Netflix sjösätter reklamabonnemanget

Permalänk
Medlem

Reklam och betala, hur dumma tror dom folk är

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför de försöker skadeskjuta sitt egna varumärke?

Netflix är i grunden inte en reklamtjänst, varför inte bara lansera en helt annan tjänst som förlitar sig på reklam? T.ex. som att Disney äger både Disney+ och Hulu.

Permalänk
Medlem

Priset skulle behöva varit $1.99-2.99 för att jag skulle varit intresserad.

Betala för reklam är inget nytt så förstår inte chocken här. Innan Netflix betalade folk 300-500 kr i månaden för att se på tv med förbestämda tider av bolagen och 10-15 min reklam per timme på kanaler som TV3, Kanal 5, osv.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Hade de inte gått ut med att de skulle försöka hindra folk från att dela abonnemang så hade jag haft kvar Netflix. Men de verkar ju inte ha gjort något åt det än.

Tänkte väll testa i Argentina försr, sen har jag inte hört så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Priset skulle behöva varit $1.99-2.99 för att jag skulle varit intresserad.

Betala för reklam är inget nytt så förstår inte chocken här. Innan Netflix betalade folk 300-500 kr i månaden för att se på tv med förbestämda tider av bolagen och 10-15 min reklam per timme på kanaler som TV3, Kanal 5, osv.

Det där stämmer inte alls, det kostar max 199kr för kanalerna upp till 12 + ev. några extra skit-kanaler hos dem stora leverantörerna. Gäller bara att förhandla med leverantörerna cirka 1 gång per år som brukar vara medvilliga till det, har gjort det i flera år samt alla jag känner utan problem. Betalar man 300kr - 500kr i månaden blir man lurad, men många orkar inte lyfta luren och låter det passera, deras förlust...

Ang. Netflix så skjuter dom sig själva i foten nu då det finns andra tjänster som nu kommer bli attraktivare.

Permalänk

Kommer snart bli reklam även på premium tjänsterna det är jag helt övertygad om. Var med på den tiden youtube var reklamfritt och då var majoriteten övertygad att det aldrig skulle införas reklam på youtube.

Jag tror att man kommer att betala för mängden av reklam i framgiden oavsett tjänst. Reklam kommer man aldrig slippa helt. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Som andra säger så känns det som man går tillbaka i tiden.
Det som var bra i början på internet/streaming-tiden var ju just att man kunde se material utan en massa reklam.

Nu är det ju reklam överallt även om man betalar.
Sen kommer man ju bara att lägga på mer och mer reklam allteftersom det accepteras.

Även om man sen betalar för streamingtjänsten så lägger ju skaparna in en massa reklam.

Men pratar vi om tjänster som YT osv så är nog det största "problemet" att fler om fler vill ha youtubandet som heltidssyssla.
Som tur är så är dom kanalerna jag gillar sånna personer som har vanliga jobb och delar med sig av sin erfarenhet.
Kanske är en ålderssak

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det är så få minuter reklam per timme (ca 1/4 av vanlig TV) så tänker jag inte såga abonnemanget även om 30% lägre pris inte gör så stor skillnad i mångas plånböcker.

Finns säkert några som ser det som en bättre lösning för dem och då är det väl bra.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Ska man påtvingas reklam så ska det vara gratis.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

En sån gär tjänst är värt max 25 spänn i månaden på sin höjd. Inte ett öre mer!

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Hatten av att dom erbjuder en billigare tjänst som är delvis reklamfinansierad. Speciellt i dessa tider när allt blir dyrare och hushållen har mindre pengar.

Felskrivning
Permalänk
Medlem

Åh fy vad dålig tjänst.

Dom får betala MIG 70:- för att se på reklamen. Nej inte ens då.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Mycket klagande i tråden.. Jag ser inget problem att de inför ett billigare alternativ. Det enda vore om de på något sätt kommer försämra det andra.

Netflix och diverse filmtjänster är väldigt dyra för många om man ska följa reglerna riktigt. Nej, man får inte köpa ett konto och dela den med hela ens klass på 30personer och argumentera att 179kr/30= 6kr månaden är inte så farligt.

Permalänk
Medlem

Mmmm, no thanks.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Pass.

Jag prenumerar på Netflix, HBO och Disney. Jag har inget emot summan det kostar. Det är fortfarande billigare än kanalpaket från Viasat, Boxer, Canal Digital, Telenor etc. Och då kan jag se vad jag vill, när jag vill, var jag vill.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alexraptor:

Betala för privilegiumet att titta på reklam, jo tjena!

Filmstaden bio: Let us introduce ourselves.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nosferatu1980:

Kommer snart bli reklam även på premium tjänsterna det är jag helt övertygad om. Var med på den tiden youtube var reklamfritt och då var majoriteten övertygad att det aldrig skulle införas reklam på youtube.

Jag tror att man kommer att betala för mängden av reklam i framgiden oavsett tjänst. Reklam kommer man aldrig slippa helt. Tyvärr.

Youtube är nog inge bra exempel. Den tjänsten saknade helt och hållet en intäktsmodell så youtube blödde ju mängder med pengar per dygn som gick. Det var ju inte hållbart över tid med ett sådant upplägg - såklart. Jag tror nog inte majoriteten trodde på den affärsiden innan heller 😅.
Netflix har ju haft en intäktsmodell som går ihop sedan innan. Det är en avgörande skillnad mot hur youtube var .

