Kan ej avblockera dolda/hemliga nummer

Permalänk

Kan ej avblockera dolda/hemliga nummer

Jag missade viktiga samtal på grund av att min A51 tydligen inte ger signal vid hemligt nummer. Samtalshistoriken visade att dolt nummer var blockat... men går jag in i inställningar så är inte okända nummer blockade.... Även assisten Bixby i mobilen påstår "you haven't block private"... Hur i hela friden ska jag göra? Kan det bero på att jag haft Truecaller (avinstallerat)?
Har provat att starta om mobilen, men inget hjälper. Det funkar inte heller att vidarebefordra dolda samtal till en annan mobil.

Permalänk
Medlem

ja, det kan bero på Truecaller. Vet inte hur du fixar det dock. Installera Truecoller igen och kolla inställningar i appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt Fredriksson:

Jag missade viktiga samtal på grund av att min A51 tydligen inte ger signal vid hemligt nummer. Samtalshistoriken visade att dolt nummer var blockat... men går jag in i inställningar så är inte okända nummer blockade.... Även assisten Bixby i mobilen påstår "you haven't block private"... Hur i hela friden ska jag göra? Kan det bero på att jag haft Truecaller (avinstallerat)?
Har provat att starta om mobilen, men inget hjälper. Det funkar inte heller att vidarebefordra dolda samtal till en annan mobil.

Skrivet av dlq84:

ja, det kan bero på Truecaller. Vet inte hur du fixar det dock. Installera Truecoller igen och kolla inställningar i appen?

Om man avinstallerat appen, kan det inte vara den som strular iallafall.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har du loggat in på "Mina sidor" hos din leverantör och kollat vad du har för inställningar där?

Visa signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |

Permalänk

Gjorde en felanmälan

Jag gjorde en felanmälan hos Telia... får se vad de svarar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onicoz:

Har du loggat in på "Mina sidor" hos din leverantör och kollat vad du har för inställningar där?

Skrivet av Bengt Fredriksson:

Jag gjorde en felanmälan hos Telia... får se vad de svarar

Felet ligger garanterat inte hos Telia.