Finns det inget sätt att skriva ut med en chromebook utan wifi-skrivare?

Permalänk

Finns det inget sätt att skriva ut med en chromebook utan wifi-skrivare?

Finns det inget sätt att skriva ut med en chromebook utan wifi-skrivare?

Har en skrivare. Har en Chromebook. Vill skriva ut papper.

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, det går att skriva ut på en Chromebook utan en Wifi-skrivare. Chromebook har stöd för många (dock inte alla) skrivare över USB, dessutom kan skrivaren vara ansluten till ditt nätverk med vanlig kabel också.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Jo, det går att skriva ut på en Chromebook utan en Wifi-skrivare. Chromebook har stöd för många (dock inte alla) skrivare över USB, dessutom kan skrivaren vara ansluten till ditt nätverk med vanlig kabel också.

Har inget nätverk. När jag ansluter min Brotherskrivare så kommer jag hela vägen. Den säger "Skriver ut", men det kommer inget papper..

Permalänk
Skrivet av MasterChiefSolidSnake:

Finns det inget sätt att skriva ut med en chromebook utan wifi-skrivare?

Har en skrivare. Har en Chromebook. Vill skriva ut papper.

Tacksam för hjälp.

Jag har samma undran.
Precis köpt en Asus Chromebook till en äldre släkting vars dator gått i pension.

En enkel Samsung laserskrivare finns, som används ibland, men den går inte att ansluta till nätverket.

Jag får den inte att fungera med USB.

Någon sorts information får den, (skrivaren) när jag klickar "skriv ut" på chromebooken, jag hör att det klickar i den, och dokumentet är registrerat som utskrivet i Chromebooken. Någon utskrift hostar dock inte skrivaren ur sig.

Skall det verkligen vara nödvändigt att lägga ut ytterligare SEK 1000+ för att kunna skriva ut typ fem papper i månaden?

Förtydligande av hur jag vet att det går nån typ av info till skrivaren.
Permalänk

Dålig koll på chromebook specifikt. Men det finns inte möjlighet att ladda ner skrivartillverkarens app?
/M

Visa signatur

PC1: AMD RYZEN 7 5800X | MSI MEG B550 Unify-x | Corsair 3600mhz 32gb | Asus 1080ti STRIX | Samsung 960 evo 500gb m2| corsair TX750w | EK custom loop på cpu med 360rad | F-D:R5 | Benq XR3501 35" @144Hz |
PC2: AMD RYZEN 5 1600X@3,9ghz | Noctua NHD15 | asus crosshair VI | G-Skill 2400mhz 16gb | RX5600XT |
F-D:R4 |
Router: Amd Semphron 145, 2gb ram.. (in progress)

Permalänk
Skrivet av kostfibrer:

Dålig koll på chromebook specifikt. Men det finns inte möjlighet att ladda ner skrivartillverkarens app?
/M

Hmm... Är ny på Chromebook också och valde det för att det skall vara så enkelt som möjligt för min äldre, teknikokunniga släkting. Det är mest bank, lite Googling och e-post som används, så en Chromebook verkade vara vettigt alternativ, inte minst prismässigt.

Skall se om det öht finns nån app.

Permalänk
Skrivet av kostfibrer:

Dålig koll på chromebook specifikt. Men det finns inte möjlighet att ladda ner skrivartillverkarens app?
/M

Alla appar jag hittar är för att möjliggöra utskrifter via wifi, vilket min skrivare ju inte har 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasterChiefSolidSnake:

Har en skrivare.

Skrivet av MasterChiefSolidSnake:

Har inget nätverk. När jag ansluter min Brotherskrivare så kommer jag hela vägen.

Är det en och samma skrivare som avses i de båda nerkortade citaten ovan?

Hur ansluts skrivaren?
Inget nätverk - innebär det att du är ansluten, i förekommande fall, mot internet med en USB-dongle i datorn?

Visa signatur

Linux Mint 21.1 Vera Cinnamon @Mintbox Mini 2 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Skrivet av Mikael63:

Är det en och samma skrivare som avses i de båda nerkortade citaten ovan?

Hur ansluts skrivaren?
Inget nätverk - innebär det att du är ansluten, i förekommande fall, mot internet med en USB-dongle i datorn?

Skrivaren ansluts med USB-kabel direkt i datorn. Eftersom detta inte verkar fungera i Chromebook undrar jag alltså om det finns nåt knep att få det att fungera ändå, trots att skrivaren inte listas i chromrboock bland de skrivare som är kompatibla.

Permalänk
Skrivet av CyberNerd:

Det är en Samsung-skrivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puckosmulan:

Det är en Samsung-skrivare.

Inte trådstartarens…

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:
Skrivet av ztenlund:

Inte trådstartarens…

Tråden är 1 år gammal.

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

Inte trådstartarens…

Självklart. Sorry.