På företagets hemsida ( https://bmsvets.se/ ) har vi längst ner på varje sida ett kontaktformulär. Varje dag får vi någon typ av spam-mail. En del är "riktiga" mail som jag antar är svårare att bli av med (t.ex. av typen "vill du ha hjälp att förbättra sökresultat") men vi får också "tomma" mail, se nedan.
Jag verkar tyvärr inte kunna göra det via verktyget som vi använder för att designa hemsidan (Divi). Det ska gå med senare versioner, men av någon anledning finns det inte som alternativ när jag kollar. Jag kan bara använda det inbyggda skyddet.
Stämmer att det är Wordpress i grunden. Men designverktyget heter Divi, av någon anledning kan jag inte aktivera Googles recaptcha i deras kontaktformulär.
Ja, det verkar ju vara en rimlig förklaring. Någon idé för hur man löser det?
Stämmer att det är Wordpress i grunden. Men designverktyget heter Divi, av någon anledning kan jag inte aktivera Googles recaptcha i deras kontaktformulär.
Stort tack för hjälpen!
Hade inte tänkt på att det gick att ta en plugin men fanns färdiga lösningar. Har bytt formulär och tror att Googles recaptcha är aktiv nu. Verkar funka hittills.
Stort tack för hjälpen!
Hade inte tänkt på att det gick att ta en plugin men fanns färdiga lösningar. Har bytt formulär och tror att Googles recaptcha är aktiv nu. Verkar funka hittills.