Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Corsair monteringskit för sockel LGA 1700 inte gratis för befintliga kunder

Permalänk

Jag köpte en h115 ändå och beställde skruvar för €5. Fraktfritt på skruvarna iaf. får väl se hur lång tid det tar att få dem. Det var helt enkelt inte värt att betala 1400kr extra för en mindre radiator och en lcd-skärm när datorn står på golvet. Tycker fortfarande att de borde slänga ner de extra skruvarna i lådan så här långt efter lga1700-lanseringen, när de fortfarande verkar tillverkar kylaren.

Visa signatur

Intel i7 12700 | Asus TUF H670 pro | Corsair H115i | Corsair 32GB 3600MHz CL16 | WD Black SN850 1TB | Asus 3070 Dual

Permalänk

Lyfter liv i tråden 😀
Är på g att köpa en 12600kf då den gamla 6700k gav upp, och har en Corsair 115i pro kylare just nu. efter Googling så ser det inte ut som Corsairs kitt passar just denna kylaren? man är ju inte så sugen att göra sig av med denna redan, strax över 2 år och 1500kr. Så till frågan! Vet nån här om kittet funkar eller finns någon annan lösning som passar?

Visa signatur

ähh

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini_sten88:

Lyfter liv i tråden 😀
Är på g att köpa en 12600kf då den gamla 6700k gav upp, och har en Corsair 115i pro kylare just nu. efter Googling så ser det inte ut som Corsairs kitt passar just denna kylaren? man är ju inte så sugen att göra sig av med denna redan, strax över 2 år och 1500kr. Så till frågan! Vet nån här om kittet funkar eller finns någon annan lösning som passar?

Kan bara säga att allt från min H150i Pro passade bra även om det stod att det inte skulle göra det. Dessutom passade Retrofit-kittet inte alls av någon anledning. Kanske har du samma situation med din 115i Pro om den har snarlik fästanordning som H150i Pro.

Det jag kör med nu och fungerar är:
- Corsair H150i Pro (ej retrofit)
- Intel 12900k
- Asus ROG Strix Z690-F Gaming Wifi

Permalänk
Skrivet av C-Bird:

Kan bara säga att allt från min H150i Pro passade bra även om det stod att det inte skulle göra det. Dessutom passade Retrofit-kittet inte alls av någon anledning. Kanske har du samma situation med din 115i Pro om den har snarlik fästanordning som H150i Pro.

Det jag kör med nu och fungerar är:
- Corsair H150i Pro (ej retrofit)
- Intel 12900k
- Asus ROG Strix Z690-F Gaming Wifi

Tack för svar! H115i pro och h150i pro är ju väldigt snarlika bortsett från radiator storlek, så då bör den med sannolikhet passa rakt på.. återkommer när jag vet svaret. 🥳

Visa signatur

ähh

Permalänk
Medlem
Skrivet av C-Bird:

Kan bara säga att allt från min H150i Pro passade bra även om det stod att det inte skulle göra det. Dessutom passade Retrofit-kittet inte alls av någon anledning. Kanske har du samma situation med din 115i Pro om den har snarlik fästanordning som H150i Pro.

Det jag kör med nu och fungerar är:
- Corsair H150i Pro (ej retrofit)
- Intel 12900k
- Asus ROG Strix Z690-F Gaming Wifi

Tjenare! Är det den ''gamla'' H150i Pro du har eller den lite nyare H150i Pro XT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av winst:

Tjenare! Är det den ''gamla'' H150i Pro du har eller den lite nyare H150i Pro XT?

Den här är det https://www.corsair.com/us/en/Categories/Products/Liquid-Cool...

Permalänk
Medlem

Gött! Då bör min också passa ifall jag uppgraderar mitt system till Alder Lake. Tack för snabbt svar!

Permalänk

115i pro var bolt on på Alder Lake, tyckte till och med att passningen var bättre än på socket 1151.

Visa signatur

ähh

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini_sten88:

115i pro var bolt on på Alder Lake, tyckte till och med att passningen var bättre än på socket 1151.

Så den passade? Har själv 115i Pro, och är i tankarna att uppgradera till Z690/13600K.
Kanske jag inte behöver beställa något Retention Kit 1700

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Så den passade? Har själv 115i Pro, och är i tankarna att uppgradera till Z690/13600K.
Kanske jag inte behöver beställa något Retention Kit 1700

Jag hade inte beställt det, utan kört på utan! läst att det blir sämre med kitet än utan, mins inte exakt vad då det var några månader sedan monteringen men har för mig kylaren inte kommer lika close cpu så man fick ha tjockt lager kylpasta 😅👌

Visa signatur

ähh