Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

MSI Katana tangentbord funkar ibland och ibland inte

Permalänk
Medlem

MSI Katana tangentbord funkar ibland och ibland inte

Jag köpte en laptop begagnad på Tradera, säljaren påstår att den funkade felfritt när han skickade den men det verkar vara nåt fel på tangentbordet.

När jag startade datorn kom jag direkt in i Win 10 installationen så jag klickade mig fram med musen men när jag skulle skriva in lösenordet till WiFi under installationen så gick det inte skriva utan tangentbordet gjorde bara ett högljutt ding-ljud varje gång man tryckte ner en tangent. Men inga bokstäver registrerades på skärmen.

Så jag klickade på "jag har inget internet" och gick vidare med installationen.

När det var klart och jag skulle skapa ett Windows-konto och lösenord så kunde jag skriva med tangentbordet helt plötsligt. När jag hade gjort det så skulle jag registrera datorn på MSI.com så jag stängde locket och vände datorn uppochner för att kolla serienumret, vände tillbaka den och öppnade locket.

Då var jag utloggad eftersom datorn går i viloläga när man stänger locket så jag skulle skriva in lösenordet till kontot men då funkade inte tangentbordet igen. Det var inget ding-ljud den här gången, men det gick inte skriva.

Startade om och stängde av datorn några gånger, men det fortsatte likadant.

Vad kan detta bero på? Är tangentbordet glappt (eftersom jag kunde skriva kontonamn och lösenord en gång) eller trasigt eller måste jag trycka nånstans för att aktivera tangentbordet?

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem

Har varit med om att typ CTRL, ALT eller någon liknande knapp hakat sig utan att det syns. I dessa fall kan man smattra ner lite lätt på alla knappar och hoppas att det löser sig.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro