Permalänk
3dfx Fanboy

Chaser

Vad tycker ni om liret?

Har spelat det i snart en vecka nu och kan fortfarande inte bestämma mig om jag gillar spelet eller inte :)...

största problemet är väl att det är lite för ojämnt.. vissa banor som exempelvis Sibirien var rätt bra.. medan andra (tunnlarna i början av spelet eller HQ på Mars) är riktigt tråkiga att lira.. fattar fortfarande inte att utvecklarna envisas med att tro att det roligaste vi vet är att krypa i 30sek i en trång och mörk ventilationsgång.. :/

spelet innehåller en ny 3D-motor - ChromeNT eller vad den nu heter.. men grafikmässigt så känns Chaser som en liten besvikelse.. förmodar att utvecklarna tyckte likadant eftersom man envisas med ständigt dunkla miljöer för att täcka fulheterna..

nivådesignen är i vissa fall bedrövlig.. i ett så pass action-betonat FPS ska man inte behöva fastna en gång i timmen och springa runt slumpvis letande efter den korrekt vägen att fortsätta :/...

det som får mig att fortsätta att spela är faktiskt storyn.. som även om den innehåller några glitches här o där, är faktiskt rätt bra.. dessutom så har de lyckats rätt så bra med att få till vapnen.. alltid trevligt med ett spel som innehåller OICW..

nåja.. tror att jag är på väg att närma mig slutet så vare sig jag vill eller inte så kommer jag köra igenom spelet..

var förresten för första gången i mitt liv nära att somna när jag lirade ett spel... på Mars får man åka i ett tåg i några minuter utan att det händer något (eller att man får något kul att titta på för den delen)

Miskos betyg: 6/10

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig om dom flesta punkterna du tar upp.

Jag har också spelat den i en vecka nu, Jag gillar inte rikrigt spelet och ändå kan jag inte låta bli att spela, Det är nånting som lockar hela tiden, Förmodligen har dom lyckats bra med storyn.

Grafiken är så där, Jag har maxat allt som går (1600x1200, Hercules 3D Prophet Radeon 9800 PRO 128MB, P4-3GHz) , Ändå så ser det lite sunkigt ut, Men det är snabbt, mycket snabbt.

Jag spelar klart det om en stund förmodligen..

Betyg 5/10

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Hur kan ni klaga på grafiken? Det är ju snyggt som fan... jag tycker det är det snyggaste FPS:et hittills, och det går mjukt.

Storyn är rätt bra faktiskt, men tyvärr känns själva spelet för monotont.. går ut på att skjuta 500 likadana gubbar som verkar ploppa fram bakom en hela tiden..

Jag diggade förresten känslan i början när man var på skeppet.. och sen när man fick flashbacks efter kraschen.. ballt som fan.

Betyg: 6/10

Permalänk
Medlem

Spelade demot, det var grovt scriptat, det är säkert det i fulla, vi får se, skall lägga en dom på det när jag får det...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
3dfx Fanboy

ok... spelade igenom det nu och kan säga att det var värt besväret... älskar spel där slutet är lite originellt och oväntat... så var det i det här spelet också...

dags att titta på EliteForce2 kanske...

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem

alltså, jag fattar det inte, hur öppnar jag gaten i ryssland, har följt elledningar, tittat överallt, hittar inget Har redan lagat bilen och det, ush Hatar sådant här i spel, klarar inte av det längre, det är ju bara tråkigt att gå omkring i flera timmar för att hitta nått som typ är självklart redan...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Tycker det va bra. Lite dum AI men annars inga större fel på spelet.

Och som misko sa så är slutet riktigt skönt

Permalänk
3dfx Fanboy
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
alltså, jag fattar det inte, hur öppnar jag gaten i ryssland, har följt elledningar, tittat överallt, hittar inget Har redan lagat bilen och det, ush Hatar sådant här i spel, klarar inte av det längre, det är ju bara tråkigt att gå omkring i flera timmar för att hitta nått som typ är självklart redan...

om jag kommer ihåg rätt, så ska du först hitta bilen, sen hitta bildelen som måste bytas ut.. sen laga bilen...

efter det ska du öppna gate'n...

problemet här är att den här sekvensen är jävligt linjär.. dvs först kan du bara gå in i garaget.. sen verkstaden.. osv osv...

har för mig att de säger till dig i objective var du kan öppna gate'n... (kan komma ihåg fel).. om det är så så är det bara kolla på skyltarna som finns på husen..

i vilket fall som helst så ska du traska runt tills du hittar en nyöppnad dörr...

...

testade Elite Force 2 och raderade det efter 1 timme.. gillade inte det alls... det slår aldrig fel.. när det står StarTrek i speltiteln så ska man inte förvänta sig några underverk...

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
alltså, jag fattar det inte, hur öppnar jag gaten i ryssland, har följt elledningar, tittat överallt, hittar inget Har redan lagat bilen och det, ush Hatar sådant här i spel, klarar inte av det längre, det är ju bara tråkigt att gå omkring i flera timmar för att hitta nått som typ är självklart redan...

Hm, kommer inte ihåg exakt hur man ska göra. Fick virra omkring ett tag innan jag hittade rätt ställe. Vad har du för objective?

Permalänk
Medlem

Objet är: "Unlock and open the gate"

hittar bara inte någonstans att göra detta, vet inte heller om det är bommen fram för gaten, eller om det är gaten på andra sidan, spelar iofs inte så stor roll, hittar ändå inget att öppna med...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

uhm, klarade det där med dörren hehe, den låg typ precis vid början, bakom massa lådor (gay).

Iaf, när man går omkring inne på ryssland 2 banan så får jag grova HL2 vibbar hehe vet inte varför, fast det ser ganska likt ut som det gör i E3 videon vid ~0815, fast med mycket sämmre grafik då Lite i alla fall, så mycket så jag tänkte på det när jag kom dit

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

OICW är inget vapen man ser ofta i spel nä, jag kommer inte ihåg något annat spel än Delta Force som har det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinata_kai
OICW är inget vapen man ser ofta i spel nä, jag kommer inte ihåg något annat spel än Delta Force som har det.

SOF2 har en väldigt cool OICW. När exakt får man den i detta spelet, är på mars, har ännu ingen OICW... Antar att ni inte säger att Silent Sniper är OICWm eller G11...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Fanns den inte i GhostRecon också ? kanske jag som minns fel

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Medlem

Har onte testat Chaser men det verkar inte vara något top spel enligt er så det kanske är någon mening att testa.

Permalänk
Medlem

Alltså, spelet är bra, testa det, fast kör inte fast som jag gjorde, fan, hade jag inte hittat den där dörren och några andra ställen så hade jag givit spelet -1 i betyg hehe fast nu när jag kommit förbi alla sådana hinder så är det lungt. Det är _mycket_ bra cutsenens enligt mig, speciellt i början. Blir nog så att jag spelar om spelet efter att jag klarat det endast för att slippa att fastna som jag gjorde nu, det var verkligen inte kul, hatar spel där man skall leta efter saker som är självklara. På en bana var det en planka som blockade en dörr från baksidan, det tog mig timmar att se den där plankan fastän jag gickförbi den flera ggr, mycket frustrerande.
En sak till som är ganska bra uselt är att AIn spawnar uselt, och att dom överhuvudtaget gör det passar inte i ett sådant här spel. Ex. Jag går, skjuter en kille, går lite till, går tillbaka, där är han igen, så kan man hålla på, det var mycket jobbigt på rysslandbanan då det spawnade gubbar lite var så när man letade efter den där dumma dörren så kom det massa gubbar från ingenstans, sjukt jobbigt, iofs lätta att döda, fast mycket onödigt.

Sätter fan mitt betyg innan jag klarat det hehe

5/5

Grafiken är helt ok, flyter mycket bra, vissa saker ser direkt usla ut om man tänker på det, isen såg ut som metall, alla reflektioner är fake, sedan finns det 'missar' på vissa ställen man kan se, som att man kan se ut från banan, eller få HOM effekter i vissa vinklar på vissa texturer. Snö kan man ibland se genom väggar, antagligen för att spridningen på snöflingorna är så stor i förhållande till brushen, snön i CS16 är mycket snyggare i så fall, regnet med. Vissa banor är ganska dåligt gjorda med, tycker jag nog. Fängelset på Mars ett bra exempel, gå omkring i tjock brun dimma med ibland, återkommande gigantiska strålkastare som bländar en sönder, inte allt för rolig bana.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
SOF2 har en väldigt cool OICW. När exakt får man den i detta spelet, är på mars, har ännu ingen OICW... Antar att ni inte säger att Silent Sniper är OICWm eller G11...

OICW??

Ett vapen lr?

Visa signatur

One mans gain,
is another mans Windows

Permalänk
Medlem

Jo.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Har inte klarat spelet än men lär vara väldigt nära slutet.

Spelat har gett mig väldigt blandade känslor...
En del banor är helt lysande, som hisschakt-banorna, hamnen, sniperuppdrag... osv. Men en del är RIKTIGT sunkiga, som undervattensbanorna och när man springer omkring i spaceport genom massa tunnlar som ser likadana ut och ska försöka hitta ut.

Grafiken är varierad, men håller väl till största del bra klass, jag gillar det iaf. Klart godkänt.
Ljudet trevligt med... hmm..

Långt är liret iaf, har tagit längre tid lira igenom än de flesta FPS-lir numera. Inget negativt med det. Trevliga mellansekvenser också.

Jag vill nog ge det 7/10. Jajamen. Vissa delar är lysande, andra dock rena skräpet.

Permalänk
Medlem

Ja undervattenbanan var bara skit ja, samma som bana 2 i unreal 2, den kunde dom skippat, drog ner för resten av spelet... skit usel och skit usel att navigera på med tycker jag.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
3dfx Fanboy

OICW = Objective Indvidual Combat Weapon

ett brutalt verktyg...

http://www.hkpro.com/oicw.htm

och jepp.. det finns med i Ghost Recon och används högfrekvent online tillsammans med SA80.. (gamla L85)

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misko
ett brutalt verktyg...

instämmer fullständigt!

men vad är det för nytta med den tidsinställda explosionen egentligen?

Visa signatur

One mans gain,
is another mans Windows

Permalänk
3dfx Fanboy
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KvDread
instämmer fullständigt!

men vad är det för nytta med den tidsinställda explosionen egentligen?

OICWn har en inbyggd granatkastare (sitter överst).. du kan on-the-fly ställa in explosionstiden på de avfyrade granaterna... vilket innebär att det finns fler alternativ vid användningen av granater (och inte bara on-impact-boooom)..

ponera följande.. fienden gömmer sig bakom en mur 200m framför dig.. med OICWn så skulle du kunna detonera granaten precis ovanför fienden..

nu är jag ingen militärexpert men det var i alla fall det första som jag kom och tänka på

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem

tycker att oicw är ett tråkigt vapen. ingen känsla och tråkigt många funktioner.

Visa signatur

"I intend to live forever. So far so good."

Permalänk
Medlem

mm, samma här. Om jag kan välja ett annat vapen så gör jag det, det är som i sof2, där spelar jag hellre med Ak74an eller M4an, och här hellre med FAMAS, M4a eller G11an... OICW har verkligen ingen kännsla i något spel jag har haft den i.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

hum.....värt att köpa...... hur är multiplayer delen ?......

jag tycker ialla fall att det ser riktigt fint ut.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
3dfx Fanboy
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
hum.....värt att köpa...... hur är multiplayer delen ?......

jag tycker ialla fall att det ser riktigt fint ut.

nja... det är nog inte värt att köpa...

fast å andra sidan så brukar jag tycka att det mesta som kommer ut på PC-marknaden när det gäller spel, är inte värt att köpa...

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misko
ponera följande.. fienden gömmer sig bakom en mur 200m framför dig.. med OICWn så skulle du kunna detonera granaten precis ovanför fienden..

jvlar, då kommer ju idéen med skydd vara helt meningslös ju!
var ska man då gömma sig om man kan lobba bomber sådär?
nu har jag iofs inte spelat nåt av ovannämda spel, men det borde väl bli störit i multi eller?

Visa signatur

One mans gain,
is another mans Windows

Permalänk
Medlem

Alltså, det måste ställas in och sådant på det med ju, i Sof2 kan man bara göra det där i single, det skulle vara för jobbigt att kunna i multi, man äger lätt någon med pistol om man är bra i det ju. Det är som att ställa in siktena i Delta Force, lite som det.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

jag har fastnat på undervattensbanan, fan fick ont i huvudet av att spela där och hittar inte nästa ljus

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.