Någon annan som ser Euro ist. för SEK i Steam?

Permalänk
Medlem

Någon annan som ser Euro ist. för SEK i Steam?

Hallå,

Försökte precis få tag på Steam support där man kan skapa en egen ticket, det är dock inte lätt då dom automatiskt leder in en på inställningar. I vilket fall, min Steamklient samt Steambutiken i Webbläsaren Edge visar allt i Euro nuförtin. Sverige är specat i kontoinställningarna.

Någon annan som har valutan Euro ist för SEK i Steam?

/DS

Permalänk
Avstängd

Det har alltid varit i Euro för mig, med Sweden som Store Country.

Permalänk

Nu måste jag erkänna att jag är lite ute på tunn is, men har det inte alltid varit så? Har för mig att jag alltid fått bråka med Paypal om att låta mig använda kortets konverteringssats och inte deras för Steaminköp.

Permalänk
Medlem

Jag har svenska i steambutiken men alla priser är i euro.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Hallå,

Försökte precis få tag på Steam support där man kan skapa en egen ticket, det är dock inte lätt då dom automatiskt leder in en på inställningar. I vilket fall, min Steamklient samt Steambutiken i Webbläsaren Edge visar allt i Euro nuförtin. Sverige är specat i kontoinställningarna.

Någon annan som har valutan Euro ist för SEK i Steam?

/DS

Det har aldrig varit SEK i Steam butiken utan har alltid varit Euro

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Är det sant?
De kanske har ändrat något annat, fonten eller färgen, något är det som inte stämmer?

Hittade denna länk men det kanske aldrig hände något:
https://www.sweclockers.com/nyhet/31715-svenska-kronan-kommer...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dalton Sleeper:

Är det sant?
De kanske har ändrat något annat, fonten eller färgen, något är det som inte stämmer?

Hittade denna länk men det kanske aldrig hände något:
https://www.sweclockers.com/nyhet/31715-svenska-kronan-kommer...

#19482294

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Se där! Efter ca 250 spel inhandlade genom åren så dök tanken upp nu. Frågan är om man inte tänkt på det tidigare, eller om man börjar bli gammal och senil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Är det sant?
De kanske har ändrat något annat, fonten eller färgen, något är det som inte stämmer?

Hittade denna länk men det kanske aldrig hände något:
https://www.sweclockers.com/nyhet/31715-svenska-kronan-kommer...

Du blandar möjligen inte ihop det med Gog? Dom har SEK.

Permalänk
Avstängd

Alltid varit Euro för min del.

Permalänk

Jo, har själv reagerat på det.. Priserna står i Euro.. Vad händer med valutakonverteringen sen när man betalar med sitt kort? Tar Steam ut en hutlös konveringsavgift?

Nu har jag bara haft en vettig dator att spela på sen februari 2023 och det var då jag installerade Steam för första gången (bara spelat PS4 tidigare).
Sen undrar jag också, varför verkar mitt Steam vara inställt på att endast visa en massa indie- och spel som ser ut som trashy mobilspel som ingen någonsin hört talas om eller vill spela? Varför kommer inte de stora AAA spelen upp överhuvudtaget om man inte specifikt söker upp dom? Riktigt weird..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkarisma:

Jo, har själv reagerat på det.. Priserna står i Euro.. Vad händer med valutakonverteringen sen när man betalar med sitt kort? Tar Steam ut en hutlös konveringsavgift?

Steam konverterar inget och har således ingen avgift- De debiterar i euro, växlingsavgifter mm är helt upp till vilken bank du har

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

instämmer på övriga i tråden har alltid visats i euro för mig också.

däremot om du tidigare haft någon valuta konverterings extension för edge som automagiskt översatt till sek på hemsidan så kan det va därför det visats i SEK i butiken.

steamklienten tror jag inte kan visa i SEK öht bara $ eller € men kan ha fel i det.

Skrivet av mrkarisma:

Jo, har själv reagerat på det.. Priserna står i Euro.. Vad händer med valutakonverteringen sen när man betalar med sitt kort? Tar Steam ut en hutlös konveringsavgift?

det är banken som kortet är utfärdat hos växlingskurs som används så pengarna lämnar ditt konto översatta till euro.

använder du paypal så är det deras ganska pissiga valutakurs + väglingsavgift om du inte har rätt valuta på ditt paypal konto.

Skrivet av mrkarisma:

Nu har jag bara haft en vettig dator att spela på sen februari 2023 och det var då jag installerade Steam för första gången (bara spelat PS4 tidigare).
Sen undrar jag också, varför verkar mitt Steam vara inställt på att endast visa en massa indie- och spel som ser ut som trashy mobilspel som ingen någonsin hört talas om eller vill spela? Varför kommer inte de stora AAA spelen upp överhuvudtaget om man inte specifikt söker upp dom? Riktigt weird..

för att steams algoritm bryr sig inte om det är en idie titel eller ett AAA spel inte heller om det är 20 år gammalt eller släptes igår.

allt baseras på vilka spel du redan äger i samma kategorier.

och alla dessa du tycker ser ut som mobilspel är troligen det också portade till pc och steam är typ översvämade av dom och de är ofta taggade med i princip varenda kategori som går så de kommer upp på i princip vilket spel som helst.

vet att jag fick för ett tag sedan rekomendation nått pony ridsimulator spel baserat på att jag hade spelat Witcher 3... känns inte riktigt som samma kategori men visst bägge inehåller hästar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

använder du paypal så är det deras ganska pissiga valutakurs + väglingsavgift om du inte har rätt valuta på ditt paypal konto.

Du kan välja vid köpet att inte använda PayPals valutaväxlare också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Du kan välja vid köpet att inte använda PayPals valutaväxlare också

kanske går.

får kolla det nästa gång jag ska köpa nå spel.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows