VG35VQ (VA, 100hz) eller XV322QUP (IPS, 165hz)?

Permalänk

VG35VQ (VA, 100hz) eller XV322QUP (IPS, 165hz)?

Vill börja med att tacka alla kunnig här på forumet som hjälper till!

Har en ny dator för 11000kr, kommer främst jobba och spela Path of Exile på den, sitter i ganska ljust rum.
Budget: 4000 (började på 3 men ökat till 4 för att få vettigare skärmar)

Båda ovan finns nu för 3999kr XV322QUP

Någon här som vet något om Acer Nitro CV322QUP?
Hittar ingenting alls om denna modell på nätet vilket är lite skrämmande men lockande med 32”, IPS och 165 Hz...

Eller om det finns någon nästan identisk modell?

Finns 4-5 Acer Nitro XV tester på Rtings, alla med bra betyg (8+), så borde inte därför denna också med stor sannolikhet vara bra?

Tacksam för vägledning/synpunkter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlsson1986:

Någon här som vet något om Acer Nitro CV322QUP?
Hittar ingenting alls om denna modell på nätet vilket är lite skrämmande men lockande med 32”, IPS och 165 Hz...

Har noterat samma sak, hade jag varit i behov av skärm så hade jag nog faktiskt chansat på den med tanke på priset och precis som du skriver, liknande Acer Nitro modeller har fått fin-fina omdömmen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk

Tack för input, precis så jag tänker!

Största risken är väl att g-sync ej fungerar, vet ej om ”Freesync Premium” höjer sannolikheten för det.
Oavsett så har jag 30 dagar på mig att testa och det borde vara relativt enkelt att utvärdera.

Black Friday är nära men supply problem borde kunna ställa till det här med mindre bra erbjudande tänker jag.

Permalänk

@laxpudding

Du som verkar ha svar på allt, vet du något om denna Acer Nitro skärmen (XV322QUP)?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Carlsson1986:

Du som verkar ha svar på allt, vet du något om denna Acer Nitro skärmen (XV322QUP)?

Tyvärr inte mer än vad jag kan läsa ut från andra tester från etablerade och pålitliga källor. Och det verkar tomt med sådant. Generellt med hur skärmbranschens ser ut där det fortfarande är många citroner bland apelsinerna skulle jag vänta med köp tills det är en bekräftad modell.

Permalänk

Stort tack för återkoppling!

Köpte förresten en QE75Q85RATXXC, 2019 års modell för 20K för ett år sedan efter en massa lösning på forumet, trots att min initiala budget var 12K, kunde inte vara nöjdare, stort tack för guiderna!

Blir en 75 OLED när denna ger med sig!

Permalänk

30 dagars öppet köp på inet så jag beställer hem en, testar och håller ögonen öppna på erbjudande på mer testade modeller (har väl igång 10-15 bevakningar på allt över 8 från rting...)

Några tips på hur jag kan testa/utvärdera om det är en ”bra” skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlsson1986:

30 dagars öppet köp på inet så jag beställer hem en, testar och håller ögonen öppna på erbjudande på mer testade modeller (har väl igång 10-15 bevakningar på allt över 8 från rting...)

Några tips på hur jag kan testa/utvärdera om det är en ”bra” skärm?

Hej @Carlsson1986, har du fått hem skärmen och hunnit testa något? Skulle du vilja skriva lite kort om den? Jag är lite sugen på att beställa en själv eftersom den ser lovande ut på papperet, men som sagt, det är fortfarande väldigt sparsamt med info och tester på nätet om den...!