Handla på mediamarkt 2023?

Permalänk
Medlem

Handla på mediamarkt 2023?

Kollat på att köpa ny telefon och hittade en Motorola jag kollat på till vettigt pris hos Mediamarkt. Hur säkert är det att handla där idag? Om jag förstått rätt ska eller har Power tagit över svenska Mediamarkt, är det inklusive webbshopen?

Kommer Power hantera ett ev. garantiärende i framtiden?

Nu när jag skriver inser jag att frågan egentligen rätt dum, samma telefon finns i Netonnets lagerrensning men färgvalet svart är slut. Det logiska för min del är att köpa en lila hos nettonet istället 😃

Men diskussionen är trots allt intressant, ska man undvika Mediamarkt tills det brandats om till Power?

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Rekordmedlem

Om du bortser från garantier så ger reklamationsrätten möjlighet att reklamera mot tidigare led i kedjan om den ursprungliga återförsäljaren inte kan hantera reklamationer så man tappar inte reklamationsskyddet enligt Konsumentköplagen även om en eventuell garanti inte gäller.

Konsumentköplag (1990:932)
Anspråk mot näringsidkare i tidigare säljled
46 § Om säljaren är på obestånd, har upphört med sin näringsverksamhet eller inte kan anträffas, har köparen rätt att rikta anspråk på grund av fel på varan mot en näringsidkare i tidigare säljled som har överlåtit varan för vidareförsäljning.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svens...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

All eftermarknad tas över av Power, så det ska inte vara några konstigheter där.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klirre:

Kollat på att köpa ny telefon och hittade en Motorola jag kollat på till vettigt pris hos Mediamarkt. Hur säkert är det att handla där idag? Om jag förstått rätt ska eller har Power tagit över svenska Mediamarkt, är det inklusive webbshopen?

Kommer Power hantera ett ev. garantiärende i framtiden?

Nu när jag skriver inser jag att frågan egentligen rätt dum, samma telefon finns i Netonnets lagerrensning men färgvalet svart är slut. Det logiska för min del är att köpa en lila hos nettonet istället 😃

Men diskussionen är trots allt intressant, ska man undvika Mediamarkt tills det brandats om till Power?

Ska inte vara något problem.

Citat:

POWER övertar samtidigt alla kundåtaganden och kundgarantier.

Källa: https://www.power.se/kundservice/om-power/press/pressmeddelan...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...