Mitt Microsoft konto blev nästan hackad.

Permalänk

Mitt Microsoft konto blev nästan hackad.

I natt var det flera misslyckad försök loggning mot min Microsoft konto och Microsoft blockade det pga misstänkt loggning.

Ändrade lösenordet och kollade upp loggning aktivitet, kan någon förklara på detta bild? Vad kan jag göra för detta att ta bort denna automatisk synkronisering?

Permalänk
Medlem

Logga in i web och välj "logga ut alla enheter och program". Byt sedan lösenord.

Jag får konstant inloggningsförsök på mitt konto men ingen som lyckats ta sig in. Har ju MFA på mobilen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

Har du ändrat lösenord, och aktiverat tvåfaktors autentisering, så är det lugnt. Min kontoaktivitet ser ut som nedan och det är inget jag oroar mig för särskilt, även om jag förstås gärna inte hade haft en massa sånt.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Logga in i web och välj "logga ut alla enheter och program". Byt sedan lösenord.

Jag får konstant inloggningsförsök på mitt konto men ingen som lyckats ta sig in. Har ju MFA på mobilen.

Skrivet av snajk:

Har du ändrat lösenord, och aktiverat tvåfaktors autentisering, så är det lugnt. Min kontoaktivitet ser ut som nedan och det är inget jag oroar mig för särskilt, även om jag förstås gärna inte hade haft en massa sånt.
<Uppladdad bildlänk>

Ni kan ändra hur det går att logga in också. Går exempelvis ha en mailadress som är den enda som går att logga in med men som aldrig används någonstans. Blev själv utsatt för inloggningsförsök tidigare så inaktiverade mailkontona som var publika för inloggning samt skapade ett nytt alias för inloggning. Sedan 2FA på det.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ej kollat enheterna men lösenord är byte och har 2FA redan.

Permalänk

Kör ingen 3e parts mail-app i telefonen? de kan ibland komma ifrån andra länder när de loggar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

<Uppladdad bildlänk>

Ja mitt Microsoft mail ser lika ut då man varit med i 5 breaches. Drygt men är nog lugnt kör ju yubikey 😅

Tror dom har hållit på så här flera år

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro