skön:

"Vinsten är beroende av tillgängligheten. Sponsorn förbehåller sig rätten att ersätta en vinst med en alternativ
vinst av lika eller högre värde i det osannolika fallet att originalvinsten som erbjudits inte längre är tillgänglig. "

Worst case kanske man får något helt annat

"Grattis till vinsten! Tyvärr skickar vi inte det här kortet till sverige, men du får 20st intel nätverkskort som ersättning"

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Hade varit roligt om alla medlemmar som vill ha chans att vinna går in och ställer frågan:
What was your score on sweclocker's latest quiz?
Så han får snällt kolla in sweclockers

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Slängde in en fråga även om det är minimal chans! Lite historiskt om man skulle få tag på ett sådant kort tidigare ju

Om man inte deltar så är chansen 0 😊

Skrivet av Ostbullen:

"Grattis till vinsten! Tyvärr skickar vi inte det här kortet till sverige, men du får 20st intel nätverkskort som ersättning"

Ja, eller ännu bättre: T-shirts! Helst några gamla "Intel inside" i härlig blå färg. Ska vi säga 700st?

Visa signatur

MacBook Pro (16 tum, 2019)
2,3 GHz 8-Core Intel Core i9
64 GB 2667 MHz DDR4
Intel UHD Graphics 630 1536 MB
AMD Radeon Pro 5500M 8 GB

Permalänk
Medlem

Är ändå ganska peppad på en ny spelare i grafikkorts-branchen. Jag hoppas att de kan ställa till lite oreda i Nvidias och AMDs annars så lugna vardag

Permalänk
Medlem

"Prispaketets samlade värde uppgår till 1 000 USD eller cirka 8 700 kronor." 5st grafikkort för 8700kr, härligt priskrig AMD och Nvidia kommer få när Intel tar under 2000kr för sina kort?

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Alltså kommer ett kort kosta ca 8000:- ( T-shirt + klisterlappar -700:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

"Prispaketets samlade värde uppgår till 1 000 USD eller cirka 8 700 kronor." 5st grafikkort för 8700kr, härligt priskrig AMD och Nvidia kommer få när Intel tar under 2000kr för sina kort?

Ca 8700 per vinst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

"Prispaketets samlade värde uppgår till 1 000 USD eller cirka 8 700 kronor." 5st grafikkort för 8700kr, härligt priskrig AMD och Nvidia kommer få när Intel tar under 2000kr för sina kort?

Detta syftar nog på ett prispaket, d.v.s. ett grafikkort med tillbehör. Så det enda det säger är att ett grafikkort inte bör kosta mer än $1000, men det är ju inte direkt någon högoddsare.

Skrivet av Maaxan:

Alltså kommer ett kort kosta ca 8000:- ( T-shirt + klisterlappar -700:-)

Även spelkoder som kan vara värda några hundralappar styck. Så att försöka lista ut hur mycket grafikkorten kommer kosta från detta är nog ganska lönlöst eftersom vi inte vet hur mycket tillbehöver man får med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erooo:

Ja, eller ännu bättre: T-shirts! Helst några gamla "Intel inside" i härlig blå färg. Ska vi säga 700st?

Det måste väl ändå vara den ultimata graviditetströjan?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Fick läsa igenom reglerna i PDF
Priset är: Intel Arc Graphics Prize Package som innehåller: Spelkoder, Swag -artiklar och grafikkort som ska
delas ut till de valda deltagarna som deltar i giveawayen (1 per vald deltagare). Total ARV: högst $ 1,000,00
US
b. Vinsten kan inte bytas ut, överföras eller lösas in mot kontanter eller någon annan vinst.
c. Värdet av vinsten som anges är det maximala beloppet. Om marknadspriset eller det kommersiella värdet av
vinsten skiljer sig från detta maximala belopp kommer det inte att finnas någon ytterligare kompensation för
prisskillnaden för vinnaren.
d. Vinsten är beroende av tillgängligheten. Sponsorn förbehåller sig rätten att ersätta en vinst med en alternativ
vinst av lika eller högre värde i det osannolika fallet att originalvinsten som erbjudits inte längre är tillgänglig.

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Inaktiv

Finns nog en hög med gamla Pentium 4'or som kan få nya ägare.

Permalänk
Medlem

5 grafikkort för alla i hela världen. Bra odds så sitter hemma och väntar på min swagvinst

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Detta syftar nog på ett prispaket, d.v.s. ett grafikkort med tillbehör. Så det enda det säger är att ett grafikkort inte bör kosta mer än $1000, men det är ju inte direkt någon högoddsare.
Även spelkoder som kan vara värda några hundralappar styck. Så att försöka lista ut hur mycket grafikkorten kommer kosta från detta är nog ganska lönlöst eftersom vi inte vet hur mycket tillbehöver man får med.

Dessutom så är inte alltid värdet kopplat till priset.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ostbullen:

"Grattis till vinsten! Tyvärr skickar vi inte det här kortet till sverige, men du får 20st intel nätverkskort som ersättning"

Vad är det för fel på nätverkskort?

Uppgraderade en äldre bärbar dator med Intel AX210 och har aldrig ens reflekterat över att det kan göra så stor skillnad i räckvidd/prestanda även med äldre standarder som 802.11n och ac. Mycket oväntat!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Inte illa Intel. Det känns ju som att 5 kort fortfarande är mer än det antal 6800XT som fanns att tillgå på lanseringsdagen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

5 grafikkort för alla i hela världen. Bra odds så sitter hemma och väntar på min swagvinst

....And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.

Permalänk
Sötast
Skrivet av noobs:

5 grafikkort för alla i hela världen. Bra odds så sitter hemma och väntar på min swagvinst

Hade en polare runt gymnasietiden.

Du får komma hem till mig å lira Nintendo Wii snart!
-Jasså? köpte du det?
Nej, jag är med i en tävling.
-*sigh*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hade en polare runt gymnasietiden.

Du får komma hem till mig å lira Nintendo Wii snart!
-Jasså? köpte du det?
Nej, jag är med i en tävling.
-*sigh*

Och folk undrar varför jag har svårt för optimister...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Så nu har jag sålt min e-postadress till dessa med. Grymt, hoppas på vinst..

Permalänk
Medlem

chansen att vinna är lika låg som att man skulle bli miljonär på trisslott

Permalänk
Sötast
Skrivet av Hugashaka:

Och folk undrar varför jag har svårt för optimister...

Haha ja, jag blev rejält sur på det. Det har levt med mig sen dess xD
Not the brightest brick in the stack...

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

5 grafikkort för alla i hela världen. Bra odds så sitter hemma och väntar på min swagvinst

Om jag lägger upp mitt vinstkort redan nu på swecs marknad, tror ni det räknas som en bristvara?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.