Men ja, jag kan nog tänka mig att reklamen letsr sig in i fler thönster framöver som du säger. De pengarna brukar locka.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hakd:

Reklam och betala, hur dumma tror dom folk är

Vet inte.
Men det upplägget är väl rätt så vanligt.

När man går på bio är det sällan gratis och där visas massor av reklam i början. Det konceptet verkar ju gå hem.

Kanalpaketen på TV är sällan gratis och de har ju reklam.

Sportevenemang har vanligen reklam både här och där - och de kostar att gå på.

Dagstidningar har prenumreationstjänster - och de har samtidigt reklam.

Spotify har en betaltjänst och där är exempelvis poddarna fyllda med reklam i alla fall.

Kollektivtrafiken kostar att åka med - och finansieras också med reklam i bussar, busskurer, i tågen, tunnelbanorna och på stationerna.

Exempelvis.

Så jag skulle nog säga att de flesta går med på upplägget reklam och betala.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Skulle inte betala alls för Netflix. De har inget av värde för mig, samma med disney. Tar mycket hellre en prenumeration av MagellanTV om jag var tvungen att välja nått att prenumerera på. Där kan man iaf lära sig nått.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

LoL. Mina vänner betalar min netflix och jag tittar typ aldrig på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Vet inte.
Men det upplägget är väl rätt så vanligt.

När man går på bio är det säkl6an gratis och där visas massor av reklam i början. Det konceptet verkar ju gå hem.

Kanalpaketen på TV är sällan gratis och de har ju reklam.

Sportevenemang har vanligen reklam både här och där - och de kostar att gå på.

Dagstidningar har prenumreationstjänster - och de har samtidigt reklam.

Spotify har en betaltjänst och där är exempelvis poddarna fyllda med reklam i alla fall.

Kollektivtrafiken kostar att åka med - och finansieras också med reklam i bussar, busskurer, i tågen, tunnelbanorna och på stationerna.

Exempelvis.

Så jag skulle nog säga att de flesta går med på upplägget reklam och betala.

Reklamen i början på filmen är en del av konmceptet att få folk tysta innan själva filmen börjar och inte förstör för andra biobesökare med platsbytande och evinnerligt surrande under filmen. Att de råkar vara reklam nuförtiden är lite av sen slump, när jag var ung så var det tecknade kortfilmer såkallade "Merry melodies" som startade biobesöket.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad folk klagar på. Det är väl bra med fler alternativ, inte som de tvingar det på er

Inget jag själv kommer hoppa på då jag kör vanliga premium.

Permalänk
Medlem

Intressanta nu är ju det kommer en ad-block som kan gå runt deras reklam system vilket många ad-blocks kan göra med Youtube.
Då kan det vara Intressant med ett billigt Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Brukar vara skönt med en pissepaus ändå.

Du vet att du har en pausknapp på fjärrkontrollen? så kan du ta din paus precis när du vill och ha den precis hur kort/lång du vill ha den. Välkommen till framtiden

Permalänk
Medlem

Vad många surpuppor det var här inne, INGET tvingar er att ta det abonemanget, men det finns garanterat folk där ute som gladeligen tar det, helt valfritt, cool va? Har ni koll på att ni betalar tv licens på eran skatt? Så ni betalar massa pengar för reklam redan fast ni inte ens har en tv osv 👍👍

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Vad många surpuppor det var här inne, INGET tvingar er att ta det abonemanget, men det finns garanterat folk där ute som gladeligen tar det, helt valfritt, cool va? Har ni koll på att ni betalar tv licens på eran skatt? Så ni betalar massa pengar för reklam redan fast ni inte ens har en tv osv 👍👍

Rätta mig om jag har fel, men går inte pengar för TV-avgiften till Public Service Företagen (SVT, SR, UR) som inte får visa reklam? lol

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad problemet är, gillar man inte reklam och har pengarna så betalar man för att slippa den? Men visst det är ju inne att klaga och kanske till och med hata lite om det går Ang prisnivån så kan det vara ett vis att känna sig fram var rimlig nivå kan ligga, inget är hugget i sten.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Mycket klagande i tråden.. Jag ser inget problem att de inför ett billigare alternativ. Det enda vore om de på något sätt kommer försämra det andra.

Netflix och diverse filmtjänster är väldigt dyra för många om man ska följa reglerna riktigt. Nej, man får inte köpa ett konto och dela den med hela ens klass på 30personer och argumentera att 179kr/30= 6kr månaden är inte så farligt.

Netflix är ingen filmtjänst, de har färre filmtitlar på Netflix idag än för tio år sedan.

Skrivet av Sjoooberg:

Rätta mig om jag har fel, men går inte pengar för TV-avgiften till Public Service Företagen (SVT, SR, UR) som inte får visa reklam? lol

Sponsring är tillåtet under sport.

Permalänk
Medlem

Netflix får göra som dom vill såklart. Men om en individ väljer att spara 30kr för att bränna ett par timmar per månad av sitt kära liv på att titta på reklam, jag förstår inte.

Permalänk
Medlem

Man undrar vilka nötter som kommit fram till prismodellen. 19 eller 29kr hade ändå känts mer skäligt med reklam imho. Gratis förstår jag att de inte kan lösa, men 30% lägre kostnad är ju ett rent hån.