Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Quiz: Hur nördig är du? Varning för skyhög svårighetsgrad!

Permalänk
Melding Plague

Quiz: Hur nördig är du? Varning för skyhög svårighetsgrad!

Evig ära och berömmelse, eller åtminstone stora mängder nördcred, till den som slår Jonas rekord i veckans quiz. Klicka igång – om du vågar!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Inte illa om det nu stämmer med svårighetsgraden!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

Besviken faktiskt.

Permalänk
Medlem

Kunde gått bättre, känner jag.

Permalänk
Medlem

Omg. Visste inte att jag var så nördig.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Helt OK. Tycker ni kunde ha valt en svårare person än Shigeru Miyamoto, det är lite som att inte känna igen Drottning Elizabeth II på bild att inte känna igen Miyamoto.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
DingDongerMcDongface

Det började bra, sen gick det sämre.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Förlåt

Visa signatur

Sweclockers lurker när min plånbok behöver åsikter.

Permalänk
Medlem

Bättre än väntat men uteslutningsförmågan hjälpte lite.

Permalänk
Medlem

Attans borde ha kunnat det däriga modemet, men vid milleniskiftet fanns väl ISDN?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Det där modemet, var det verkligen hett kring millennieskiftet? Har för mig att det snarare var isdn/kabelmodem/tidig bredbandsutbyggnad som gällde då? 56kbps måste ha väl ha varit något år tidigare?

Dold text
Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Lite besviken ändå B-)

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Dugligt nördig?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Livsnjutare 😎

Känns som att detta mer var reklam för moderskeppet än en nörd quiz per ’se…

Men ändå lite kul ! 😊

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Det där modemet, var det verkligen hett kring millennieskiftet? Har för mig att det snarare var isdn/kabelmodem/tidig bredbandsutbyggnad som gällde då? 56kbps måste ha väl ha varit något år tidigare?

Dold text

Jag instämmer. Jag minns det som rätt standard faktiskt. Svarade också fel på den.

Dold text
Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av HappySatan:

Det där modemet, var det verkligen hett kring millennieskiftet? Har för mig att det snarare var isdn/kabelmodem/tidig bredbandsutbyggnad som gällde då? 56kbps måste ha väl ha varit något år tidigare?

Dold text

Håller med, jag vet att jag har fett avis på mina kompisar med ISDN vid denna tiden 🙄

Dold text
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nope! Not today..

Permalänk
Medlem

Missade på sista

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Märks att man inte hängt med sista tiden, klarade de mer historiska frågorna utom Zelda av vilka jag bara har spelat A Link To The Past på SNES.

Fan måste rota fram min C64 nu när jag fick CID på hjärnan

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Skrivet av HappySatan:

Det där modemet, var det verkligen hett kring millennieskiftet? Har för mig att det snarare var isdn/kabelmodem/tidig bredbandsutbyggnad som gällde då? 56kbps måste ha väl ha varit något år tidigare?

Dold text

True! Nörd fakta är att jag vet a ISDN motsvarande till v.92 kallades Q.931

Visa signatur

Sweclockers lurker när min plånbok behöver åsikter.

Permalänk
Medlem

Nåja, några klantfel får man väl stå ut med

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Attans!

Permalänk
Medlem

Tja, hyfsat iallafall.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

He, NERD!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin