Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Netflix sjösätter reklamabonnemanget

Permalänk
Melding Plague

Netflix sjösätter reklamabonnemanget

Runt 5 minuter reklam per timme och en månadskostnad som krymper med 30 procent är Netflix paradnummer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Betala för privilegiumet att titta på reklam, jo tjena!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Gratis med reklam: kanske
30% rabatt: inte en chans

Permalänk
Medlem

Så, 70 pengar för att få reklamavbrott mitt i tittandet och spendera 8% mer tid för att kika på samma material, eller 100 pengar för att slippa reklamskiten? Utöver det fåtal som älskar få hjärnan zappad av reklamjinglar - vem vid sina sinnens fulla eller ens halvfulla bruk väljer reklamvarianten?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Betalar hellre mer och slipper reklam. 🙂

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Känns som att det skulle behöva vara en större skillnad än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bit010:

Betalar hellre mer och slipper reklam. 🙂

Ge dom inte några nya idéer.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Betala för att se reklam och 720p? Allvarligt?

Permalänk
Medlem

Netflix har blivit ett lyxproblem. De tar 70spänn för prenumeration och kommer hagla dig med reklam. I utbyte får du uppleva YT-kvalité från 2006(?) under din mysafton.

gt*o

Permalänk
Medlem

720p borde vara olagligt. Dags för EU att skapa en lag åt det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Netflix har blivit ett lyxproblem. De tar 70spänn för prenumeration och kommer hagla dig med reklam. I utbyte får du uppleva YT-kvalité från 2006(?) under din mysafton.

gt*o

*GTFO

nä tack fan för 4K blu-ray remux.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Netflix skjuter sig i båda fötterna med hagelbössa.. Känns väldigt oseriöst att göra såhär. Varumärket får sig en törn. Försök göra någonting bra istället för det här.

Hade inte ens velat ha abonnemanget om jag så fick det gratis!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Betala för privilegiumet att titta på reklam, jo tjena!

Nja du betalar för att se filmen/serien/dylikt genom att betala pengar + att se på reklam.
Du kan dock välja att bara betala pengar, dock blir den prislappen högre isåfall.

Detta förekommer i många delar i samhället, ex om du åker tunnelbana finns det reklam, läser du dagens nyheter är det reklam, kollar du fotbolls VM så är det reklam, som en del av betalningen trots att du ändå har hostat upp pengar.

Sen minns jag inte priserna riktigt. Men på den tiden då man hade boxer och fick säkert punga upp 250 kronor i månaden för att se 3an och 5an och några fler kanaler, och ändå ha reklam.

Så ptja, detta är ju inget nytt koncept. Kanske har vi varit lite för bortskämda senaste 10 åren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Så, 70 pengar för att få reklamavbrott mitt i tittandet och spendera 8% mer tid för att kika på samma material, eller 100 pengar för att slippa reklamskiten? Utöver det fåtal som älskar få hjärnan zappad av reklamjinglar - vem vid sina sinnens fulla eller ens halvfulla bruk väljer reklamvarianten?

Som sällananvändare av netflix och dylika streamingtjänster så skulle jag nog ändå överväga det. Dock kanske skulle det reklamfinaniserade alternativet vara än något billigare. Säg 40-50 kronor + reklam så hade jag nog hoppat på.

Brukar vara skönt med en pissepaus ändå.

Permalänk
Medlem

GG no RE

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Strömmni gs tjänsterna närmar sig sakta men säkert tv'n.
300 kr med 20 min reklam per film som på tv kan snart skönjas.

Lite högt pris tycker jag. För 30 kr till slipper du reklamen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

5 minuter reklam per timme? Är inte det typ motsvarande vanlig TV sänd film?
Hur många minuter reklam är inom en timmes ram på t.ex TV3 eller TV4?

Permalänk
Medlem

Säger som flera andra i tråden, för att det ska vara intressant måste prisskillnaden vara betydligt större. Hade hellre välkomnat ett gratisabbonemang och så får de väl fläska på hur mycket reklam som helst på det. Men i gengäld kan man behålla sitt konto för de 1-2 serier per år som endast finns på Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

5 minuter reklam per timme? Är inte det typ motsvarande vanlig TV sänd film?
Hur många minuter reklam är inom en timmes ram på t.ex TV3 eller TV4?

https://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/tv4-flyttar-reklamp...

Verkar vara upp till 3 pauser per timme, och upp till 12 minuter totalt per timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

5 minuter reklam per timme? Är inte det typ motsvarande vanlig TV sänd film?
Hur många minuter reklam är inom en timmes ram på t.ex TV3 eller TV4?

Nja vanliga TV kanaler brukar ligga på runt 7 min reklam varje 30 min.

Permalänk
Medlem

Ju färre som nappar på detta usla alternativ desto bättre, jag hoppas Netflix blir brända på reklam och inte försöker sig på att smyga in det i de andra abonnemangsalternativen.

Sannolikt har det alltid bara varit en tidsfråga, när alla reklamdemoner krälar över från linjär-tv till strömningstjänsterna.

Den reklaminblandning som är acceptabel för min del: 0.

Det har varit så förbaskat skönt utan reklam efter jag slutade med linjär-tv för flera år sedan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Fortsätter att betala gamla priset utan reklam, tycker inte det är så dyrt mä Netflix, billigare än att köpa en film. Blir dock lite mycket i längden om man ska sitta med sjuttielva olika streamingtjänster varje månad...

Permalänk
Medlem

Perfekt. Dom höjde till 720p. Lär hoppa på.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Perfekt. Dom höjde till 720p. Lär hoppa på.

Hade dom på riktigt 480p på lägsta abonnemanget innan? Helt sjukt..

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Om jag ska kolla på reklam så får de betala.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Betydligt billigare att del en 4k prenumeration på 10 personer.
Får se hur länge det fungerar..Innan man får segla de sju haven igen.
Att inte kunna titta offline gör den helt obrukbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Hade dom på riktigt 480p på lägsta abonnemanget innan? Helt sjukt..

Netflix har haft 480p på alla enheter som inte är certifierade. Tvivlar på att det skulle vara ändrat nu.

Permalänk
Medlem

För att ens fundera på ett reklam abonnemang så ska det vara 4K och max 50:-/mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Betydligt billigare att del en 4k prenumeration på 10 personer.
Får se hur länge det fungerar..Innan man får segla de sju haven igen.
Att inte kunna titta offline gör den helt obrukbar.

Hade de inte gått ut med att de skulle försöka hindra folk från att dela abonnemang så hade jag haft kvar Netflix. Men de verkar ju inte ha gjort något åt det än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Om jag ska kolla på reklam så får de betala.

Det är ju exakt det som sker när du får avdrag på månadskostnaden mot att du tittar på reklam