Hjälp! Problem Med Tele2 Coax Fiber
Hej!
Har ett problem jag inte förstår mig på och det är så att jag har bredband via Tele2 Coax fiber.
Wifi kopplar bort till och från helt utan anledning på min Hitachi Android TV. Testat 3st olika C2 routers från dem och problemet kvarstår, dem hävdar att det är fel på min utrustning.
Men Tvn fungerar perfekt hos andra som använder deras Coax fiber med likadan modell av router. Samma gäller min Pixel 7 Pro den fungerar på andra ställen också utan problem det är enbart hemma det strular. Dem testade att dela upp 2.4Ghz och 5Ghz för att se om det var så att den kopplade ifrån men det var samma där också.
Jag har återställt routern och telefonen samt tvn utan några resultat. Sedan är det dags för att klippa Coax fiber kabeln till fastigheten där jag bor den 1/6 på grund av att hyresvärden har installerat Lan fiber via IP Only. Jag ska då få behålla samma pris hos Tele2 men få liknande bredband som jag tror är 100/100, men dem kan inte göra ett infrastrukturbyte förens det är en vecka kvar tills dem ska klippa kabeln och Coax uttaget ej är i bruk längre. Och jag ska då få en annan router för Lan fiber men innan dess måste jag vänta.
Vad kan jag göra för att slippa dessa frånkopplingar utav mitt wifi? Lan kabel från routern fungerar ej heller under tiden som wifi bryter. Och ibland får man glömma nätverket och sedan skriva in koden igen då kanske det fungerar om jag har tur annars kan det gå cirka 1min till 1 dag innan det fungerar igen och detta är tröttsamt. Tele2 verkar inte kunna göra något åt det eftersom dem hävdar att det inte är något problem.