Problem med inloggning på Elgiganten - Firefox

Permalänk

Problem med inloggning på Elgiganten - Firefox

Jag kan inte längre logga in på mitt konto med Firefox (desktop) sedan Elgiganten gjorde om sidan. Efter att jag slagit in lösenordet står sidan och laddar i all evighet. Inget VPN och provat med alla extensions avstängda. Jag hörde av mig till Elgiganten den 29/1 med problemet men har ännu inte fått svar.

Är det någon som har lust att se om de får samma resultat?

Ytterst, om det visar sig att det inte bara är jag som har problemet, skulle jag vilja att Elgiganten blir ordentligt uppmärksammade på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shroomlord:

Jag kan inte längre logga in på mitt konto med Firefox (desktop) sedan Elgiganten gjorde om sidan. Efter att jag slagit in lösenordet står sidan och laddar i all evighet. Inget VPN och provat med alla extensions avstängda. Jag hörde av mig till Elgiganten den 29/1 med problemet men har ännu inte fått svar.

Ytterst, om det visar sig att det inte bara är jag som har problemet, skulle jag vilja att Elgiganten blir ordentligt uppmärksammade på det.

Jag testade nu att logga in på Elgiganten med Firefox. Har standardskydd i firefox och ublock igång och det fungerade utan problem.
Testa om du kan rensa cookies, det som kan spöka kanske.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Jag testade nu att logga in på Elgiganten med Firefox. Har standardskydd i firefox och ublock igång och det fungerade utan problem.
Testa om du kan rensa cookies, det som kan spöka kanske.

Tack, då vet jag att problemet ligger hos mig. Har provat rensa cookies men det vill sig inte ändå. Jag tror inte det är värt tiden att felsöka så jag kommer helt enkelt använda en annan browser till Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shroomlord:

Jag upplever samma problem! Det fungerar perfekt att logga in från både Chrome och Edge så något i Firefox som spökar.
Testat privat fönster givetvis, rensat "data", stängt av Adblock + uBlock utan lycka.

Kör Firefox version 97.0.

Permalänk
Medlem

Sen bump men samma problem här sedan den nya sidan

Firefox 97+ går inte logga in, testat rensa cookies stängt av alla reklamblockers och dyligt.

Edge/Chome funkar direkt.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Tror mitt konto försvann i och med gdpr eller så hade jag aldrig något så kan inte testa
Men ni skulle kunna kolla konsolen i Firefox och se om den ger något specifikt. Anmäl det hur eller hur till Elgiganten....
Det är säkert någon chromium specifik funktion de använder eller rättare sagt något som inte standardiserats ännu som chromium varit tidiga på att implementera.

Öppna konsollen med (ctrl+shift+i)

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Sen bump men samma problem här sedan den nya sidan

Firefox 97+ går inte logga in, testat rensa cookies stängt av alla reklamblockers och dyligt.

Edge/Chome funkar direkt.

Eftersom jag lyckas logga in så tyckte jag det skulle vara konstigt om det är Firefox fel.

Testade dessa saker:

Min vanliga Firefox: Lyckades (okänd cookieinställning)
Privat fönster Firefox : Misslyckades (Endast nödvändiga cookie)
Kubuntu Firefox: Lyckades (Alla cookie)
Pop OS: Misslyckades (Endast nödvändiga), Testade rensa cache, sedan tog alla cookie, fungerade inte då ändå.

Något är ju galet från elgigantens sida känns det som. Anmäl till dom och hänvisa till den här tråden så de ser att ni inte är ensam.
I konsolen får man error (och massa varningar), men det får man när man lyckas logga in också

Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://eum.instana.io/eum.min.js. (Reason: CORS request did not succeed). Status code: (null).

Tyvärr kommer nog det här bli vanligare och vanligare. Firefox har för liten bas så utvecklare skiter i den.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Update:

Fungerar för mig att logga in nu, kör 98.0.1.