Förslag på vad man ska köpa? (VR-headsets)

Permalänk

Förslag på vad man ska köpa? (VR-headsets)

Hej,

Det är så att jag har blivit lite sugen på att köpa ett VR-set till min PC, dock så vet jag typ ingenting om detta. Har kollat runt lite på Inet, och ser att det enda som står där är uppdateringsfrekvens, upplösning samt lagringsutrymmet. De första två förstår jag, men inte riktigt var lagringsutrymmet kommer in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXQuantinXx:

Hej,

Det är så att jag har blivit lite sugen på att köpa ett VR-set till min PC, dock så vet jag typ ingenting om detta. Har kollat runt lite på Inet, och ser att det enda som står där är uppdateringsfrekvens, upplösning samt lagringsutrymmet. De första två förstår jag, men inte riktigt var lagringsutrymmet kommer in?

Det är Quest som specar lagringsutrymme pga det är en standalone enhet (tänk konsol).
Dvs du kan spela VR spel på den utan en dator.
Det går sväng att använda Quest 2 till en dator också både med sladd och trådlöst.

Quest 2 är dessutom bästa alternativet för dig som nybörjare att testa pga priset.ä 👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ett tips om det inte kliar väldigt i köptarmen är att se vad Facebook visar upp den 28 oktober. Behöver inte komma något nytt eller något som direkt konkurrerar med Quest 2:s prisklass, men kanske.