Permalänk
Medlem

Everspace 2

Hittade ett intressant spel för ett tag sedan. Har snöat in lite på rymd-temat nu mellan säsonger av The Expanse. Så det var dags att hitta ett rymdspel. Så dök detta upp. Riktigt coolt måste jag säga. Jag var ett stort fan av Descent 3 och Freespace 2. Har inte provat Eve Online eller Freelancer som är i typ samma genre.

Skaffade Descent Underground men det var inte riktigt min grej, dessutom lade de ju ner det. Så nu finns det hopp för att det ska komma ett kanonspel i denna udda genre, sällan det kommer något bra men plötsligt händer det!

Det är ännu under utveckling. Men går att spela Pre-Release redan nu och det kommer DLC ibland.

https://store.steampowered.com/app/1128920/EVERSPACE_2/

Här en bild på hur paus-skärmen såg ut för mig nyss, ingen action på bilden men fint är det

Någon annan som spelar detta?

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Ganska off-topic, men du vet att det var sista säsongen av The Expanse som gick precis, så "mellan säsonger" är lite fel

Permalänk
Medlem

Lirat första spelet en del, wishlistat 2:an på gog, ser bra ut so far.

Permalänk
Medlem

Alltså som jag letat efter denna serien!!! Har sett första säsongen men sen kunde jag inte för allt smör i Småland komma på vad den hette. Detta var flera år sedan.. Så ett stort tack till TS

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe