Apple siktar på gamers med Iphone 15 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Ja om du enbart kollar på Europa/USA. I Asien så ser det helt annorlunda ut, man har en helt annan syn på mobilspel än vad man har här. Finns inte alls samma stigma kring mobilspel där, att man inte skulle vara en riktig ”gamer” om man spelar på mobil.

Det tror jag inte alls. Den genomsnittliga konsol/pc-spelaren är mer intresserad av spel även i Asien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Ja om du enbart kollar på Europa/USA. I Asien så ser det helt annorlunda ut, man har en helt annan syn på mobilspel än vad man har här. Finns inte alls samma stigma kring mobilspel där, att man inte skulle vara en riktig ”gamer” om man spelar på mobil.

Jag tänker dock att de kan erbjuda båda och framöver ifall de känner för det.
Prestandan i och med detta kan ju skapa eller porta mjukvara som har varit ganska ovanligt för mobilt spelande.

Apple var väl varit ganska negativa till MTX spel också, vilket de förhoppningsvis då kan fortsätta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Med den prestandan som beskrivs så kan du spela fullfjädrade AAA spel även på mobil, så det kan ändras framöver.
Nu är ju lagringen på mobiler ganska begränsad, men annars så kan du förmodligen spela samma CoD, Diablo, Fortnite med mera som på PS/Konsol framöver.

Kopplar du den till en docka(eller bara USB-HDMI adapter) så kan du också få upp det på tv eller datorskärm.
Handkontroll får du också lätt nu antingen trådlöst eller via backbone(eller valfri hållare). Samma sak med M/T-bord.
Det är inga dyra eller bökiga lösningar.

Som jag skrev innan så har premium iPhone mer användare än Switch så det bör finnas stort incitament när prestandan är tillräckligt god att släppa spel till den. Speciellt ifall de kan närma sig Series S och om portningen inte är allt för besvärlig.
Du får en oöverträffbart smidigt multimediaverktyg i bärbart format. Spelmaskin, högpresterande kamera, high-end telefon, media center och minst de grundläggande funktionerna som dator erbjöd förut.

Problemen för detta beror främst på mjukvara, så det blir spännande och hur detta utvecklar sig framöver.

Konsumenter kommer inte ändra sitt beteende om alternativet är dyrt, osäkert och omständigt. Dessutom saknar Apple infrastruktur i branschen.
Apple samarbetar med Capcom sägs det. Jämför det med Sonys nätverk av spelstudios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Konsumenter kommer inte ändra sitt beteende om alternativet är dyrt, osäkert och omständigt. Dessutom saknar Apple infrastruktur i branschen.
Apple samarbetar med Capcom sägs det. Jämför det med Sonys nätverk av spelstudios.

Jag ser inga problem med att de kan utveckla detta kommande år. Capcom är väl ett ganska stort steg ändå.
Jättarna börjar ju köpa upp marknaden och det skulle inte förvåna mig om Apple skulle få för sig att vara en del i detta, spelbranchen omsätter ändå snuskigt mycket pengar.

De skulle inom 2 år utan större svårigheter kunna får bort de tre första problemen som du beskriver.
Det fjärde kan bli lite bökigare om dem som sagt inte köper upp företag eller kunnig personal.
Förmodligen så ställer sig nog inte de största spelutvecklarna negativa till att släppa spel på den bäst säljande plattformen.

1. Öppna egen spelbutik.
2. Släpp egen eller sammarbeta och utveckla mobilskal med handkontrolls funktioner och en TV-docka samt handkontroll, (eller lägg till en port för anslutning till AppleTV).
3. Släpp iPhone 16(inte bara pro) som har liknande prestanda som 15 Pro och går att spela avancerade spel på.
4. Köp upp studios/kunnande och hör av er till Geoff Keighley, han älskar sponsorer

Det var som sagt inte så länge sedan dem gav sig in i film/streaming, så jag tror inte att en expansion är konstigt på något sätt.
Att fullskaligt Resident evil släpps till ios är ändå väldigt otippat, var nog ingen som trodde det innan detta event.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag ser inga problem med att de kan utveckla detta kommande år. Capcom är väl ett ganska stort steg ändå.
Jättarna börjar ju köpa upp marknaden och det skulle inte förvåna mig om Apple skulle få för sig att vara en del i detta, spelbranchen omsätter ändå snuskigt mycket pengar.

De skulle inom 2 år utan större svårigheter kunna får bort de tre första problemen som du beskriver.
Det fjärde kan bli lite bökigare om dem som sagt inte köper upp företag eller kunnig personal.
Förmodligen så ställer sig nog inte de största spelutvecklarna negativa till att släppa spel på den bäst säljande plattformen.

1. Öppna egen spelbutik.
2. Släpp egen eller sammarbeta och utveckla mobilskal med handkontrolls funktioner och en TV-docka samt handkontroll, (eller lägg till en port för anslutning till AppleTV).
3. Släpp iPhone 16(inte bara pro) som har liknande prestanda som 15 Pro och går att spela avancerade spel på.
4. Köp upp studios/kunnande och hör av er till Geoff Keighley, han älskar sponsorer

Det var som sagt inte så länge sedan dem gav sig in i film/streaming, så jag tror inte att en expansion är konstigt på något sätt.
Att fullskaligt Resident evil släpps till ios är ändå väldigt otippat, var nog ingen som trodde det innan detta event.

Apple är världens största företag. Så nog fasen skulle gå om de verkligen vill.

Men! Insatserna är höga. Det kommer att kosta enormt mycket pengar. Det är inte säkert att det blir succé.

Jag tror helt ärligt att det vore bättre att köpa typ Playstation än att bygga upp en egen infrastruktur.

Permalänk
Skrivet av Edvin1:

Du måste skämta? Menar du att en telefon är ”bättre” att spela på än en pc? Eftersom du inte specificerar dig antar jag att du menar ”bättre” rent allmänt? Det är ju så dumt så att klockorna stannar och grisarna stelnar i sin flykt.

Det jag menar är att en jämförelse mellan en komponent av en spelplatform (grafikkort i en PC), mot en komplett spelplatform (mobil), är en felaktig jämförelse. Om någon med vilja att köra så fort den kan endast får välja mellan en Fiat eller motorn i en Ferrari, gör vederbörande bäst i att välja Fiaten. Inte sant?

typo
Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av användare-234:

Man måste både vara rik och dum för att köpa en mobiltelefon och sedan spela en dålig version av ett spel på den.

Kanske borde vi inte döma vad andra gör med sina pengar?
Eller antar du att alla som har andra prioriteringar än du är dumma?
Ditt behov av att nedvärdera andras val säger mer om dig än om någon annan, kanske skulle du fokusera mer på ditt eget liv istället för att kritisera andras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Kanske borde vi inte döma vad andra gör med sina pengar?
Eller antar du att alla som har andra prioriteringar än du är dumma?
Ditt behov av att nedvärdera andras val säger mer om dig än om någon annan, kanske skulle du fokusera mer på ditt eget liv istället för att kritisera andras.

En faktor är ju tiden. Varför är mobilspel/bärbara konsoler så populära i Asien? Få om någon jobbar 40-timmarsveckor utan man spelar on-the-go, till och från jobbet/skola samt på eventuella raster. Så enkelt är det.

Personligen har jag ju köpt en Backbone USBC och tänkte para den med en 15 PRO Max. Har en PS5:a hemma som jag tänkte köra remoteplay till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

En faktor är ju tiden. Varför är mobilspel/bärbara konsoler så populära i Asien? Få om någon jobbar 40-timmarsveckor utan man spelar on-the-go, till och från jobbet/skola samt på eventuella raster. Så enkelt är det.

Personligen har jag ju köpt en Backbone USBC och tänkte para den med en 15 PRO Max. Har en PS5:a hemma som jag tänkte köra remoteplay till den.

Helt klart, jag brukar spela på mobilen har en iPhone 15 Pro Max, finns massa roliga spel. 😃

Permalänk
Medlem

Den kostar 4000 kr mindre i usa plus får du mmwave som inte vi har sedan iphone 13 eller 12 haha den kostar 13000 kr i usa gg