Permalänk
Medlem

Yaytrade

Ser kläder i min Instagram reklam som jag kollat på till halva priset hos yaytrade? Vad är haken, nån som har erfarenhet?

Går att betala med Klarna så verkar ju legit då jag inte tror Klarna skulle beblanda sig med bedrägerier.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en marknadsplats där privatpersoner kan köpa/sälja begagnade kläder samt företag kan sälja t.ex. returer och utgående produkter. Så inget konstigt med att priserna är lägre om man jämför med nya produkter som säljs i butik.

Permalänk
Medlem

Har själv köpt och sålt där med deras pick up service. Aldrig varit några problem med mina beställningar.
Tror dom har ett eget lager med begagnade produkter dom får in bland annat från olika influencers samt genom pick up servicen.

Tror även man kan handla direkt ifrån privatpersoner men inget som jag testat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Okej, står det något om skicket på varan/plagget för jag hittar inget? Eller är alla "felfria" och i princip som nytt?

Permalänk
Medlem

Det brukar stå vad det är för skick. Alla kläder jag har köpt begagnat har varit nästintill nyskick

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Beställde några sail racing plagg, stod att det var "new from shop" och att själva säljaren var just sail racing som sålde varan.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en sida där själva tillverkarna säljer utgående/inkommande modeller etc.. det finns pågående och upcoming "sample sales" planerade och just nu är det sail racing, filippa k, j.lindeberg och några till.

Verkar ju dunder bra hittills hoppas jag får hem det jag beställt bara