ComputerSalg och deras leverantör Bring

Permalänk
Medlem

ComputerSalg och deras leverantör Bring

Har problem av kanske en "principkarraktär".
Beställde en produkt 2022-12-12 från ComputerSalg och de svarade snabbt med leveransbesked, inga problem där.
Men problemen började när leverantören Bring tog vid, först hade leverans påbörjats 2022-12-14, sedan "försvann" paketet, "Avvikelse under transport. Försändelsen kan bli försenad." 2022-12-16: Paketet på väg, 2022-12-22: Utleverans påbörjad, 2022-12-22 Paketet finns att hämta på ett utlämningsställe.

Om jag nu betalt för hemleverans och de gör så här så kommer jag ICKE att åka 3.6 mil för att hämta försändelsen bara för att budbilsföraren inte orkade åkta till rätt adress.

Detta är det värsta med att "inte bo inne i stan" när man beställer på nätet.

Det enda som verkar fungera för mig är PostNord, (och Airmeee, efter att jag lyckats kontakta den och skickat min gps-position.)

Synpunkter?

Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations 64-bit Build 22631.5262|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2302| |1 st Kingston SFYRD4000G 4 TB, PCIe4 |2 st Kingston SFYRD2000G 2 TB, PCIe4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 128 GB DDR4-3200|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow|Kylare: Arctic
Liquid Freezer II 420mm

Permalänk
Medlem

Du har tur att ditt paket finns att hämta.

Bring har lyckas slarva bort mitt paket, väntar på en solcells kontroller från Amazon och dom använder bring, Har ringt och klagat till Bring 3 gånger med svaret, hm...ja det borde ju inte hända. Den försvann på deras lager i Jönköping. Sen kan den inte spåras mera.

Permalänk
Medlem

Bring är nog den sämsta leverantören i landet. Postnord fungerar enligt min erfarenhet bäst trots alla klagomål de får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Du har tur att ditt paket finns att hämta.

Bring har lyckas slarva bort mitt paket, väntar på en solcells kontroller från Amazon och dom använder bring, Har ringt och klagat till Bring 3 gånger med svaret, hm...ja det borde ju inte hända. Den försvann på deras lager i Jönköping. Sen kan den inte spåras mera.

Ja, för mig har också paket försvunnit i Jönköping. Kanske någon som bör kolla upp detta?

Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations 64-bit Build 22631.5262|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2302| |1 st Kingston SFYRD4000G 4 TB, PCIe4 |2 st Kingston SFYRD2000G 2 TB, PCIe4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 128 GB DDR4-3200|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow|Kylare: Arctic
Liquid Freezer II 420mm

Permalänk
Medlem

Deras jobb är att leverera hem förstår inte hur dom kan misslyckas, stå på dig har dom gjort fel får dom allt köra ut det igen.

Är så uppenbart dom inte gör sitt jobb men har man betalat för leverans hem är det ju galet man ska behöva åka flera mil för att hämta ut det för dom inte orkar göra sitt jobb..

Kräv av butiken att dom löser detta.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Seloken:

Ja, för mig har också paket försvunnit i Jönköping. Kanske någon som bör kolla upp detta?

Bring och ganska många andra har stora terminaler i Jkpg både för inrikes och utrikes, det är inte konstigt att det är där paket "försvinner"