Så här lyder uppgiften.
I objektet minBank skall det finnas en vektor som håller reda på 10 stycken konton. Varje element i vektorn är ett saldo av lämplig datatyp.
Observera att det skall vara en vektor och inte en lista.
I klassen Bank ska det finnas en switch-case meny där alternativen kopplas till olika metoder. Dessa metoder är:
Lägga till ett nytt konto
Skriv ut banken, det vill säga, saldot på samtliga konton i banken
Beräkna den totala summan av samtliga konton
Avsluta programmet
Under metoden Run( ) ska koden som välkomnar användaren skrivas. Därefter kommer en lista/meny över vad denne kan välja att göra. Detta val måste loopas så att programmet inte avslutas efter ett val.
Man ska inte kunna skapa fler saldon än vad som ryms i vektorn i banken. Är banken full skall detta meddelas när användaren försöker lägga till flera.
Jag skall välja ut en av metoderna antingen "Skriv ut banken, det vill säga, saldot på samtliga konton i banken", "Lägga till ett nytt konto" eller "Beräkna den totala summan av samtliga konton". Och skall skriva en pseudo kod och göra ett aktivitetsdiagram för hur någon av dessa metoder skulle gå till. Men jag vet inte vart jag skall börja och ber gärna om lite hjälp på traven, en liten knuff så att jag förhoppningsvis kan komma igång.
TACK PÅ FÖRHAND!