Android TV kan inte längre logga in på router
Hej
Har ett lite unikt problem.
Min Sony OLED vägrar sedan 2 dagar tillbaka logga in på mitt Wi-fi-nätverk här hemma.
Har funkat klockrent i flera månader innan dess.
*När jag försöker ansluta till Wi-fi:t och anger rätt lösenord påstår TV:n ändå att den har nekats access pga felaktigt lösenord.
*När jag aktiverar gästnätverket utan lösenord ansluter TV:n till det utan problem.
*När jag sätter lösenord på gästnätverket och anger det lösenordet nekas jag åter igen enligt TV:n access pga felaktigt lösenord.
*När jag öppnar upp min mobil som accesspunkt och anger lösenordet till den så ansluter TV:n utan problem till denna.
*Jag har valt att glömma/ta bort Wi-fi:t ifrån samtliga enheter hemma för att åter igen vara tvungen att ange lösenordet för att få access igen och i alla fallen lyckas det och alla enheterna har nu åter igen access utan några problem.
*Inga enheter eller MAC-adresser är svartlista i min router
*Det finns inga firmware updates till varken TV:n eller Routern att ladda hem. Ingen av dom är uppgraderad nyligen
*Jag har startat om routern ett flertal gånger, helt i onödan, ingen annan enhet har problem att ansluta så felet ligger inte där.
*Jag har gjort allt jag kan på TV:n förutom fabriksåterställning, Omstart via att hålla nere standby-knappen på kontrollen i några sekunder och valt "Starta om", dragit ut sladden a la Norge och väntat 2 minuter innan jag sätter i den igen. Fabriksåterställning slipper jag gärna göra då jag i så fall måste anteckna alla kalibrering som är gjord på skärmen vilket tagit mig ett bra tag att få till.
Någon som har några fler snilleblixtar, är frustrerad till max och har noll idéer kvar.